Poslední den debutoval Kobajaši a Juncadella, Red Bull předčasně skončil, nejrychlejší Massa (+foto)

F1NEWS.CZ, 31. ledna 2014, 08:30 Google+

TESTOVÁNÍ V JEREZU - 4. DEN; V pátek končí první společné testování týmů Formule 1. Naplno se do něj zapojila i Marussia, která včera odpoledne poprvé vyjela s novým vozem MR03. Potíže Renaultu a především mistrovské stáje Red Bull pokračovaly a nakonec se sbalili předčasně. Nejrychlejší čas si připsal Felipe Massa ve Williamsu.

Počet komentářů:  47 komentářů (Poslední 01.02. 22:33) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Včera příjemně překvapil nováček McLarenu Kevin Magnussen, který se odpoledne chopil nového vozu MP4-29 a předvedl zatím nejrychlejší čas. Dnes bychom se u Caterhamu měli dočkat debutu Kamuje Kobajašiho, který se po přestávce vrací do Formule 1.

Pozornost se soustředí k mistrovskému Red Bullu, který včera ujel stejně jako v úterý pouze 3 kola kvůli problémům s chlazení baterií ERS - a to se ve Španělsku jezdí za velmi nízkých teplot.

Zákazníci Renaultu zde ujeli dohromady zatím pouze 358,7 km, zatímco vozy poháněné Ferrari 1040,6 km a Mercedesem 2063,4 km.

Konečné pořadí čtvrtého dne 
tab-d3

Shrnutí všech čryř dnů testů v Jerezu včetně statistik najdete zde.

 

Průběh dne:

17:05 SHRNUTÍ Ráno v Jerezu pršelo a trať oschla až později odpoledne. Poslední den testů jen potvrdil, že Renault stále zcela nevyřešil své problémy, zatímco Red Bull si sbalil předčasně, když Ricciardo ujel dnes sedm kol. Brzy se balil i Caterham a ani Toro Rosso se na trati příliš neohřálo. Nejvíce kilometrů měl na svém kontě Fernando Alonso ve Ferrari, nejrychlejší však byl jeho bývalý týmový kolega Felipe Massa, který nyní hájí barvy Williamsu. Nico Rosberg dopoledne zvládl odjet celou závodní délku a co se spolehlivosti týče, zdají se být motory Mercedes v dobré formě.

16:59 A dalo by se říci symbolicky červenými vlajkami končí první letošní testy...

16:54 Magnussenův McLaren se dostal do kontaktu s bariérami v zatáčce č.10.

16:51 Mimo trať vyjel Magnussen, zatímco Toro Rosso zastavilo na dráze.

16:49 A opět stojíme

16:48 Na trať míří Toro Rosso, za jehož volantem sedí ruský mladík Daniil Kvjat.

16:47 Massa vylepšuje svůj nejlepší čas na 1:28,521, zatímco Alonso dnes ujel své 115 kolo.

16:40 Alonso, Magnussen, Hamilton na trati a najíždějí poslední kilometry. Na čele však zůstává Massa.

16:35 První předsezónní testy v Jerezu se chýlí ke konci. Zbývá 25 minut. 

16:26 Velký zájem byl o rozhovory s Danielem Ricciardem z Red Bullu. Australan je však i přes potíže pozitivně naladěn. "Nemyslím, že nás s to z dlouhodobého hlediska nějak ovlivní," hodnotí nepovedené testy v Jerezu. "Sezóna ještě nezačala a neztrácíme žádné body. Máme stále dost času. Co se problémů týče - byly to potíže víceméně se vším, je to hádám kombinace různých věcí. Je to komplexní systém a nebude to vyřešeno za den. Je dobré, že teď máme čas, abychom zjistili, co udělat." Více si můžete přečíst zde.

16:25 Massa si cvičí starty, na trať míří Magnussen.

16:20 Na trati krouží Hamilton, Alonso a Massa.

16:17 Na trati si zatím své časy zlepšuje Jules Bianchi. 

16:12 A o tom, že nové vozy jsou opravdu pomalejší, jak se předpokládalo, svědčí i časy z Jerezu. Potvrzuje to i Fernando Alonso: "Auta jsou pomalejší, je to tak. Jsem o deset sekund pomalejší než před deseti lety. A když jedete o deset sekund na kolo pomaleji, není to to samé z fyzického úhlu pohledu - F1 je nyní jednodušší. Méně přetížení, méně rychlosti v zatáčkách a více věcí, které musíte kontrolovat, protože je na volantu více tlačítek. Je to trošku jiné, ale co se emocí týče, je to pořád stejné," cituje Španěla BBC.


I přes změny si však Alonso řízení F1 prý užívá (foto: Scuderia Ferrari)

16:09 Ohledně změny jezdeckého stylu odpovídá Nico Rosberg: "Je to dost podobné. Je to škoda, protože auta jsou pomalejší a já preferuji větší rychlost. Ale kromě toho je velkou změnou motor, nízké rpm a používání převodovky. Musíte používat hlavu, abyste nové technologii, ERS a šetření paliva porozuměli. Bude to komplikované."

16:06 Na trať vyráží "vláček" - Juncadella, Massa, Sutil či Bianchi chtějí ještě využít necelou poslední hodinu závěrečného dne prvního testování.

16:04 McLaren je odklizen a provoz obnoven. Magnussen mechaniky informoval, že je v pořádku.

15:54 Po druhé stojíme. Magnussenův McLaren stojí zaparkován v poslední šikaně, kde udělal hodiny.

15:52 Netrvá však dlouho a překonává jej jeho bývalý týmový kolega, Felipe Massa s časem 1:29,023.

15:49 Do čela se opět dostává Ferrari Fernanda Alonsa (čas 1:29,343).

15:45 Massa a Juncadella se dostavají na první dvě příčky. Na trati je pořádný provoz.

15:42 McLaren se připravuje na znovu-spojení sil s Peterem Prodromouem. Nynější šéf aerodynamiky z Wokingu, Marcin Budkowski, z týmu odešel.

15:39 Podmínky na trati se stále zlepšují, což znamená zlepšování časů v podání většiny zmíněných pilotů. 

15:36 Přidává se k němu Massa, Juncadella, Hamilton a Magnussen.

15:33 Na trať zamířil Jules Bianchi v Marussi.

15:29 A je tu zelená.

15:25 Sutil si výlet mimo trať udělal i včera. Nyní je jeho vůz odtahován zpět do boxů. Než se objevily červené vlajky, zajel Alonso 17 kol na středně-tvrdé sadě pneumatik a své časy stále zlepšoval. Ten nejrychlejší má hodnotu 1:30,861.

15:20 První červené vlajky dne. Sutilův Sauber je v kačírku.

15:18 O nejrychlejší časy se přetahují Alonso a Juncadella. Vítězně ze souboje vychází pilot Ferrari.

15:12 V dalším kole se Alonso ve Ferrari opět zlepšuje a zajíždí zatím nejrychlejší čas dne (1:31,551).

15:10 Alonso zajel doposud desetikolový stint a s časem 1:32,132 se řadí na druhé místo. Hamilton se zlepšuje a posouvá se před svého týmového kolegu Rosberga s časem 1:36,053.

15:06 Caterham oznamuje, že problém s pohonnou jednotkou (Renault) ukončuje předčasně jejich prozatím pozitivní den s Kobajašim za volantem. Ten ujel 54 (celkem tým najel 76) kol a jeho nejrychlejší čas byl 1:43,193. Caterham tak také balí předčasně. 

14:59 Hamiltonův první pokus dne má hodnotu 1:40,227. A jak jsou na tom piloti Mercedesu s ujetými kilometry? Rosberg 188, Hamilton 80.

14:55 Na trať zamířil dnes poprvé Lewis Hamilton a přidává se k němu i Fernando Alonso. Hamiltonovi po dopolední jízdě předal vůz jeho týmový kolega Nico Rosberg. Ten dnešní den ohodnotil slovy: "Cílem bylo najet hodně kol a to jsme pohodlně zvládli. Jsem překvapen. Je to dobrý start, ale netušíme, jak si stojíme co se rychlosti týče," uvedl Němec.

14:47 Bianchi se zlepšuje a časem 1:40,966 se posouvá na desáté místo. A ačkoliv z časů zatím nelze příliš odvozovat, faktem je, že to znamená v podání Red Bullu nejen málo ujetých kilometrů, ale také nejpomalejší časy. O peripetiích obhájců titulu z Red Bullu a jejich předčasném odjezdu z Jerezu si můžete přečíst zde.

14:40 Na trať se vydává i Sutil, Massa a Kobajaši. Trať místy osychá, teplota je 14°C. Nejrychlejší čas zatím zajel Juncadella: 1:31,719. Ten nyní zamířil k mechanikům.

alonso
Podle Fernanda Alonsa se jezdecký styl s novými vozy příliš nezměnil (foto: Scuderia Ferrari)

14:38 Oba piloti bojují a přetahují se kolo po kole o nejrychlejší časy.

14:36 Juncadella se opět zlepšuje a i přes zajíždí nejrychlejší čas dne, což však platí jen chvíli, protože se do čela opět dostává Magnussen. 

14:32 Další zpelšení v podání Magnussena (1:33,350) ale také Juncadelly, který se zařazuje na třetí místo s časem 1:36,300.

14:30 Na trať vyrazil Bianchi v Marussii.

14:29 A v dalším kole se ještě zlepšuje: 1:33,619, což znamená téměř 1,5s náskok na druhého Alonsa.

14:27 Dánský mladíček z McLarenu zajíždí čas 1:34,084 a dostává se do čela tabulky.

14:25 Na trať vyrazil i Adrian Sutil a zlepšuje svůj čas, stejně jako se to podařilo Massovi a Magnussenovi

14:20 Nová pravidla znamenají i změnu jezdeckého stylu. Mnozí piloti to potvrzují. Lewis Hamilton uvedl, že se pneumatiky chovají jinak, stejně jako mají vozy méně přítlaku a více kroutící síly. Sebastian Vettel to (ač si zatím v novém voze příliš nezajezdil) okomentoval slovy, že pokud by pilot řídil jako loni, neuvidí šachovnicovou vlajku. Ale piloti Ferrari (Fernando Alonso i Kimi Räikkönen) mají jiný názor. Oba se nechali slyšet, že v tom nevidí rozdíl.

14:18 Kobajaši dál ujíždí kilometry a už má na svém kontě za jediný den testů 53 kol.

14:15 Na trať míří McLaren (Magnussen) a Williams (Massa).

14:05 Ticho na trati přerušuje Kobajaši v Caterhamu.

14:02 Christian Horner hodnotí testy v Jerezu, které pro Red Bull znamenaly problémy: "Byly to těžké dny. Měli jsme problémy spojené s Renaultem a stejně tak problémy s chlazením šasi, což ovlivnilo náš progres. I přes nedostatek ujetých kilometrů (pozn.red 21 kol) jsme však poznali, že problém by měl být do příštího testu v Bahrajnu vyřešen. Účelem těchto testů je přijít na nedostatky před startem sezóny a my se nyní budeme hodně zaměřovat na dyno," uvedl šéf týmu.

13:55 Všichni v boxech, žádný provoz na trati.

13:50 Magnussen se zlepšil na 1:37,391 min.

13:48 Pod článek jsme přidali první páteční fotografie.

redbull
Red Bull dnes zvládl jen 7 kol a jako první z týmů F1 míří předčasně domů
(foto: Red Bull Racing)

13:41 Red Bull i se svým dceřiným týmem Toro Rosso dnes dohromady ujeli jen 15 kol, není to tedy žádná hitparáda. Krouží alespoň poslední zákazník Renaultu v Jerezu - Caterham. Na kontě už má dnes 45 kol.

13:39 Red Bull završuje španělskou katastrofu a potvrzuje: "Končíme náš testovací den. Veškerá pozornost se nyní upíná na Bahrajn. Brzy uvedeme více."

13:35 Sutil, jenž letos přešel z Force Indie k Sauberu, o nových vozech: "Potřeba pochopit ohromně komplikované nové vozy znamená, že se jen velmi málo jezdců ocitlo v Jerezu mimo trať. S novými auty to je velmi, vlemi těžké, navíc je málo přilnavosti a nízké teploty."

Adrian se včera ale také dostal v zatáčce č. 7 mimo dráhu: "Nachytalo mě to během instalačního kola. Měli jsme několik potíží s motorem a pneumatiky vychladly. V kombinaci se studenými pneumatikami a turbodmychadlem nastoupil krouticí moment příliš agresívně a mě to velmi divně ujelo. Byl to drobný incident a my jsme museli vypěnit nos, zavěšení bylo také trochu poškozeno.

13:30 Alonso k radosti domácích fanoušků jezdí jedno kolo za druhým. Magnussen 1:39,7 min.

13:23 Williams v garáži právě obědvá a připravuje se na svůj odpolední program.

13:20 Ricciardo se dnes s Red Bullem a zvláštní úpravou bočnic sice párkrát ukázal, ale během dopoledne ujel jen 7 kol, zatímco Rosberg 91. Týmu se zřejmě stále nepodařilo plně vyřešit svůj problém s instalací ERS. Odpoledne už toho zřejmě moc nepřidají (podle zákulisních informací ale už balí) a je jisté, že příští dva týdny před Bahrajnem budou mít na čem pracovat. Nejde o krizi, ale Milton Keynes má problém.

13:15 Dán je s McLarenem opět v boxech, Alonso pokračuje slušnou rychlostí v delší jízdě.

13:10 Rosberg u Mercedesu předává žezlo Lewisovi Hamiltonovi.

13:07 Marussia již delší dobu stojí. Pracuje na elektronickém brzdném systému (brake by wire) na zadní nápravě a na jeho interakci s pohonnou jednotkou Ferrari.

13:05 Alonsovi na okruhu nyní dělá společnost Kobajaši a Magnussen.

13:02 Spokojený mladík Magnussen z McLarenu říká: "Jsem si jistý, že se výkon ještě hodně zvýší. To se nikdy nezastaví, stejně jako F1. Určitě se tento týden ještě zlepšíme. Důležité je získat dobré porozumění toho, kde se můžeme zlepšit, až budeme odsud odjíždět."

12:58 V Jerezu je zamračeno, ale neprší. Teplota dosahuje 13 °C.

12:53 V dalších kolech je osamocený Španěl na dráze pomalejší (1:38,398 min), poslední zatáčku vzal trochu zeširoka.

12:47 Na dráze je Kobajaši, Massa a Alonso, který se na přechodných pneumatikách dostává do čela - 1:35,334 min.

rosberg
Nico si po náročné závodní simulaci užívá zasloužený oběd, o dojmy se dělí s technickým ředitelem Mercedesu - s Paddym Lowem (foto: Mercedes AMG F1 Team)

12:40 Hamilton, který dnes vůz předal Rosbergovi, po svém včerejším posledním dnu v Jerezu uvedl: "Prověření spolehlivosti je v této fází klíčové a každé kolo je cenné, protože letos to bude pro všechny týmy opravdu náročnou výzvou. Cítím se po těchto testech velmi pozitivně. Každý den na trati představuje další krok kupředu. V nadcházejících týdnech a měsících je ale před námi mnoho výzev, budeme muset zkrátka postupovat krok za krokem.

12:33 V garáži mizí i Force India a Caterham, na trati je teď ticho.

12:30 Rosbergova simulace závodu čítala 72 kol, během ní absolvoval tři zastávky v boxech. A dobrá zpráva z tábora Mercedesu: opotřebení pneumatik ani spotřeba paliva nepředstavovali problém, čemuž pomohla i mokrá dráha. Týmy jsou letos limitovány 100 kg paliva na závod.

12:23 Mercedes v boxech, dnes už zvládl ujet 403 km. Druhý McLaren (190 km) nemá ani polovinu.

juncadella
Daniel Juncadella dnes s Force Indii předvádí dobrý výkon a konzistentní časy
(foto: Sahara Force India)

12:19 Rosberg je v závěru své závodní simulace, s ním je na trati dalších 5 aut. Před obědem je rušno.

12:15 Alonso se na přechodných pneumatikách o půl sekundy zlepšuje - 1:39,477 min.

12:10 Na dráze je nejrychlejší pětice pilotů.

12:05 Rosberg posouvá laťku na 1:36,951 min, Magnussen ztrácí 1,4 s.

12:03 Problém, který měl Renault v Jerezu s bateriemi svého ERS u všech zákaznických týmů, znamená, že neúčast Lotusu v Jerezu nebude pro stáj z Enstone zas tak velkou ránou, jak se zprvu zdálo. Grosjean s Maldonadem jsou v továrně, kde se má dnes zastavit Boullier, aby se před svým odchodem k McLarenu rozloučil.

Lotus v poslední době hodně šetří, za posledního půl rok propustil už 70 lidí, nyní dostalo výpověď dalších 30 inženýrů. Na druhou stranu ale slyšíme chválu na nového výkonného ředitele Matthewa Cartera, jenž nahradil nepopulárního Patricka Louise - jeho začátek je působivý a tým věří, že letos budou v pořádku.

11:57 Včera jsme vás v průběhu dne informovali o tom, že některé týmy budou své nosy muset zřejmě trochu upravit. Charliemu Whitingovi se nelíbí, jak přistoupili k novým pravidlům a zamýšlenému snížení rizika. Teď si vyžádal od všech týmů výkresy s průřezy nosů svých vozů a bude vyhodnocovat jejich konstrukci. Letos se ale v pravidlech již těžko něco změní, půjde spíše o úpravu pro rok 2015.

11:51 Juncadella se na přechodných pneumatikách zlepšuje na 1:41,132 min, posouvá se na páté místo. Rosberg jezdí o téměř 3 s rychleji, Magnussen o dvě.

magnussen
Magnussen s McLarenem dnes opět patří k nejrychlejším, všimněte si "boule" na nose, v níž je umístěna kamerka pro monitorování flexibility předního křídla (foto: McLaren Mercedes)

11:50 McLaren na nose používá speciální kameru vytočenou do boku směrem ke klapce předního křídla. Monitoruje její prohýbání při vyšších rychlostech.

11:47 Rosberg vylepšil dnešní rekord na 1:37,610 min, na dráhu se vydávají Sutil, Juncadella i Magnussen.

11:45 Ferrari jezdí s novým difuzorem, zkouší dvě různé metody difuzorové expanze, v té novější s užším centrálním kanálem.

11:44 Red Bull pro vyřešení problémů s chlazením baterií svého ERS systému vyřezal do spodní části bočnic nevzhlednou díru - a aerodynamika pláče (viz foto). Včera absolvoval Newey s Robem Whitem údajně ostřejší slovní výměnu, Renaultu se nelíbí, jak zakomponovalo jejich pohonnou jednotku do vozu RB10.

11:41 Mercedes už má na svém kontě 66 kol, po krátké zastávce si připisuje nejrychlejší první sektor a čas 1:37,877 min.

11:37 Španěl po kole zajel k mechanikům a hned zase na trať, přidává se i Sutil.

11:37 Na trať míří Ferrari. Italský tým očividně sleduje jinou strategii než Mercedes. Bylo by však dobré, kdyby Alonso zajel pár měřených kol pro porovnání s Mercedesem.

11:32 Massa s Magnussenem zajeli do boxů, takže na trati zůstává jediný vůz. Ano je to Mercedes, který už odjel impozantních 61 kol A to máme teprve půl dvanácté!

11:31 Podle Mercedesu přestalo na Jerezem pršet.

11:28 Massa, Magnussen i Rosberg jsou očividně na dlouhých výjezdech (ne-li závodních simulacích) a jejich časy jsou ve vteřině.

11:24 Caterham stále zrychluje, Kobajaši se již dostal před Kvjata na Toro Rosso, kterého jsme už hodnou chvíli neviděli.

11:22 Ve svém závodní simulaci je Mercedes aktuálně v 35. kole a časy se pohybují v rozmezí 1:40 a 1:41 min.


Nový design přilby Nica Rosberga (foto: Mercedes AMG F1 Team)

11:18 Caterham vyjel na trať těsně za Mercedes a ve druhém kole zaznamenal osobní zlepšení na hodnotu 1:44,131 min., avšak Mercedes mu v průběhu dvou kol odjel.

11:12 Na trati jdou v těsném závěsu Magnussen, Alonso a Massa. Jezdci však moc dobře ví, že souboje během testů nejsou zrovna dvakrát žádané.

11:09 Massa zlepšil svoje osobní maximum, 1:39,256 min. však na druhý McLaren nestačí.

11:07 Na trati máme Mercedes, McLaren a Williams, po dlouhé době vyjíždí Red Bull.

11:04 Máme tu nový nejrychlejší čas. Rosberg zvládl 1:37,580 min. Čerstvá směs se okamžitě projevuje.

11:01 Mercedes ale jenom rychle zastavil u mechaniků a pokračuje, takže jeho dlouhé jízdy pokračují.

11:00 Rosberg po dlouhém výjezdu zajel do boxů. Na jeho kontě už je 42 kole, což přesně dvakrát více než má Sutil s 21 koly.

10:56 Zajímavé je, že Alonso zajel svůj 4. nejrychlejší čas na pneumatikách do deště, zatímco ostatní zajeli svá rychlá kola na přechodných gumách.

10:55 Rosberg stále pokračuje v koužení po trati, že bychom se již v Jerezu dočkali první simulace závodu?

10:48 Alonso měl v poslední zatáčce okruhu velkou krizovku, kterou ale nakonec ustál. Čas 1:40,194 min. jej řadí na 4. místo. Sutil se Sauberem vylepšil čas na 7. místě. Jezdec je mimo jiné v novém týmu velmi spokojen.

10:44 Sutil i Juncadella zajíždějí svoje dnešní maxima. Sauber je 6., Force India 4. Rosberg pořád krouží, snaží se z pneumatik dostat maximum, jeho časy už ale spadly na hodnoty 1:41 min. Stejně jezdí i McLaren s Magnussenem.

10:41 Na trať vyjíždí Ferrari. Zatím pouze Alonso a Juncadella nemají čas.


Massa upravil helmu, současné provedení k modrému Williamsu krásně sedí, nemyslíte?
(foto: Williams F1 Team)

10:37 Kobajaši jde na 6. místo před Sauber a Marrusii.

10:36 Také Kobajaši a Sutil se přidali ke kroužíčím vozů, naopak do boxů zamířil Massa.

10:35 To vybudilo Magnussena, který jde před něj na druhé místo s časem 1:38,391 min. Oba jedou na přechodných pneumatikách. 

10:34 Massa vylepšuje svůj nejlepší čas, aktuálně má hodnotu 1:39,313 min.

10:30 Dán udělal rychlou zastávku v boxech a míří opět na trať. Na té je Rosberg s Massou, kteří jedou v těsném závěsu za sebou.

10:25 Mercedes je opět na trati s čas 1:38 a 1:39 min. Na třetí místo jde Magnussen s McLarenem (1:40,702 min.). McLaren na sebe opravdu upoutal pozornost odborníků. K jejich řešení zadního zavěšení se vyjádřili také Newey, Lowe a Symonds - jejich názor si přečtěte v tomto článku.

10:21 Podle Rosberga se auta s novými motory moc neliší: "V autě se cítím OK, ale moc velký rozdíl to není. Je těžší, takže máme podobný pocit jako vloni na začátku závodu, když jste měli hodně paliva. A pochopitelně cíte ztrátu přítlaku. Rozdíl je trošku v motoru a převodovce. Používají se vyšší stupně, takže můžete projet vlásenkou třeba na trojku místo jedničky."

10:19 Rosberg zajíždí po delším výjezdu do boxů, stále čekáme na čas Ferrari nebo McLarenu.

10:14 A máme tu první čas Caterhamu - Japonec objel okruh v Jerezu za 1:50,299 min. Tempo to tedy není nijak závratné. V závěsu za ním nám přes cílovou čáru projela Marrusia. Bianchi dal 1:48,192 min., je to tedy první čas týmu v letošní sezoně.

10:13 Nejvíc kol má zatím na svém kontě Rosberg (16), Sutil (14) a Kvjat (8)... Jak typické rozložení pro motory v pořadí Mercedes, Ferrari a s větším odstupem Renault...

10:11 Potřetí na trati vyráží Kamuj Kobajaši s Caterhamem, zajede už měřené kolo? Japonec zvolil pneumatiky do deště. Také Marussia jde na věc.

10:07 Massa byl po prvním dni v novém týmu velmi spokojen - nejvíce chvály se dostalo zaměstnancům týmu v motorhome stáje, Felipe přiznal, že po tolika letech u Ferrari, měl trošku obavu z britského stravování. "Upřímně jsem fakt rád za zdejší jídlo, je lepší než jsem čekal. Nemluvím o britském obecně ale o tom v našem motorhome. Ale káva je mnohem lepší v Itálii, možná budu muset týmu koupit kávovar."

10:04 Brazilec s Williamsem na nic nečeká a jde na druhé místo - 1:40,020 min. Na trati máme poprvé McLaren s Magnussenem za volantem.

10:02 Kvjat jde na 2. místo časem 1:44,016 min., na trať jede také Williams.

10:01 Toro Rosso se zlepšuje, také Sutil se Sauberem zajíždí svůj nejlepší čas - oba však jezdí konstantní rychlostí. Mercedes totiž jezdí časy o šest vteřin rychleji než všichni ostatní.

9:58 A máme tu první měřený čas od Toro Rosso. 1:45,817 min. je jeho hodnota, šlo tedy spíše jízdu konstatntí rychlostí.

9:56 Nico Rosberg pořád krouží na trati s časy kolem 1:38 min. Tento týden už se z toho stává docela pravidlo, že britsko-německý tým krouží, zatímco ostatní stojí. Kvjat také přejel cílovou čáru.

9:53 Zatímco Rosberg zlepšuje svůj čas na 1:38,157 min, tak můžeme vidět pozitivní fakt u Red Bullu - Ricciardo už má na svém kontě 5 kol, což je víc než včera!

9:48 Do čela výsledkové listiny jde Rosberg: 1:38,778 min.

9:47 Force India: "Dani [Daniel Juncadella] potvrdil po svém úvodním kole za volantem VJM07 stojící vodu mezi zatáčkami 5 a 6, ale 'ne moc'."


Jak je vidět i z této fotky Daniela Juncadelly, nového testmana Force Indie, po instalačním kole, vládne v Jerezu nevlídné počasí (foto: Sahara Force India)

9:41 Na trať vyráží také Nico Rosberg na morkých gumách. Němec má pro letošek nový design helmy (více fotek v naší galerii zde). Alonso opět zkouší starty na konci boxové uličky. 

9:38 Na trať se znovu vydává Kobajaši, od mechaniků vyjel na mokrých gumách také Alonso, který na konci boxové uličky zkoušel start.

9:37 V mezičase zajel další dvě měřená kola Sutil, ale na Ricciarda to zatím nestačí. 

9:36 Druhý mužem, který zajel měřené kolo je Ricciardo a Red Bull: 1:45,374 min.

9:33 Dnes se mělo dle původního plánu testovat na mokru (případně uměle vytvořeném). Nicméně mokro bylo v Jerezu již ve středu, a tak se dnes mokré gumy dostanou ke slovu jen kdyby začalo pršet. 

9:30 Na trati opět míří Daniel Ricciardo s Red Bullem, první měřený čas dne zaznamenává Sutil - 1:53,700 min. 

9:26 Na trať opět vyjíždí Sutil. Na trati jsme tak už mohli vidět devět monopostů a z nich hned tři s agregáty od Renaultu. Nicméně stále čekáme na první čas dne.

9:25 Svoji první jízdu za Caterham si odbývá Kamuj Kobajaši.

9:22 Pro jezdce je díky novým motorům jednodušší komunikovat se svými inženýry než za dob V8 motorů - nové pohonné jednotky jsou totiž tišší.

9:17 Kvyat také po instalačním kole zmizel v boxech, na trať vyjel opět Rosberg. Je to jeho třetí vyjetí za 15 minut!

9:14 Red Bull má nainstalováno, vůz je opět v péči mechaniků, Toro Rosso jej vystřídalo na trati, mladíček Daniil Kvjat ale býka na trati udržel.

9:12 Rosberg se u mechaniků dlouho neohřál a už je opět na trati. Z tratě zmizel Alonso, nahradil jej tam Ricciardo. Že by Red Bull konečně ujel nějaký slušný počet okruhů?

9:10 Vyjíždí také Alonso, který byl, když nepočítáme Force Indii, včera nejlepším ze zbytku pole nepoužívajícího motory Mercedes-Benz.

9:09 V Jerezu je zatím teplota 10 °C.

9:08 Také Sutil a Massa zpět v boxech.

9:06 Na trať vyjíždí jak Sutil se Sauberem tak i Massa s Williamsem. Rosberg po instalačním kole hned zajel zpět do boxů. 

9:04 Pojďme si připomenout, že včera byl na jihu Španělska nejrychlejší mladíček Kevin Magnussen s časem 1:23,276 min. a společně s kolegou Buttonem, se kterým se v půli dne střídal zajeli 92 kol.

9:01 A je tu zelená, na trať hned vyráží Rosberg v Mercedesu, ten se zdá být letos v opravdu dobré formě. 

9:00 Od McLarenu slyšíme, že dnes do testů zastáhnou až později. To u Marussie už se Jules Bianchi připravuje na první celý den v novém voze MR03.


Mercedes trénuje ještě před startem testování zastávky v boxech (foto: Mercedes AMG F1 Team)

8:52 Renault Sport k potížím s motory: "Pevně věříme, že problémy, které jsme zažili, se dají řešit." Ricciardo ráno na dotaz, zda dnes s Red Bullem vyjede, s úsměvem odpovídá: "Doufám, že jo."

8:30 V Jerezu je chladno a prší.

Vytisknout

Diskuze: Poslední den debutoval Kobajaši a Juncadella, Red Bull předčasně skončil, nejrychlejší Massa (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 01.02.2014 22:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 47 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud