Proč musel Grosjean uhnout Magnussenovi a proč nezamířili po výjezdu safety caru do boxů?

PH, 17. dubna 2018, 08:35 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner vysvětluje palčivé otázky, proč v úvodu Velké ceny Číny musel naštvaný Romain Grosjean pustit svého týmového kolegu před sebe a proč nevyužili výjezdu safety caru k nasazení nových pneumatik.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 17.04. 11:59) Napište svůj názor
Romain Grosjean byl naštvaný, když musel Kevina Magnussena pustit v Číně před sebe

Romain Grosjean byl naštvaný, když musel Kevina Magnussena pustit v Číně před sebe | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco piloti Red Bullu, Renaultu, Force Indie i Toro Rosso po nasazení safety caru ihned zajeli do boxů, tak Haas zpomalovací fáze nevyužil a s oběma vozy zůstal kroužit na dráze.

Grosjeana výměna pneumatik navíc stejně neminula - u mechaniků se objevil 10 kol před cílem, kvůli tomu se pak propadl až na 17. místo. A to ještě v polovině velké ceny vypadalo, že se svým týmovým kolegou dojede na bodech.

"Neměli jsme žádné pneumatiky, na kterých bychom to odjeli až do konce, to byl náš problém," vysvětluje Steiner, proč nevyužili zpomalovací vozidlo vyslaná na dráhu v 31. kole. "Měli jsme strategii a safety car zkrátka vyjel ve špatnou dobu."

V úvodu Velké ceny Číny jsme si také mohli všimnout jako Grosjean ke své nelibosti musel před sebe pustit Magnussena na pomalejších pneumatikách. A zdálo se, že svého francouzského kolegu spíše brzdí, než aby mu ujížděl.

img-responsive

Americký tým měl závod rozjetý dobře - ještě v polovině to vypadalo, že s oběma vozy zaboduje | foto: Haas F1 Team

"Před závodem jsme si sedli a řekli si, že tady potřebujeme hrát strategicky a že v určitý okamžik musíme dostat [dopředu] toho, kdo bude rychlejší, protože startovat z 11. místa na měkkých pneumatikách bylo očividně rychlejší než začínat z desátého na [ultra-]měkkých. V tu chvíli jsme byli hodně rychlí, tak jsme jej nechali jet," popisuje šéf týmu.

"Jenže ono to je těžké, když jezdíte za jiným vozem - potřebujete několik kol, abyste pneumatiky znovu zahřáli a abyste mohli ujíždět. Trvalo mu to tři nebo čtyři kola, než se začal Romainovi vzdalovat, protože to [teplota] tak rychle poklesne. Jakmile ji dosáhl, tak začal ujíždět a zaslouženě předjel Sainze. Byla to pro nás celkem dobrá situace," hodnotí Steiner.

Další vývoj závodu ale Haasu nepřál, proto z Číny odjel pouze s jedním bodem díky 10. místu svého dánského jezdce. V šampionátu zůstává na sedmé pozici za McLarenem, Renaultem a Toro Rosso, které má jen o bod více.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč musel Grosjean uhnout Magnussenovi a proč nezamířili po výjezdu safety caru do boxů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 17.04.2018 11:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergej Sirotkin v závodě v Číně

Proč je Williams tak pomalý? Slova se ujali oba jezdci

Stoffel Vandoorne v tréninku v Bahrajnu

McLaren ví, že musí zlepšit maximální rychlost. V Ázerbájdžánu by se mu to mohlo vymstít...

RTL centrum

Formuli 1 si nově naladíte v UHD! Víte kde?

Doposud byla zrcátka na kokpitu

FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

Daniel Ricciardo se velmi těšil ze svého vítězství v závodě v Číně

Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

Nico Hülkenberg a Carlos Sainz v závodě v Melbourne v Austrálii

Sainz s Hülkenbergem jsou klíčem pro hladší vývoj vozu, chválí Bell

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen po další srážce nedosáhl výsledku, po kterém toužil

"Max musí více přemýšlet." Zklamaný Jos Verstappen se syna po další kolizi už…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

  2. Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

  3. Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

  4. Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

  5. Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

  6. Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud