DISKUZE K ČLÁNKU Kritika Red Bullu byla pro Pirelli zklamáním. Z roku 2013 se však poučili, chtějí víc testů
Paul Hembery: "My jsme jen dodavatel, když bude chtít F1 v roce 2014 jednu nebo deset zastávek v boxech, my to uděláme."
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kritika Red Bullu byla pro Pirelli zklamáním. Z roku 2013 se však poučili, chtějí víc testů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
10:29 13.02.2014 77.240.96.XXXMiku, když nemáš dost informací, tak proč se změny konstrukce pneu zastáváš a změnu pravidel uprostřed sezóny obhajuješ? Proto že to upekli lidé ze "světa F1"? Ale i tu porušenou pečeť upekli lidé ze "světa F1". Vysvětli mi důvody tvých rozdílných pohledů, kdy ti jednou vadí poškození "ostatních" a jindy s poškozením "ostatních" souhlasíš.
Můj pohled na obě "kauzy" je též odlišný, ale...
V případě pečeti se postupovalo dle předem schválených a platných pravidel, čili s tím nemám až takový problém.
V případě změny konstrukce pneu se právě ta pravidla musela změnit, aby něco takového bylo možné. A změnu pravidel inicioval(y) tým(y) F1. Bezpečnost byla jen zástěrka.
Protože zničení pěti pneumatik v závodě, přeci nemůže být důvodem ke změně pravidel. Myslíš, že když letos nedojede pět pilotů, kvůli poruše motoru, budou se hned měnit pravidla a přecházet k atmosférickým osmiválcům? Mělo by, když chceme dohrát tu RedBulláckou komedii do konce!!!-
Mike17
14:17 13.02.2014 93.99.87.XXXPromiň Odine, můžeš mi dát odkaz, kde obhajuji změnu konstrukce gum? Jasně a DOSLOVA jsem napsal, že bych to schvaloval v PŘÍPADĚ, že by byly nebezpečné, v opačném by mi to VADILO TAKY. A taktéž DOSLOVA jsem napsal, že NEVÍM, jestli byly nebezpečné!!!
Ty jsi si jistý, že bezpečnost byla zástěrka. Já NE! A nejsem si jistý ani OPAKEM!!!
Už si rozumíme?
O čem se tu bavíme je to, že naprosto nechápu proč ze všeho viníte RB. Mám pocit že už je to zdejší tradice. Dám ti pár příkladů při srovnání RB a Mercedesu:
1. Nikdo neví kolik peněz do toho kdo vráží. Mluví se jako o nejbohatších o RB, Ferrari a Mercedesu a neví se, kdo z nich utrácí víc. Kdo se obviňuje z porušování rozpočtového stropu? RB. Byla zmínka o Ferrari, žádná zmínka o Mercedesu.
2. U Mercedesu byl také silný nepoměr v problémech Rosberga a Hama. Uznávám, že u RB o něco větší. U RB tu nepochybuješ o úmyslném poškozování Marka. Co u Mercedesu? Ani náznak, ani jediná zmínka, že by tam měl být nějaký záměr.
3. Před sezonou prohlašovali RB i Mercedes, že si budou piloti rovni. Na rozdíl od Mercedesu nemusel Mark v přímém souboji Seba pouštět. Kdo byl označen za pokrytce? RB, nikoliv Mercedes. Ke cti ti slouží, že jsi dodatečně dodal, že ti to vadí i u Mercedesu.
4. Nico měl několik podivných (sporných) strategií, stejně jako Mark. Výsledek pro tebe? U Marka jednoznačně úmysl, u Nica sis toho ani nevšiml. Když jsem tě na to upozornil (Spa), tak jsi to za úmysl nepovažoval.
5. Mercedes kritizoval naprosto stejně intenzivně a ze stejného důvodu gumy. Pro tebe za vším stojí RB. Proč dalo Pirelli na RB a ne na obrovský automobilový koncern, který má také tým v F1 a navíc několika týmům dodává motory? Navíc oni měli opravdu problémy s explozemi a značné.
U většiny bodů bych mohl dát příklad třeba Mclaren. Prostě ti chci jen ukázat, proč ti nevěřím objektivnost v názorech na RB. Poslední odstavec to potvrzuje. Když někomu odejde motor je nebezpečné? Mě to nepřijde, jezdec prostě zpomalí a v klidu zastaví. Opravdu to chceš srovnávat s expolzí, při které létají trosky gumy několik metrů kolem vozů? Myslím, že i sám Alonso to v Silverstone označil za nebezpečné. Mě to tak rozhodně připadalo.
-
odin
16:47 13.02.2014 77.240.96.XXXTrochu jsi vše tradičně zjednodušil a vybral sis též tradičně jen to, co se ti hodí. Nebudu vyhledávat své příspěvky a dávat ti odkazy, ale minimálně v případě Malajsie jsem jasně psal o úmyslném poškození Nica. Stejně tak jsem Mercedesu nemohl přijít na jméno v době nelegálních testů. O rozpočtech se mi těžko mluví, protože si myslím, že si "rozpočtáři" týmů dokáží "vykouzlit" z "přebytků nedostatek". Naopak to jde o hodně hůř. Jednoduše bych řekl, že u automobilo-továrenských týmů se dají leckteré výdaje schovat. A možná, že i u limonádnického týmu. Nevím.
A co se týče nebezpečí? Počkej a možná se dočkáš. V dobách první éry turba, nezřídka končily poruchy motoru požárem auta. Myslíš, že oheň je méně nebezpečný, než kus gumy?-
odin
16:57 13.02.2014 77.240.96.XXXJeště dodatek. Článek je o vyjádření šéfa Pirelli vzhledem ke konání RedBullu. A ty do toho zamotáš pro obhajobu RedBullu McLaren, Ferrari, Mercedes...
Vůbec neodlišuješ pindy všech týmů na kvalitu pneu, od kampaně vedené proti Pirelli s cílem změny pravidel. Jak píše Nasir níže. Vybíráš si to, co se ti hodí a vkládáš to do úst lidem, kteří to ani neřekli (nenapsali). -
Mike17
19:04 13.02.2014 93.99.87.XXXAno zjednodušil jsem to a nechtěl jsem, aby vyznělo všechno tak, že je to tvůj názor. Myslel jsem to v některých případech všeobecně tady na foru. Za to se omlouvám. Když se nad těmi body aspoň chvíli zamyslíš, musíš uznat že kritika RB je mnohem silnější, než kritika Mercedesu, byť se mezi oběma stájemí najde spousta podobností.
Co se týká bezpečnosti, nečekám nějaké velké požáry motorů. Technologie jsou trochu dál. Ale možná budu překvapen.
K dodatku. Nějak jsem si nevšiml rozdílu mezi pindy (kampaně) RB nebo Mercedesu. Měli stejné hlášky o stejných věcech. Je možné, že byl RB citován víc, ale to se dá od lídra MS trochu čekat ne? Samozřejmě, že si vybírám co se mi hodí, ale v tom se nijak nelišíme. Jestli jsem ti vložil do úst něco, co jsi neřekl, pak se omlouvám.-
odin
20:03 13.02.2014 77.240.96.XXXTrochu mi připadá, že (co se týče poměru kritiky) jsi zaujatý. Bráníš RedBull před vším (z mého pohledu trochu nesmyslně). A já bych neřekl, že je zde nejvíce kritizován RBR. I na Ferrari se tu snáší spousty kritiky, a ani Mercedes není moc ušetřen. Mně osobně připadá, že z těch lepších týmů posledních let se tady těší největší oblibě Lotus s McLarenem. A všechny tři prvně zmiňované týmy jsou ve "všeobecné neoblibě". Proč asi?
Rozdíl mezi piny a kampaní je vlastně téma tohoto článku. Lidé, kteří F1 sledují nějaký ten čas moc dobře vědí (stejně jako Hembery), že na Pirelli se snáší kritika od všech týmů už čtyři roky. Přesto si Hembery postěžoval na RedBull. Nikoliv na Lotus, Ferrari, Force Indii, McLaren, nebo Mercedes. Opět, proč asi. Protože byl jejich počínáním zklamán. Protože se jejich počínání vymykalo běžné kritice ostatních týmů. Přesto máš ty potřebu tohle vše shazovat, bagatelizovat a ještě se tu rozčiluješ, když tě někdo usvědčí z nesmyslnosti tvojí argumentace.
Ty mi nevěříš objektivnost. V tom případě, co si představuješ pod pojmem "exploze pneumatiky", kterým tu operuješ??? Pro ujasnění toho, co se stalo v Silverstone. Pěti vozům se tam odlepila vrchní část běhounu. Pneumatika zůstala celá, pokud nebyla zdemolována následnými "událostmi".-
Mike17
09:42 14.02.2014 93.99.87.XXXNo myslím si že mezi kritikou RB a Mercedesu je znatelný rozdíl. Počet poruch u Nica jsem tu četl zmínit snad jen jednoho člověka. Kolikrát se tu kritizovaly poruchy Marka? Budou to stovky případů. A v ostatních bodech jsou také velké rozdíly.
Ano, že Pirelli zmínilo nejvíc kritiku RB je rozumný argument. Takže to asi nejvíc vnímá od nich. Není to ale tím, že od mistrovského týmu se to citovalo nejvíc? Netvrdím, že to je jediný důvod! Ale k zamyšlení to je. A proč kuli pikle v Silverstone s týmem, který je nejvíc nas...?
Pokud se při defektu guma rozletí všemi směry a lítají kusy kolem hlav ostatních pilotů, pak to myslím splňuje definici exploze a zdá se mi to nebezpečné. Jestli není, co pak je? Nic nebezpečnějšího jsem loni neviděl.
-
-
-
-
Nasir
23:27 13.02.2014 188.175.189.XXXJen pár poznámek - tentokrát bez výčitek nebo útoků :
- Pokud se ti změna pravidel v sezoně nelíbí a zároveň nevíš, jestli byly gumy nebezpečné, proč nám tak urputně oponuješ? To mi moc nedává smysl. Jeden rozdíl mezi tebou a námi je v tom, že my bereme v potaz sled událostí a komu to nakonec prospělo. Nyní, když je Pirelli v klidu a má podepsanou smlouvu na další roky, tak si dovoluje upozornit, že bylo "pod tlakem", že byli nuceni chránit zájmy svého byznysu (a tou ochranou rozhodně nemysleli přechod na konzervativní strategii) a že je RB zklamal. To vše podporuje názor, který jsme na to měli s Odinem od počátku.
- Máš pravdu, že Mercedes také dost kritizoval. Taky jsem nevyloučil, že na tom má podíl - viz "pod tlakem RB, případně dalších..." Ale Hembery kritizoval RB! A Mercedes při vší úctě nebyl hlavní hráč o titul. Tam šlo hlavně o RB, Lotus a Ferrari. A co udělala změna? RB prospěla, dvěma soupeřům nikoliv.
- Bez ohledu na naše názory - neměl by důvod změny pneu v průběhu sezony být daleko průkaznější, aby fanoušci jako my nepochybovali, že to nebyl to podraz? To přece nejde po jednom závodě. Co myslíš?
- Podstata věci je v tom, že události v Silv byly jen záminkou. ještě hlouběji. Čili je nakonec jedno, jestli šlo o náhodu (ostrý úlomek, na který hooodně náhodně najelo tolik jezdců), nebo komplot, nebo náhodně nepovedenou směs Pirelli. O změnu pneu se totiž hrálo mnohem dřív, hledala se cestička ke změně. Pak se něco stane v Silv, a hned se mění pneu, místo toho, aby se nejprve vyšetřilo, co bylo příčinou? A místo toho, aby se dořešilo hazardní chování týmů. Je svinstvo měnit pravidla uprostřed hry na základě bezpečnosti a přitom ignorovat, že s bezpečností hazardují samotné týmy. Pokud někdo nedodržuje pokyny pro práci s pneu, kde je třeba pokuta? Kde je nějaké nařízení FIA ohledně bezpečnosti? Prostě záminka se našla. A stalo se to, o co se usilovalo už mnohem dřív.-
odin
00:51 14.02.2014 77.240.96.XXXNasire, v posledním odstavci jsi na to kápnul !!! Tohle je totiž přesně ona podstata věci. Nikdy v minulosti se neměnila pravidla uprostřed sezóny tak zběsile rychle. A bez jakéhokoliv vyšetření příčin kolizí (defektů). Šlo pouze o záminku, kterou v Silverstone získali. Od začátku to na mne dělalo dojem, že vše bylo připravené. Proto jsem psal o komedii v Silverstone. A když si člověk uvědomí do čeho všeho RedBull cpe prachy (a nejen v oblasti sportu), co vše ovládá, řekl bych, že nejsi se svou teorií daleko od pravdy. A klidně mohlo i Pirelli mít v půlce sezóny zájem na změně kce svých pneu. V F1 se všichni konstruktéři pohybují na samé hranici pravidel a někteří i za touto hranicí. A Pirelli jim poskytlo konstrukci "dávno out".
Každopádně já ještě více, než RedBull odsuzuji mocné lidi v F1 spolu s FIA. Protože loňská sezóna se jim z mého pohledu vymkla z rukou totálně. Aby v jedné sezóně, bylo jednou zásadní porušení pravidel, které nebyli schopni vyřešit svými "sportovními" institucemi a pak se ještě v průběhu měnila pravidla zcela, za tiché spolupráce FIA, považuji za skandální. Ti lidé nemají na svých místech co dělat. -
Jens
07:33 14.02.2014 109.81.245.XXXProtože Mike je ortodoxní oportunista, rád diskutuje a argumentuje - někdy ani tak nejde o pravdu, jako o to přivést k někoho k přemýšlení a zatlačit ho do slepé uličky. Aby nevyšel z cviku, tak občas argumentuje pro názor, který nezastává. Jinak ale není špatný člověk. Kdyby ubral ze sarkasmu, byl by možná i příjemný. -
Mike17
09:55 14.02.2014 93.99.87.XXXPánové opravdu nemám čas se v tom už piplat. Můžete mít pravdu a já vám nemůžu prokázat, že ne. Stejně tak jako vy nemůžete dokázat, že ano. Prostě vaší teorii nevěřím. Byť uznávám indcie, které by tomu mohly nasvědčovat, tak je zase několik důvodů, proč věřím že šlo v Silverstone jen o kombinaci špatného obrubníku, náročné tratě (na gumy) a možná špatného osazení, které vedly k většímu množství defektů stejného typu, než v předchozích závodech. RB si stěžoval, mohl být nejvíc vidět, ale nevěřím že Pirelli mohl SÁM donutit k tak velké změně. Dál to rozebírat nemá smysl a opravdu mám moc práce na to, abych tu hodiny řešil gumy F1. Díky za diskusi a mějte se pěkně.-
Nasir
19:01 14.02.2014 188.175.189.XXXTak stoprocentní důkazy samozřejmě nemáme a mít nemůžeme. Nebyli jsme v zákulisí a nejsme policajti, Miku. Jde o to, jaké má člověk zkušenosti, aby dokázal vidět za tu mediální veřejnou oponu. Protože hodně věcí jede potichu v zákulisí. A taky jde o to, jestli si ty události a indicie dokážeš dát dohromady nebo ne. Protože ty jsou docela vážné, není to nějaké jalové plácnutí ve stylu anonymních haterů. Ale myslím, že jsi až moc velký fanda RB, než aby sis to dohromady dal, protože by to bylo "bolestivé". Tím tě nenapadám, ale myslím si to.
- A RB v tom nemusel být úplně sám, jak jsem už napsal. Ale Pirelli se muselo na dodávce pneu pro další roky dohodnout se všemi týmý, i s RB, takže měli páku na to, jak to Pirelli blokovat. Mrzí mě, že na tomhle jsme se zasekli a zbytečně hádali, protože jsi to asi nevěděl. Příště prosím víc otázek a méně předpokladů, co si ten druhý myslí za konspiraci. Vysvětlení může být klidně úplně jiné.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nasir
15:35 09.02.2014 188.175.189.XXX- Nikoliv, utopie je jenom to, jak si to představuješ ty. Protože je utopie si myslet, že pokud se třeba Helmut dohodne na nějakých intrikách s někým a ty postihnou zrovna Toro Rosso, tak že zároveň půjde a vyslepičí to sponzorům. Proč by to dělal? Zvlášť když výsledný dojem z neúspěchu TR pak bude ten, že za to nemůže chyba týmu, ale pokazily to nekvalitní pneu. Což je mimo jiné žádoucí dojem! Posiluje to tu mediální masáž RB, na kterou si Hembery zpětně stěžuje i otevřeně. Je vidět, že když se Pirelli konečně dohodlo na nové smlouvě s FIA a TÝMY (!), už se cítí silnější v kramflecích.
- Věta "Marco přišel k Ferrari.." - jeden z mnoja příkladů, proč tě člověk nemůže brát vážně. Vždycky když k nějaké situaci existuje to nejhloupější a absurdní vysvětlení, tak si člověk může být jistý, že ho napíšeš ty, Miku. A za tím si stojím, protože to děláš dlouhodobě. Možná máš dojem, že tím zamlžíš a shodíš celou naši argumentaci na dané téma. Ale to tě zklamu, Miku. Tohle tady nikdo netvrdil, je to jen tvoje představa. A děláš tím ze sebe blbce jenom ty sám. Kdyby ti šlo o argumentaci, tak bereš v potaz to, co jsem napsal výše 7.2., tam to je.-
Mike17
10:54 11.02.2014 93.99.87.XXXEvidentně nechápeš, čemu se říká nadsázka (nebo nechceš chápat?). Samozřejmě jsem to s tím Markem nemyslel vážně. Nečekal jsem, že by se našel jediný člověk, který by to tak pochopil. Ale když mi to přisoudíš, jako vážně myšlenou poznámku, pak to vypadá dostatečně stupidně. A o to ti jde že?
Místo toho, abys mi vysvětlil proč Silverstone zorganizoval tým, který tam žádné problémy neměl (když vynechám vaši teorii s STR) a účastnily se ho týmy, které změnu gum nechtěly. Ale to by byla diskuse o tématu a ne o zesměšňování něčích názorů podsouváním neexistujících myšlenek. A o to ty zájem nemáš , že?-
Nasir
17:14 12.02.2014 188.175.189.XXXTy si vážně myslíš, že se ty týmy, kterým to bouchlo, účastnily vědomě??? A to proč, to tady někdo tvrdil? Střelím od boku - podle mě to snad netvrdil nikdy nikdo, kromě tebe, který se to snažíš jako by podsouvat, že se na to museli podílet. Celou dobu nereaguješ na řádný fakt, viz ten článek a snaha Pirelli o změnu před Silverstone. Jak vyvrátíš, že v tom nemá prsty samo Pirelli, když ten bouchající materiál dovezlo?
Nadsázka - tvoje nadsázka je většinou míněna asi tak, jak jsi napsal o mě, takže si nejdřív zameť před vlastním prahem. Nebo si zvykni na svou "vlastní medicínu".-
Mike17
18:13 12.02.2014 93.99.87.XXXTak když to nikdo netvrdil, tak proč jsem tu vyvracel teorii, že STR to dělalo na příkaz RB? Nebo STR to dělal úmyslně a ostatním to dělalo náhodou?
Opět máš zmatek v pojmech. Nadsázka je zveličování nějaké myšlenky, při zachování jejího principu. Pokud uvedeš přehnaně můj názor jako z těma gigantama a chudákama, pak to beru jako nadsázku a proto na to nereaguju jako na vymýšlení si mých názorů (což sis jistě nevšiml). Pokud opakovaně tvrdíš o mých názorech něco, co ti opakovaně vyvracím a opakovaně upozorňuji na to, že jsem to neřekl, a ty to opakovaně ignoruješ, pak to nemá s nadsázkou co dělat. Prostě si to vymýšlíš.Tolik pro vysvětlení "medicíny".-
Nasir
22:48 12.02.2014 188.175.189.XXXJá jsem ve svém reakci mluvil jen o STR?! Ono to bouchalo jen STR? Opravdu jsi nepochopil, že myslím konkurenci RB?!
Kromě toho - téma STR zaznělo v jiném vlákně, tak to necpi sem. O STR jsem se zmínil jen proto, abych vyvrátil tvůj argument o těch sponzorech. Jinak se moje názory a teorie o Silverstone STR nijak zásadně netýkají. Buď měli smůlu, nebo to dělali vědomě, to je celkem fuk. Jsou odnož RB, pokud by to bylo třeba, dělali by, co by museli.
Můžeš mi odpovědět, proč si myslíš, že naše představa je taková, že RB nějak "podplatil" svou konkurenci (Fer a McL), aby jim to bouchalo a tím poškodil své vlastní zájmy? Tvrdil to někdo?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek