DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes začne s novým motorem: Nepodceňujte vývoj během sezóny 2015

Nová pohonná jednotka Mercedesu pro rok 2015 představuje oproti té loňské velkou změnu. Během sezóny bude podle Andyho Cowella ještě dále vylepšena.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes začne s novým motorem: Nepodceňujte vývoj během sezóny 2015

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 18.02.2015 22:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 8 lidí) 17.02.2015 12:47
Honda. Je dobře, že byl povolen jistý kompromis… »
» Iscarian (Hlasovalo 7 lidí) 17.02.2015 15:35
A kolik žetonů měl ve své první sezóně s těmito… »
» Mr.B (Hlasovalo 6 lidí) 17.02.2015 18:50
Tak loni nesměl motory upravovat nikdo, letos… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jens

78.157.160.XXX
Samozřejmě. Stejně jako ta turbína s kompresorem ;-)

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

libor

89.190.61.XXX
Tak na tom obrazku jsou urcite pisty z f1 :-). To si zas mercedes dela humor.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Tomur

Tomur

188.175.122.XXX
Ale v tom případě na příští sezónu 32 žetonů na vývoj pro Hondu 03
Pravidla pro vývoj jsou děravé jako řešeto a nikdo neví jaké podmínky vývoje by měl třeba výrobce motorů, který by nově nastoupil do sezóny 2016.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
A že se ty pravidla právě kvůli Hondě změnily, to jaksi opomínáš že? Hele, já už tady x krát napsal, že přeju Hondě úspěch, tu značku mám rád. A taky sem tady několikrát napsal, že nic nenahradí zkušenosti z trati nasbírané po celý rok. Plno lidí tady psalo jak bude mít Honda dominantní motor, má prd a né dominantní motor! Takže najednou všichni Mclaren / Honda fans kvičí jak jo správné a fér měnit pravidla. Být to naopak a Honda by opravdu měla bezchybný a nejvýkonější motor, tak naopak - ty, Jens a ostatní Honda / Mclaren boys tady řvete, že chcete homologovat do konce měsíce a že je proti pravidlům používat žetony i během sezóny. Uvidí se na trati. Já říkám, že díky všemu, co mohla Honda vidět po celou sezónu 2014 a co mohla defakto kopírovat řešení Mercedesu (a taky tak udělala), tak je ZATIM jejich dosavadní učinkování pro smích... nejsem zaslepenec, počkám si na sezónu. Doufám, že motoricky to bude od všech výrobců vyrovnanější a že celá sezóna bude napínavá.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mr.B

90.176.164.XXX
Dle mého by měli mít všichni stejné podmínky ve stejný čas. Loni měli všichni stejné podmínky, všichni se mohli připravit před sezónou jak nejlépe dovedli a všichni už v průběhu sezóny nemohli upgradovat.
Ty bys ale z nějakého neznámého důvodu chtěl mít letos jiná pravidla pro Hondu a jiná pravidla pro ostatní a zakázat Hondě upgrade i přesto, že ostatní ho mají letos povolený. A to všechno jenom proto, že loni se upgradovat nemohlo. Podle téhle logiky by se tedy například nový tým v F1 (třeba příští rok Hass) měl řídit technickými pravidly z první sezóny F1, tedy pravidly z poloviny minulého století?

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

212.96.178.XXX
Souhlas, přesně jako v první sezóně ostatních výrobců - homologovat / zmrazit 28.2.2015 a mít možnost nasadit 5 motorů.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

212.96.178.XXX
Jenže Honda mohla studovat rok data, viděla několik řešení, asi měli i celkem slušný přístup k nejlepšímu motoru v poli, takže se mohli inspirovat, mohli testovat o rok víc. Znali uspořádání, znali plno neznámých, které Mercedes, Renault ani Ferrari znát nemohli. Takže už tímto získali velkou výhodu. Toto byl kalkul Hondy - počkat si, nasát informace, vzít si od každého to nejlerpší a všem vytřít zrak. Spousta Honda boys tady přes sezónu řvalo něco o tom, jak Honda přijde, uvidí a zvítězí...a ono jeto zatím naopak, stejné, né-li horší pordoní problémy i přes veškeré výše uvedené výhody, zatím nepředvedli nic. A NAROZDÍL od takovýho Renaultu oni mají možnost ve své první sezóně díky nezmrazenému vývoji svoje bolesti odstranit podstatně efektivněji než Renault a Ferrari. Zkus se na to podívat z tohoto úhlu pohledu: díky špatným pravidlům defakto neměl ani Renault ani Ferrari šanci cokoliv udělat. Kdyby mohli stejně jako Honda ve své první sezóně vyvíjet, možná by minimálně Red Bull dokázal loni potrápit Mercedes víc. Tam vidím tu nespravedlnost.
ad 1. a 2.) Co se změn pravidel týče, to je smutné samo o sobě a dokazuje to, v jaké krizi je FIA a celá legislativa pravidel. Letos je ta postupná homologace možná jen díky banální chybě (chybějící datum), na který přišlo Ferrari. Kdyby se před nějakým tím měsícem neozvali, tak by všichni museli homologovat do konce tohoto měsíce a to by byl pro Hondu možná osudový rozsudek první sezóny...nestalo se, Mer, Ren a Fer díky této interpretaci mohou vyjíjet a teprve potom se ozvala Honda, že ona chce taky a pak se tady začaly vymýšlet paskvily typu průměr žetonů atd atd.
ad 3.) Nechápu, jak někdo ve své první sezóně může vyvíjet a někdo ne
ad 4.) Všichni motoráři nasadili do testů upravené / nové motory, které vyvýjeli v r. 2014

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
A co počet motorů na sezónu - to je taky spravedlivé? Ferrari, Mercedes a Renault v 1. sezóně pět kousků, Honda jenom čtyři. Hmm?

+ 7 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mr.B

90.176.164.XXX
1. Neříkej, že se nezměnila pravidla, když to není pravda! Pravidla, resp. jejich výklad se změnil. Podle původního výkladu měli všichni motoráři použít žetony před sezónou a v sezóně už motor neupgradovat.
2. Žádnému motoráři bych neustupoval. Naopak tvrdím, že mají mít všichni stejná - aktuální pravidla. To, že někdo nastoupí do soutěže později mu přináší výhody, ale i nevýhody, což je nakonec vidět i na Hondě, která prodělává podobné porodní bolesti jako ostatní loni.
3. Nechápu, jak někdo může pokládat za spravedlivé, že někdo by mohl nasazovat novinky po celou sezónu a někdo ne.
4. Ostatní motoráři mohli vyvíjet a zdokonalovat svoje motory po celý rok 2014 (stejně jako Honda) a novinky nyní před sezónou nasadit, přesto to neudělali, proč asi?

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

212.96.178.XXX
Jsem si téměř jistý Mr. B, že kdyby Mclaren zůstal u Mercedesu a Honda si vybrala jiný tým, tak bys toto rozhodně nepsal. Je to trochu alibismus. Nejvíc fér by byly přesně takové podmínky jaké měli motoráři, kteří začali novou hybrid / turbo éru. Ty pravidla byly dány roky dopředu a každý mohl nastoupit v r. 2014, to že to Honda neudělala, byl její kalkul. Takže stejnou cestu pro všechny: první rok působení bez možnosti úpravy, druhý rok možnost použít 32 žetonů s postupnou homologací atd. Proč ustupovat každému novému dodavateli? Honda dostane první rok možnost postupné homologace a žetony, co dostane další případný motorář? Neomezený vývoj a 2357 žetonů k tomu? Je to to samé, jak když nějaký tým si svými výkony vybojuje postup např. ze 3. ligy do 1. ligy (sport si dosaď jaký chceš) a jiný tým příjde rovnou do 1. ligy díky nějaké vyjímce...

+ 3 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mr.B

90.176.164.XXX
To jsem byl já :-)

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

90.176.164.XXX
Nemohu souhlasit.

1. Pravidla by měli platit pro všechny soutěžící stejná. Když například za dva roky nastoupí do soutěže nový motorář, bude se řídit pravidly z roku 2014 i přesto, že pravidla budou možná od té doby X-krát změněna?

2. Pokud se budeme bavit o tom, "jak by to mělo být", tak v tom případě by ani ostatní motoráři nesměli během sezóny nasazovat novinky. Původní myšlenka byla, že žetony budou použity mezi sezónami, takže dorovnání pravidla pro Hondu je naprosto spravedlivé.

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Iscarian

Iscarian

89.177.211.XXX
Tři motoráři nemohli upravovat v prvním roce během sezóny své motory, Honda ve svém prvním roce smí. Pokuď to jako problém nevidíš, OK, ale mě to nepříjde spravedlivý. A souvislost? Ta právě tkví v tom, aby si Honda v pvním roce prošla tím, čím ostatní výrobci ve své první sezóně... Ono to tuším, tak i mělo být, ale Honda si vymohla ústupek, že i oni mohou upravovat své motory...

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

90.176.164.XXX
Tak loni nesměl motory upravovat nikdo, letos jsou úpravy povoleny. Jakou souvislost tedy mají loňské podmínky s těmi letošními? Proč by se některé týmy (motoráři) měly řídit loňskými pravidly?

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Už sa o tom tu hovorilo,... ...že v Renaulte sa orientovali na MGU-H a nosným prvkom v pohonnej jednotke pre tvorbu výkonu a krútiaceho momentu podľa Andyho Conwella bol turbomotor a tu Renault úplne zaspal. Vo Ferrari zas poddimenzovali veľkosť turbokompresoru, ktorý nepostačoval na pohon turbogenerátora MGU-H v takom rozsahu, aby dobíjal batérie na jedno kolo tak, ako to bolo u konkurencie. Turbomotor tiež neoslnil, lebo na Mercedes strácal a aerodynamika auta a generovaný prítlak bol žalostný. 02

+ 10 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

JaroB

88.212.40.XXX
čomu sám neverím? Že Renault aj Ferrari sa priznali, že začali s plným vývojom o rok neskôr??? Si zisti fakta a potom vypisuj ...

+ 3 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Iscarian

Iscarian

89.177.211.XXX
A kolik žetonů měl ve své první sezóně s těmito pohonnými jednotkami Mercedes, Renault a Ferrari? Žádný, měli co měli a nikdo nesměl na motor sáhnout... Mě to nepříjde moc spravedlivý, a že Honda vstupuje do F1 až letos je jen problém Hondy.

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

xinho

217.118.100.XXX
RB sam povedal ze v Renaulte zaspali...s vyvojom zacali neskoro a nie v takom tempe02

+ 4 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

El Senor

89.111.77.XXX
Tak tomu prece sam neveris, ze na to kaslali. Proste mel Mercedes vice stesti s vyvojem a asi i v ten moment sikovnejsi/ho konstruktera.
To je jako tvrdit, ze donedavna kaslali vsichni na aerodynamiku a jen Redbull to pojal zodpovedne12

+ 5 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

90.176.164.XXX
Honda. Je dobře, že byl povolen jistý kompromis s žetony pro Hondu, protože tyto žetony nejsou důležité jen pro tento rok, ale i pro vývoj do dalších let. Pro sport je dobré, aby všichni výrobci měli stejné možnosti a tedy i Honda mohla motor v průběhu roku vyvíjet a hlavně odzkoušet v ostrém celo-víkendovém závodním režimu a vyloučit tak možnost, že by se vydala na špatnou cestu při vývoji, což by se mohlo stát, pokud by tuto možnost něměla.

+ 8 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama