DISKUZE K ČLÁNKU O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)
Letošní změna motorů Formuli 1 pomohla udržet ve vrcholné disciplíně motorsportu Renault i Mercedes. Příští rok se vrací Honda, o podobném kroku nyní vážně přemýšlí i BMW.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
PC
18:00 13.04.2014 46.13.21.XXX
myslím, že kdyby jsi se zeptal (hlavně mladších) vlastníků vozů Ferrari, kolik nebo jakých že tahle značka získala úspěchů v F1, tak se nic nedovíš. Prostě, jak píšeš, je to zavedené jméno, nejznámější sporťák atp. Ale nikdo z dnešních lidí si ho nekoupí pro jeho úspěchy v F1, ale právě jen jako symbol bohatství a luxusu, jak správně píšeš. Já sám na to mít, tak bych si ho taky koupil a to ikdyž vím, jak mizerně je na tom v F1. Jak píšu výše, jsem přesvědčen, že dneska už účast v F1 nemá pro automobilku žádný významný přínos. Nic použitelného v procesech, které je živí, v F1 nevznikne.
PC
11:14 13.04.2014 46.13.21.XXX
evidentně nosíš růžové brýle nebo nesleduješ situaci posledních let - F1 přichází o fandy a televizní diváky a to velmi výrazně. Tak výrazně, že se ozývají majitelé F1 a sponzoři F1 a chtějí změny a návrat k elitě motorsportu. Co týden se vyjadřují technologické, manažerské a závodní superhvězdy a vyjadřují velkou nespokojenost se směřováním F1. To nejsou žádní naivní hejhulové, tihle točí miliardy a nepodléhají chvilkovým sezóním výpadkům nebo módním trendům. A podle reakce těhle lidí každý musí vidět, že F1 se jednak hroutí a jednak přímo poškozuje sponzory, akcionáře a vlastníky - prostě všechny účastníky(prostě jejich zisky jsou čím dál menší). Má na tom jistě nezanedbatelnou roli i internet - dnes je mnohem více vidět chování každého člověka v týmu, každá chyba šéfa nebo jezdce a taky každý podraz a vrtoch. A to velmi poškozuje kšeft. Dříve by se při ohlášené prezentaci posledního týmu v šampionátu F1 nahrnul dav lidí na čumendu jen proto, že je to F1. Dnes ale většina lidí ví, že Catterham jsou nuly F1, že mají platící jezdce, že se jim nedaří žádný větší pokrok, že mají velké finanční problémy - zkrátka příjde jen třeba 20% lidí co dřív. Nikoho už nezajímá, že je to přeci jeden z dvaceti na celé planětě - tedy super elita. Už to tak nikdo nebere, zájem ochládá.
PC
11:00 13.04.2014 46.13.21.XXX
to si jen pořád hraješ s daty typu "jedna paní povídala". Stejně si můžu hrát i já a ty stejné argumenty uvádět proti tobě - Renault už je jen pod kapotou a kdyby letos nebyl vůbec, řada týmů by byla rády. Říkáš 4% Mercedesu a přesto to bylo o vlas a celý tým málem odešel, takže tam musel působit někdo mnohem vlivnější. O BMW nemá cenu se bavit - léta návrat popírali, i když by jejich investice do F1 jistě uvítal každý v tomto kolotoči a že tento článek tvrdí opak? No a co? takových už tady bylo - třeba jim někdo nabídl kšeft. Prostě když dostanou peníze, proč by nešli zpět do F1 - ale bavíme se o v podstatě nenávratném sponzoringu F1 a využití poznatků z F1 pro výrobu automobilek. Tam jsem přesvědčen, že BMW se vrátí maximálně jen jako motorář. Prostě něco vyvine a nechá si to řádně zaplatit od kupce. Obyčejný obchod. Žádné obří nenávratné investice do týmu F1 nehrozí.
Představenstvům si spisuj ty, jak jsem psal na začátku - já se klepům vyhýbám, snažím se držet reality a ne poháde k o tom jak někdo sponzoringem v F1 ke štěstí přišel.........
Představenstvům si spisuj ty, jak jsem psal na začátku - já se klepům vyhýbám, snažím se držet reality a ne poháde k o tom jak někdo sponzoringem v F1 ke štěstí přišel.........
uzivatel001000
11:49 11.04.2014 46.39.185.XXX
Tak třeba vidí tento typ hybridních pohonných jednotek jako konkurenční výhodu (resp. nevýhodu) a nemít ji vyvinutou by pro automobilku mohlo znamenat nemalé potíže v blízké budoucnosti. A proč se hrnout do F1? Protože je zde velká šance, že jim drahý vývoj týmy alespoň částečně zaplatí. Kdyby si to vyvíjeli čistě pro vlastní potřeby, tak se jim vývoj bude vracet mnohonásobně déle, protože na seriové auta nemůžou nasadit mnohonásobně vyšší ceny.
Prokop S.
08:34 11.04.2014 89.102.97.XXX
pokud vím, Renault se stále pod kapotou objevuje. Na stažení Mercedesu z F1, pokud vím, měli požadavek akcionáři držící okolo 4% akcií. K BMW asi tento nedávný článek [odkaz na stránku] . Ta účast automobilek je právě proto, že F1 se pro ně stává smysluplná.. že se z F1 nic nevyužívá? co třeba aerodynamika, nové materiály..
ale asi bude nejlepší když napíšeš předsednictvu Hondy, Mercedesu i Renaultu, že se jim F1 absolutně nevyplatí, ať se tedy stáhnou. Třeba prozřou
ale asi bude nejlepší když napíšeš předsednictvu Hondy, Mercedesu i Renaultu, že se jim F1 absolutně nevyplatí, ať se tedy stáhnou. Třeba prozřou
PC
08:09 11.04.2014 212.47.2.XXX
Všechno co uvádíš je na hraně - Honda nedávno odešla, Mercedes to teprve po mnoha letech zkouší a celá minulá léta uvažoval o odchodu. BMW nedávno z F1 odešla a návrat dlouhodobě popírá, Renault utekl......atd. Z toho je dobře vidět, že fenomén F1 je už dobrých 10 let jen uměle přiživovaný a udržovaný a že automobilky to zdaleka tak optimisticky a výhodně nevidí. Prestiž a reklama je zde už jen velmi pochybné úrovně. Spíš to vypadá na tlak různých jiných zájmových skupin a ne automobilek. Myslím, že automobilky neživí nejdražší vozy, ale právě ty levnější jejichž prodej jde do statisíců. A zde z důvodů ceny nelze využít nejmodernější technologie F1. Když to bude třeba, automobilky jsou schopny vyvinout vše, co bude trh žádat i bez F1. Účast v F1 nic automobilce nepřináší, reklama a prestiž je zde už dávno vyčpělá, až směšná.
Prokop S.
08:00 11.04.2014 89.102.97.XXX
ropy je dost.. tak takhle se ten problém bude stále oddalovat až bude pozdě.. a chce se ti za ropu sypat a sypat arabským šejkům?
a to že F1 je kapka v moři.. F1 má jít s vývojem automobilového průmyslu právě proto aby tam mohly automobilky zkoušet nové technologie.. k čemu by byla F1, která používá techniku co se 20 let nepoužívá? F1 má být prostor kde dochází k vývoji.. v počátku je vše drahé, někdo tu argumentoval, že i auto si mohli koupit kdysi jen ti nejbohatší, autům bylo předpovídání, že to je jen módní výstřelek a za chvíli zmizí, dnes si ho může dovolit téměř každý. Tak to bude i s těmi nyní drahými věcmi, čím více jich bude, tím levnější budou..
a to že F1 je kapka v moři.. F1 má jít s vývojem automobilového průmyslu právě proto aby tam mohly automobilky zkoušet nové technologie.. k čemu by byla F1, která používá techniku co se 20 let nepoužívá? F1 má být prostor kde dochází k vývoji.. v počátku je vše drahé, někdo tu argumentoval, že i auto si mohli koupit kdysi jen ti nejbohatší, autům bylo předpovídání, že to je jen módní výstřelek a za chvíli zmizí, dnes si ho může dovolit téměř každý. Tak to bude i s těmi nyní drahými věcmi, čím více jich bude, tím levnější budou..
Duncan66
07:30 11.04.2014 89.29.32.XXX
ale k cemu? To je stejna logika, jako by nekdo obhajoval mnoztvi fotovoltaniky v CR, kde mame nejvic watu na jednoho obyvatele snad na svete. A pritom je u nas napr. 3x mene slunecnych dnu, nez v ve Spanelsku a i ten vykon je daleko nizsi diky poloze. Neboli naprosta demence. Je to pouze politika a vychcanost.
Kdo si koupi auto za 2 miliony, aby usetril 50 tisic rocne na palivu, kdyz normalni auto, ktereho tech 50 tisic rocne navic bude stat stoji radove mene a taky jeho servis je radove levnejsi? Ropy je dost a nez dojde, tak se toho jeste vymysli mraky.
Kdo si koupi auto za 2 miliony, aby usetril 50 tisic rocne na palivu, kdyz normalni auto, ktereho tech 50 tisic rocne navic bude stat stoji radove mene a taky jeho servis je radove levnejsi? Ropy je dost a nez dojde, tak se toho jeste vymysli mraky.
anonym
20:53 10.04.2014 217.117.213.XXX
anonyme, čti to příště celé. Porovnávám to komplexně, tedy beru v potaz i to zmíněné: vyšší citlivost na kvalitu paliva (která v ČR není plošně perfektní), možný problém při silných mrazech, pomalejší zahřívání, tudíž nevhodnost pro kratší trasy, vyšší náchylnost k poruchám díky větší složitosti systému. Přidávám ještě náklady na případnou výměnu DPF, která nemusí být uznána na reklamaci. Jasně, zatím jde vykuchat, ale nikdo neví, kdy se změní limity na STK a potom co...
Takže, riskovat všechno tohle kvůli MOŽNÉ úspoře (spousta věcí se kalkuluje samozřejmě odhadem, nevidím přesně na 4 roky dopředu) je pro mě nevýhodné.
Může to být výhodné pro někoho, kdo nalítá 200-300 (i víc) km denně a počítá, že mu auto vydrží třeba čtvrt mega nebo 300 tkm. Pak je to výhodnější varianta. Neřekl jsem, že nafta do auta nepatří, ale že je potřeba posuzovat problematiku komplexně.
Stejně jako ve Formuli 1. V žádném případě nejsem proti používání moderních technologií, které mohou být v budoucnu zajímavé i pro "plebs", i když jsou zatím drahé. Jenom mi to v době, kdy se pořád mluví o šetření nákladů, přijde jako faul na týmy. Kdo chtěl nové motory? Výrobci motorů? OK, tak proč nezaplatí rozdíl proti starým motorům ze svého a nedávají týmům ty jednotky za původní ceny? Chce to promotér, aby měl nové marketingové téma pro F1? Fajn, tak proč týmům finančně nepomůže se s nákladnějšími pohonnými jednotkami srovnat? Je to i jeho zájem, aby F1 fungovala ne? Týmy byly poslední, kdo se po nových motorech sápal, a přitom na to nejvíce doplatily, asi tak.
Takže, riskovat všechno tohle kvůli MOŽNÉ úspoře (spousta věcí se kalkuluje samozřejmě odhadem, nevidím přesně na 4 roky dopředu) je pro mě nevýhodné.
Může to být výhodné pro někoho, kdo nalítá 200-300 (i víc) km denně a počítá, že mu auto vydrží třeba čtvrt mega nebo 300 tkm. Pak je to výhodnější varianta. Neřekl jsem, že nafta do auta nepatří, ale že je potřeba posuzovat problematiku komplexně.
Stejně jako ve Formuli 1. V žádném případě nejsem proti používání moderních technologií, které mohou být v budoucnu zajímavé i pro "plebs", i když jsou zatím drahé. Jenom mi to v době, kdy se pořád mluví o šetření nákladů, přijde jako faul na týmy. Kdo chtěl nové motory? Výrobci motorů? OK, tak proč nezaplatí rozdíl proti starým motorům ze svého a nedávají týmům ty jednotky za původní ceny? Chce to promotér, aby měl nové marketingové téma pro F1? Fajn, tak proč týmům finančně nepomůže se s nákladnějšími pohonnými jednotkami srovnat? Je to i jeho zájem, aby F1 fungovala ne? Týmy byly poslední, kdo se po nových motorech sápal, a přitom na to nejvíce doplatily, asi tak.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek