DISKUZE K ČLÁNKU O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Letošní změna motorů Formuli 1 pomohla udržet ve vrcholné disciplíně motorsportu Renault i Mercedes. Příští rok se vrací Honda, o podobném kroku nyní vážně přemýšlí i BMW.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 62, poslední 13.04.2014 18:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 6 lidí) 10.04.2014 13:30
je rozdíl fanoušek Ferrari a potenciální kupec… »
» uzivatel000635 (Hlasovali 4 lidé) 10.04.2014 12:18
Promiň, ale už moje babička říkala: "Kdyby… »
» Prokop S. (Hlasovali 4 lidé) 11.04.2014 08:00
ropy je dost.. tak takhle se ten problém bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

PC

46.13.21.XXX
myslím, že kdyby jsi se zeptal (hlavně mladších) vlastníků vozů Ferrari, kolik nebo jakých že tahle značka získala úspěchů v F1, tak se nic nedovíš. Prostě, jak píšeš, je to zavedené jméno, nejznámější sporťák atp. Ale nikdo z dnešních lidí si ho nekoupí pro jeho úspěchy v F1, ale právě jen jako symbol bohatství a luxusu, jak správně píšeš. Já sám na to mít, tak bych si ho taky koupil a to ikdyž vím, jak mizerně je na tom v F1. Jak píšu výše, jsem přesvědčen, že dneska už účast v F1 nemá pro automobilku žádný významný přínos. Nic použitelného v procesech, které je živí, v F1 nevznikne.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.80.80.XXX
Ze článku "Letošní pohonné jednotky jsou až o 35 % efektivnější a místo 150 kg paliva si pro závod vystačí se 100 kg." Trojčlenka se učí snad ve 4. třídě základní školy...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.80.80.XXX
Na světě jsme 24. v EU jsme 5.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
No to to trvalo. 04 Tak už se těším na to zimní setkání, jak mě tam s ním povozíš kolem Ontária! 11

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

46.13.21.XXX
evidentně nosíš růžové brýle nebo nesleduješ situaci posledních let - F1 přichází o fandy a televizní diváky a to velmi výrazně. Tak výrazně, že se ozývají majitelé F1 a sponzoři F1 a chtějí změny a návrat k elitě motorsportu. Co týden se vyjadřují technologické, manažerské a závodní superhvězdy a vyjadřují velkou nespokojenost se směřováním F1. To nejsou žádní naivní hejhulové, tihle točí miliardy a nepodléhají chvilkovým sezóním výpadkům nebo módním trendům. A podle reakce těhle lidí každý musí vidět, že F1 se jednak hroutí a jednak přímo poškozuje sponzory, akcionáře a vlastníky - prostě všechny účastníky(prostě jejich zisky jsou čím dál menší). Má na tom jistě nezanedbatelnou roli i internet - dnes je mnohem více vidět chování každého člověka v týmu, každá chyba šéfa nebo jezdce a taky každý podraz a vrtoch. A to velmi poškozuje kšeft. Dříve by se při ohlášené prezentaci posledního týmu v šampionátu F1 nahrnul dav lidí na čumendu jen proto, že je to F1. Dnes ale většina lidí ví, že Catterham jsou nuly F1, že mají platící jezdce, že se jim nedaří žádný větší pokrok, že mají velké finanční problémy - zkrátka příjde jen třeba 20% lidí co dřív. Nikoho už nezajímá, že je to přeci jeden z dvaceti na celé planětě - tedy super elita. Už to tak nikdo nebere, zájem ochládá.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

46.13.21.XXX
to si jen pořád hraješ s daty typu "jedna paní povídala". Stejně si můžu hrát i já a ty stejné argumenty uvádět proti tobě - Renault už je jen pod kapotou a kdyby letos nebyl vůbec, řada týmů by byla rády. Říkáš 4% Mercedesu a přesto to bylo o vlas a celý tým málem odešel, takže tam musel působit někdo mnohem vlivnější. O BMW nemá cenu se bavit - léta návrat popírali, i když by jejich investice do F1 jistě uvítal každý v tomto kolotoči a že tento článek tvrdí opak? No a co? takových už tady bylo - třeba jim někdo nabídl kšeft. Prostě když dostanou peníze, proč by nešli zpět do F1 - ale bavíme se o v podstatě nenávratném sponzoringu F1 a využití poznatků z F1 pro výrobu automobilek. Tam jsem přesvědčen, že BMW se vrátí maximálně jen jako motorář. Prostě něco vyvine a nechá si to řádně zaplatit od kupce. Obyčejný obchod. Žádné obří nenávratné investice do týmu F1 nehrozí.
Představenstvům si spisuj ty, jak jsem psal na začátku - já se klepům vyhýbám, snažím se držet reality a ne poháde k o tom jak někdo sponzoringem v F1 ke štěstí přišel.........

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Woody

78.102.242.XXX
Úsora 30% u dnešních spalovacích motorů? To by mě zajímalo, kde jsi na takový číslo přišel?!

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ford Mustang. 11

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

jiný Honza

194.48.241.XXX
Chytrému napověz... 19
Chci jen naznačit, že když umím počítat, rozhodně se nevrhnu na dražší a méně spolehlivý systém, zvlášť když nevyužiji ani všechny jeho klady, kapišto? 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Tak třeba vidí tento typ hybridních pohonných jednotek jako konkurenční výhodu (resp. nevýhodu) a nemít ji vyvinutou by pro automobilku mohlo znamenat nemalé potíže v blízké budoucnosti. A proč se hrnout do F1? Protože je zde velká šance, že jim drahý vývoj týmy alespoň částečně zaplatí. Kdyby si to vyvíjeli čistě pro vlastní potřeby, tak se jim vývoj bude vracet mnohonásobně déle, protože na seriové auta nemůžou nasadit mnohonásobně vyšší ceny.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

mida

88.101.0.XXX
Tak to sis trochu popletl témata synku, toto není téma (server) o zdravotnictví. 11

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Prokop S.

Prokop S.

89.102.97.XXX
pokud vím, Renault se stále pod kapotou objevuje. Na stažení Mercedesu z F1, pokud vím, měli požadavek akcionáři držící okolo 4% akcií. K BMW asi tento nedávný článek [odkaz na stránku] . Ta účast automobilek je právě proto, že F1 se pro ně stává smysluplná.. že se z F1 nic nevyužívá? co třeba aerodynamika, nové materiály..

ale asi bude nejlepší když napíšeš předsednictvu Hondy, Mercedesu i Renaultu, že se jim F1 absolutně nevyplatí, ať se tedy stáhnou. Třeba prozřou 04

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

212.47.2.XXX
Všechno co uvádíš je na hraně - Honda nedávno odešla, Mercedes to teprve po mnoha letech zkouší a celá minulá léta uvažoval o odchodu. BMW nedávno z F1 odešla a návrat dlouhodobě popírá, Renault utekl......atd. Z toho je dobře vidět, že fenomén F1 je už dobrých 10 let jen uměle přiživovaný a udržovaný a že automobilky to zdaleka tak optimisticky a výhodně nevidí. Prestiž a reklama je zde už jen velmi pochybné úrovně. Spíš to vypadá na tlak různých jiných zájmových skupin a ne automobilek. Myslím, že automobilky neživí nejdražší vozy, ale právě ty levnější jejichž prodej jde do statisíců. A zde z důvodů ceny nelze využít nejmodernější technologie F1. Když to bude třeba, automobilky jsou schopny vyvinout vše, co bude trh žádat i bez F1. Účast v F1 nic automobilce nepřináší, reklama a prestiž je zde už dávno vyčpělá, až směšná.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Prokop S.

Prokop S.

89.102.97.XXX
ropy je dost.. tak takhle se ten problém bude stále oddalovat až bude pozdě.. a chce se ti za ropu sypat a sypat arabským šejkům?
a to že F1 je kapka v moři.. F1 má jít s vývojem automobilového průmyslu právě proto aby tam mohly automobilky zkoušet nové technologie.. k čemu by byla F1, která používá techniku co se 20 let nepoužívá? F1 má být prostor kde dochází k vývoji.. v počátku je vše drahé, někdo tu argumentoval, že i auto si mohli koupit kdysi jen ti nejbohatší, autům bylo předpovídání, že to je jen módní výstřelek a za chvíli zmizí, dnes si ho může dovolit téměř každý. Tak to bude i s těmi nyní drahými věcmi, čím více jich bude, tím levnější budou..

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Až si přestaneš cucat nesmyslná čísla z prstu, tak ti řeknu více. Hybridy nestojí 10x více ani jejich údržba není 10krát dražší. Jednoduché. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
kdyz za auto, ktere zere 5 misto 8 zaplatim 10x tolik a 10x tolik me bude stat pravidelna udrzba auta a vymeny dilu, tak se ti to Jensi zase asi tak moc libit nebude, nebo ano? 13

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
ale k cemu? To je stejna logika, jako by nekdo obhajoval mnoztvi fotovoltaniky v CR, kde mame nejvic watu na jednoho obyvatele snad na svete. A pritom je u nas napr. 3x mene slunecnych dnu, nez v ve Spanelsku a i ten vykon je daleko nizsi diky poloze. Neboli naprosta demence. Je to pouze politika a vychcanost.
Kdo si koupi auto za 2 miliony, aby usetril 50 tisic rocne na palivu, kdyz normalni auto, ktereho tech 50 tisic rocne navic bude stat stoji radove mene a taky jeho servis je radove levnejsi? Ropy je dost a nez dojde, tak se toho jeste vymysli mraky.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

jiný Honza

194.48.241.XXX
S heroinem taky nemám zkušenosti, ale mám dojem, že to není to pravé pro mne, o AIDS si to myslím taky. 18

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

kakaa

85.71.39.XXX
no prostě jen další dvě automobilky, který přicházejí pobít slavný ferrari...
to vidím já jako jejich dlouholetej fanda, no co alespoň důvod jít jinam

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

217.117.213.XXX
anonyme, čti to příště celé. Porovnávám to komplexně, tedy beru v potaz i to zmíněné: vyšší citlivost na kvalitu paliva (která v ČR není plošně perfektní), možný problém při silných mrazech, pomalejší zahřívání, tudíž nevhodnost pro kratší trasy, vyšší náchylnost k poruchám díky větší složitosti systému. Přidávám ještě náklady na případnou výměnu DPF, která nemusí být uznána na reklamaci. Jasně, zatím jde vykuchat, ale nikdo neví, kdy se změní limity na STK a potom co...

Takže, riskovat všechno tohle kvůli MOŽNÉ úspoře (spousta věcí se kalkuluje samozřejmě odhadem, nevidím přesně na 4 roky dopředu) je pro mě nevýhodné.

Může to být výhodné pro někoho, kdo nalítá 200-300 (i víc) km denně a počítá, že mu auto vydrží třeba čtvrt mega nebo 300 tkm. Pak je to výhodnější varianta. Neřekl jsem, že nafta do auta nepatří, ale že je potřeba posuzovat problematiku komplexně.

Stejně jako ve Formuli 1. V žádném případě nejsem proti používání moderních technologií, které mohou být v budoucnu zajímavé i pro "plebs", i když jsou zatím drahé. Jenom mi to v době, kdy se pořád mluví o šetření nákladů, přijde jako faul na týmy. Kdo chtěl nové motory? Výrobci motorů? OK, tak proč nezaplatí rozdíl proti starým motorům ze svého a nedávají týmům ty jednotky za původní ceny? Chce to promotér, aby měl nové marketingové téma pro F1? Fajn, tak proč týmům finančně nepomůže se s nákladnějšími pohonnými jednotkami srovnat? Je to i jeho zájem, aby F1 fungovala ne? Týmy byly poslední, kdo se po nových motorech sápal, a přitom na to nejvíce doplatily, asi tak.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama