DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes začne s novým motorem: Nepodceňujte vývoj během sezóny 2015
Nová pohonná jednotka Mercedesu pro rok 2015 představuje oproti té loňské velkou změnu. Během sezóny bude podle Andyho Cowella ještě dále vylepšena.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes začne s novým motorem: Nepodceňujte vývoj během sezóny 2015
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Adi
10:26 18.02.2015 176.74.130.XXX
A že se ty pravidla právě kvůli Hondě změnily, to jaksi opomínáš že? Hele, já už tady x krát napsal, že přeju Hondě úspěch, tu značku mám rád. A taky sem tady několikrát napsal, že nic nenahradí zkušenosti z trati nasbírané po celý rok. Plno lidí tady psalo jak bude mít Honda dominantní motor, má prd a né dominantní motor! Takže najednou všichni Mclaren / Honda fans kvičí jak jo správné a fér měnit pravidla. Být to naopak a Honda by opravdu měla bezchybný a nejvýkonější motor, tak naopak - ty, Jens a ostatní Honda / Mclaren boys tady řvete, že chcete homologovat do konce měsíce a že je proti pravidlům používat žetony i během sezóny. Uvidí se na trati. Já říkám, že díky všemu, co mohla Honda vidět po celou sezónu 2014 a co mohla defakto kopírovat řešení Mercedesu (a taky tak udělala), tak je ZATIM jejich dosavadní učinkování pro smích... nejsem zaslepenec, počkám si na sezónu. Doufám, že motoricky to bude od všech výrobců vyrovnanější a že celá sezóna bude napínavá.
Mr.B
00:35 18.02.2015 90.176.164.XXX
Dle mého by měli mít všichni stejné podmínky ve stejný čas. Loni měli všichni stejné podmínky, všichni se mohli připravit před sezónou jak nejlépe dovedli a všichni už v průběhu sezóny nemohli upgradovat.
Ty bys ale z nějakého neznámého důvodu chtěl mít letos jiná pravidla pro Hondu a jiná pravidla pro ostatní a zakázat Hondě upgrade i přesto, že ostatní ho mají letos povolený. A to všechno jenom proto, že loni se upgradovat nemohlo. Podle téhle logiky by se tedy například nový tým v F1 (třeba příští rok Hass) měl řídit technickými pravidly z první sezóny F1, tedy pravidly z poloviny minulého století?
Ty bys ale z nějakého neznámého důvodu chtěl mít letos jiná pravidla pro Hondu a jiná pravidla pro ostatní a zakázat Hondě upgrade i přesto, že ostatní ho mají letos povolený. A to všechno jenom proto, že loni se upgradovat nemohlo. Podle téhle logiky by se tedy například nový tým v F1 (třeba příští rok Hass) měl řídit technickými pravidly z první sezóny F1, tedy pravidly z poloviny minulého století?
Adi
22:51 17.02.2015 212.96.178.XXX
Jenže Honda mohla studovat rok data, viděla několik řešení, asi měli i celkem slušný přístup k nejlepšímu motoru v poli, takže se mohli inspirovat, mohli testovat o rok víc. Znali uspořádání, znali plno neznámých, které Mercedes, Renault ani Ferrari znát nemohli. Takže už tímto získali velkou výhodu. Toto byl kalkul Hondy - počkat si, nasát informace, vzít si od každého to nejlerpší a všem vytřít zrak. Spousta Honda boys tady přes sezónu řvalo něco o tom, jak Honda přijde, uvidí a zvítězí...a ono jeto zatím naopak, stejné, né-li horší pordoní problémy i přes veškeré výše uvedené výhody, zatím nepředvedli nic. A NAROZDÍL od takovýho Renaultu oni mají možnost ve své první sezóně díky nezmrazenému vývoji svoje bolesti odstranit podstatně efektivněji než Renault a Ferrari. Zkus se na to podívat z tohoto úhlu pohledu: díky špatným pravidlům defakto neměl ani Renault ani Ferrari šanci cokoliv udělat. Kdyby mohli stejně jako Honda ve své první sezóně vyvíjet, možná by minimálně Red Bull dokázal loni potrápit Mercedes víc. Tam vidím tu nespravedlnost.
ad 1. a 2.) Co se změn pravidel týče, to je smutné samo o sobě a dokazuje to, v jaké krizi je FIA a celá legislativa pravidel. Letos je ta postupná homologace možná jen díky banální chybě (chybějící datum), na který přišlo Ferrari. Kdyby se před nějakým tím měsícem neozvali, tak by všichni museli homologovat do konce tohoto měsíce a to by byl pro Hondu možná osudový rozsudek první sezóny...nestalo se, Mer, Ren a Fer díky této interpretaci mohou vyjíjet a teprve potom se ozvala Honda, že ona chce taky a pak se tady začaly vymýšlet paskvily typu průměr žetonů atd atd.
ad 3.) Nechápu, jak někdo ve své první sezóně může vyvíjet a někdo ne
ad 4.) Všichni motoráři nasadili do testů upravené / nové motory, které vyvýjeli v r. 2014
ad 1. a 2.) Co se změn pravidel týče, to je smutné samo o sobě a dokazuje to, v jaké krizi je FIA a celá legislativa pravidel. Letos je ta postupná homologace možná jen díky banální chybě (chybějící datum), na který přišlo Ferrari. Kdyby se před nějakým tím měsícem neozvali, tak by všichni museli homologovat do konce tohoto měsíce a to by byl pro Hondu možná osudový rozsudek první sezóny...nestalo se, Mer, Ren a Fer díky této interpretaci mohou vyjíjet a teprve potom se ozvala Honda, že ona chce taky a pak se tady začaly vymýšlet paskvily typu průměr žetonů atd atd.
ad 3.) Nechápu, jak někdo ve své první sezóně může vyvíjet a někdo ne
ad 4.) Všichni motoráři nasadili do testů upravené / nové motory, které vyvýjeli v r. 2014
Mr.B
22:05 17.02.2015 90.176.164.XXX
1. Neříkej, že se nezměnila pravidla, když to není pravda! Pravidla, resp. jejich výklad se změnil. Podle původního výkladu měli všichni motoráři použít žetony před sezónou a v sezóně už motor neupgradovat.
2. Žádnému motoráři bych neustupoval. Naopak tvrdím, že mají mít všichni stejná - aktuální pravidla. To, že někdo nastoupí do soutěže později mu přináší výhody, ale i nevýhody, což je nakonec vidět i na Hondě, která prodělává podobné porodní bolesti jako ostatní loni.
3. Nechápu, jak někdo může pokládat za spravedlivé, že někdo by mohl nasazovat novinky po celou sezónu a někdo ne.
4. Ostatní motoráři mohli vyvíjet a zdokonalovat svoje motory po celý rok 2014 (stejně jako Honda) a novinky nyní před sezónou nasadit, přesto to neudělali, proč asi?
2. Žádnému motoráři bych neustupoval. Naopak tvrdím, že mají mít všichni stejná - aktuální pravidla. To, že někdo nastoupí do soutěže později mu přináší výhody, ale i nevýhody, což je nakonec vidět i na Hondě, která prodělává podobné porodní bolesti jako ostatní loni.
3. Nechápu, jak někdo může pokládat za spravedlivé, že někdo by mohl nasazovat novinky po celou sezónu a někdo ne.
4. Ostatní motoráři mohli vyvíjet a zdokonalovat svoje motory po celý rok 2014 (stejně jako Honda) a novinky nyní před sezónou nasadit, přesto to neudělali, proč asi?
Adi
21:09 17.02.2015 212.96.178.XXX
Jsem si téměř jistý Mr. B, že kdyby Mclaren zůstal u Mercedesu a Honda si vybrala jiný tým, tak bys toto rozhodně nepsal. Je to trochu alibismus. Nejvíc fér by byly přesně takové podmínky jaké měli motoráři, kteří začali novou hybrid / turbo éru. Ty pravidla byly dány roky dopředu a každý mohl nastoupit v r. 2014, to že to Honda neudělala, byl její kalkul. Takže stejnou cestu pro všechny: první rok působení bez možnosti úpravy, druhý rok možnost použít 32 žetonů s postupnou homologací atd. Proč ustupovat každému novému dodavateli? Honda dostane první rok možnost postupné homologace a žetony, co dostane další případný motorář? Neomezený vývoj a 2357 žetonů k tomu? Je to to samé, jak když nějaký tým si svými výkony vybojuje postup např. ze 3. ligy do 1. ligy (sport si dosaď jaký chceš) a jiný tým příjde rovnou do 1. ligy díky nějaké vyjímce...
anonym
19:40 17.02.2015 90.176.164.XXX
Nemohu souhlasit.
1. Pravidla by měli platit pro všechny soutěžící stejná. Když například za dva roky nastoupí do soutěže nový motorář, bude se řídit pravidly z roku 2014 i přesto, že pravidla budou možná od té doby X-krát změněna?
2. Pokud se budeme bavit o tom, "jak by to mělo být", tak v tom případě by ani ostatní motoráři nesměli během sezóny nasazovat novinky. Původní myšlenka byla, že žetony budou použity mezi sezónami, takže dorovnání pravidla pro Hondu je naprosto spravedlivé.
1. Pravidla by měli platit pro všechny soutěžící stejná. Když například za dva roky nastoupí do soutěže nový motorář, bude se řídit pravidly z roku 2014 i přesto, že pravidla budou možná od té doby X-krát změněna?
2. Pokud se budeme bavit o tom, "jak by to mělo být", tak v tom případě by ani ostatní motoráři nesměli během sezóny nasazovat novinky. Původní myšlenka byla, že žetony budou použity mezi sezónami, takže dorovnání pravidla pro Hondu je naprosto spravedlivé.
Iscarian
19:24 17.02.2015 89.177.211.XXX
Tři motoráři nemohli upravovat v prvním roce během sezóny své motory, Honda ve svém prvním roce smí. Pokuď to jako problém nevidíš, OK, ale mě to nepříjde spravedlivý. A souvislost? Ta právě tkví v tom, aby si Honda v pvním roce prošla tím, čím ostatní výrobci ve své první sezóně... Ono to tuším, tak i mělo být, ale Honda si vymohla ústupek, že i oni mohou upravovat své motory...
Kapor
16:13 17.02.2015 194.160.178.XXX
Už sa o tom tu hovorilo,... ...že v Renaulte sa orientovali na MGU-H a nosným prvkom v pohonnej jednotke pre tvorbu výkonu a krútiaceho momentu podľa Andyho Conwella bol turbomotor a tu Renault úplne zaspal. Vo Ferrari zas poddimenzovali veľkosť turbokompresoru, ktorý nepostačoval na pohon turbogenerátora MGU-H v takom rozsahu, aby dobíjal batérie na jedno kolo tak, ako to bolo u konkurencie. Turbomotor tiež neoslnil, lebo na Mercedes strácal a aerodynamika auta a generovaný prítlak bol žalostný.
Iscarian
15:35 17.02.2015 89.177.211.XXX
A kolik žetonů měl ve své první sezóně s těmito pohonnými jednotkami Mercedes, Renault a Ferrari? Žádný, měli co měli a nikdo nesměl na motor sáhnout... Mě to nepříjde moc spravedlivý, a že Honda vstupuje do F1 až letos je jen problém Hondy.
Mr.B
12:47 17.02.2015 90.176.164.XXX
Honda. Je dobře, že byl povolen jistý kompromis s žetony pro Hondu, protože tyto žetony nejsou důležité jen pro tento rok, ale i pro vývoj do dalších let. Pro sport je dobré, aby všichni výrobci měli stejné možnosti a tedy i Honda mohla motor v průběhu roku vyvíjet a hlavně odzkoušet v ostrém celo-víkendovém závodním režimu a vyloučit tak možnost, že by se vydala na špatnou cestu při vývoji, což by se mohlo stát, pokud by tuto možnost něměla.
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek