Marussia se nevzdává: Chce připravit auto dle nových pravidel a v Číně začít závodit

Chilton, Max

Chilton, Max | foto: Manor Racing

Většina týmů během schůzky Strategické skupiny F1 sice byly proti tomu, aby se Marussia do letošního šampionátu zapojila s loňským vozem, ta svou snahu o návrat ale nevzdává. Hodlá připravit auto vyhovující novým pravidlům a do sezóny vstoupit od třetího závodu.

Stáj se pokusí dát dohromady upravené auto, které by vyhovovalo letošním drobným změnám týkajícím se nosu, a dorazit do Číny. Se starým to nepůjde - k tomu totiž potřebovala jednomyslných souhlas všech soupeřů, k čemuž ale nedošlo.

Ve hře je totiž také slušný balík peněz, který si za loňskou sezónu zaslouží - v přepočtu kolem 1,25 miliardy Kč. Ty ji náleží za 9. příčku v Poháru konstruktérů, kterou získala poté, co v Monaku dokázala zabodovat - což se Caterhamu ani Sauberu během celého ročníku nepodařilo.

A pokud by se letos postavilo na start jen 9 stájí, pak by za účast každé příslušelo minimálně 1,3 miliardy Kč. Menší týmy, jako je například Force India či Sauber, by nižší počet účastníku uvítali, protože v boji o přežití potřebují každou korunu navíc - proto jsou proti tomu, aby konkurence nastoupila s loňským vozem.

Marussia se nyní snaží upravit svůj vůz z minulého roku tak, aby vyhovoval pravidlům pro sezónu 2015. Je však nereálné, aby stihla první dva závody v Austrálii a v Malajsii. Proto si dle informací Auto Motor und Sportu klade za cíl nastoupit v Číně.

marussia rusko
Marussia při svém posledním závodu loni v Rusku (foto: Marussia F1 Team)

Zda se ji to s omezenými zdroji podaří, to je otázkou. Tento týden oznámila, že se našla investory a snaží se dostat z insolvence. Pokud by se jí to podařilo, mohla by se vyhnout osudu, který včera postihl Caterham - definitivnímu konci.

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu