DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2014 17:20
To by mě taky zajímalo, především jestli není… »
» jonatan (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 23:51
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    78.157.160.XXX
    Odpovědi Odpovědi přišly, dnes či zítra zveřejníme.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    Děkujeme za dotazy. Byly odeslány, odpovědi odborníka zveřejníme v samostatném článku.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • seven

    93.153.124.XXX
    Díky za možnost dotazu, takže dvě otázky s ohledem na specifika F1

    - jaké jsou procesy/postupy při koncepčním návrhu aero-balíku na nový vůz a nakolik se liší filozofie u jednotlivých týmů při hledání kompromisu mezi aerodynamickou a mechanickou (tj.šasi) výkonností vozu.

    - jakým způsobem probíhá proces hodnocení korelací mezi výsledky z aero tunelu / CFD a reálem resp. jak velký je běžný rozdíl u skutečného aero-setupu pro jednotlivé okruhy ve srovnání s výstupy simulací provedených před závodem.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    178.17.100.XXX
    Dobrý den Je hezké, že se můžeme zeptat. V současné době by mě zajímalo co podle vašeho názoru bude lepší. Zda a pro vést vzduch od bočnic předního křídla vnitřkem či vnějškem předních kol. A rozšiřující dotaz k tomuto tématu, jak velký vliv má změna rozměru předního křídla na celkovou aerodinamiku auta. S pozdravem Pikaso.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Chcem sa spýtať, prečo tímy nenechali staré nosy, len jeden z pilierov predného krídla nerozšírili tak, aby splňoval mechanické požiadavky na nový nos. Podobne ako dlhší nos u Lotusu.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Nevím, jestli ti dobře rozumím - nosy museli být letos níže kvůli tomu, že to předepsala pravidla (z bezp. důvodů): z 55 cm na 18,5 cm. Nebo jsi mířil dotaz jinam?

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        88.80.244.XXX
        Proste jeden z pilierov predného krídla by bol nahradený nosom ako u Lotusu, ktorý splňuje nové pravidlá. Druhý pilier by zostal z minulého roka. V osi trupu by žiadny nos nebol, tak ako nie je u Lotusu. Druhý nos ako u Lotusu by tam vôbec nebol, namiesto neho len pilier ako minulý rok.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    dotaz Zdravím Petře.Po delší době je možnost dotazu na experta,tak bych zase využil.Pokud tedy bude můj dotaz shledán pro někoho zajímavým budu rád za odpověd.

    Dotaz se týká se stáje Redbull a tuším,že jde o někoho od nich. 03

    "Nevím jestli jde jen o můj názor, ale tedy podle mne se u nového vozu Redbullu snaží konstruktéři o dokonalé využití horkého vzduchu od chlazení motoru,intercoolerů a systemu ERS.
    Je evidentní, že konstruktér chce využít maximální teplotu vzduchu z chlazení,která je ještě unosná zároven s maximální rychlostí-tedy vtěsnání proudu vzduchu do malého prostoru a jeho vypuštění pod vůz.
    Proto má RB takové problémy s chlazením a jde o hranici na které je možné toto řešení spolehlivě provozovat.

    Samotný dotaz tedy zní: Myslíte,že je možné aby toto řešení-pokud existuje přineslo Redbullu výhodu,která může zaručit velký náskok před konkurencí?
    Sám Button prohlásil,že mimo Redbullu nebylo v testech jiné auto schopno předjíždět v zatáčce 11 vnější stopou.
    Může i to být výsledek náročného řešení Redbullu ohledně horkého vzduchu?
    A připouštíte teoreticky,že by horký vzduch ze všech chladičů toto umožnoval ? "


    Dík redakci za případnou redakční úpravu a nějakou formu.04


    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jozo

      178.40.255.XXX
      v podlahe nemozu byt diery, vzduch vypustaju vzdadu nad podlahou
      ako si predstavujes ze by ho dostali pod auto?

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        No "pod auto" myslím samozřejmě pod difuzor.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.255.XXX
          no ale ako ho chces pod ten difuzor dostat ked ten vzduch vychadza vzadu v strednej casti auta

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Navíc je výfuk hodně vysoko a v místech, kde okolní vzduch proudí vzhůru.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              217.66.164.XXX
              Kluci vyprdněte na teorie.Najděte si někde fotku Redbullu ze zadního pohledu a bude Vám to jasný.

              Williams nasadil ve čtvrtek podobné řešení, kde je kolem výfuku menší otvor a chladiče jsou vidět minimálně.Mercedes má chladiče vidět hodně a kolem výfuku velkou díru.

              Redbull nemá kolem výfuku díru žádnou a vzduch žene nízko položeným otvorem zvláštního tvaru pravděpodobně přímo k difuzoru.

              Nejde mi to taky na rozum.Prakticky by se dolů neměl dostat, ale při velký rychlosti průchodu vzduchu autem už asi ano.Něco na tom ale bude a je to velmi nebezpečný řešení.Určitě nepujde kopírovat.
              Adrian bude zase o krok vpředu-uvidíte! Jsem už tady za komika, ale tvrdím,že Redbull bude nejrychlejším autem v poli.




              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                95.103.70.XXX
                z toho miesta kde konci vyfuk a aj vyvod vzduchu od chladicov je nemozne dostat vzduch pod difuzor, neni tam ziadna diera v podlahe a tak ten vzduch pojde ponad difuzor

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    omluva Omluvám se za angličtinu (nebo moji parodii na ni), některé věci se mi jednodušeji popisují v angličtině.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      V pohodě, už se na to alespoň může podívat a já budu mít méně práce s překladem. A neboj, nejsme ve školce, abychom se posmívali případným chybkám druhých v diskusi.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama