FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?

Petr Hlawiczka, 14. ledna 2015, 06:55 Google+

Charlie Whiting se sešel se zástupci Hondy, která letos bude dodávat McLarenu pohonné jednotky. Řešili společně poslední úpravu pravidel, které nyní umožňují výrobcům vyvíjet své motory i během sezóny - výjimka však neplatí pro japonskou automobilku.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 15.01. 13:38) Napište svůj názor
Honda

Honda | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

"Konstruktivní jednání proběhla v pořádku"
Honda se do Formule 1 vrací po 6 letech a poslední úpravy pravidel týkající se vývoje motorů nepovažuje za spravedlivé.

FIA totiž po nátlaku Ferrari a Renaultu umožnila navzdory svému prvotnímu záměru výrobcům s homologovanou pohonnou jednotkou vývoj v průběhu sezóny jenom proto, že v pravidlech chybělo datum homologace - na což stáj z Maranella poukazovala už v závěru minulé sezóny.

Zástupci Hondy přiletěli včera do Paříže, kde s Mezinárodní automobilovou federací probírali poslední vývoj a jejich výhrady. Mluvčí FIA pro BBC pak oznámil: "Schůzka proběhla v pořádku, diskutujeme o věcech, které se objevily." Rozhovory označil za "konstruktivní."

Proč si Honda myslí, že je v nevýhodě?
Honda celou záležitost nechce dále komentovat, "dokud nedostane další zprávy od FIA, pokud na něco přijde." Minulý týden potvrdila, že je kvůli ní s FIA v kontaktu, odmítla však rozebírat detaily. Domnívá se, že je v nevýhodě, protože soupeři během sezóny mohou své motory vyvíjet, zatímco ona ne.

denis - araj
Ron Dennis (vlevo) a sportovní ředitel Hondy - Jasuhisa Araj (foto: McLaren)

FIA argumentovala tím, že pro ní platí stejná pravidla, jako pro ostatní výrobce minulý rok. Jenže tehdy si mohli vystačit s pěti motory na sezónu, zatímco letos jsou pravidla přísnější i pro ni - každý vůz může pro 20 závodů využít jen 4 motory. A příští rok i pro ni budou platit stejná omezení, jako pro soupeře.

Řešení
Jedním z navrhovaných řešení je to, že by Honda svou pohonnou jednotku homologovala k 28. únoru (jako ostatní minulý rok), ale pak by dostala možnost ji během sezóny vyvíjet s využitím 32 bodů (tokenů), jako to zaručuje poslední výklad pravidel Ferrari, Mercedesu a Renaultu. Byla by pak před rokem 2016 ve stejné pozici, jako ostatní.

Jednání budou dále pokračovat, Honda však nemá žádnou záruku toho, že FIA toto řešení přijme. Mohlo by to vzbudit další vlnu nevole ze strany jejich soupeřů, protože jejich motory byly loni po celou sezónu zmrazeny úplně, zatímco japonská automobilka na tom svém mohla volně pracovat. Pokud ale FIA neustoupí, může to vyslat špatný signál ostatním zájemcům o vstup do F1.

Více jsme se možnosti vývoje motorů a jeho omezení věnovali zde.

Vytisknout

Diskuze: FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 15.01.2015 13:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Technický ředitel Force Indie: Mercedes má nejen nejlepší motor, ale i…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud