DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu

Podle Jamese Allisona, technického ředitele Ferrari, budou mít tovární týmy F1 v příštím roce kvůli novým turbo motorům velkou výhodu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 03.01.2014 23:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 10 lidí) 02.01.2014 23:28
Jen si vzpomeňte. Jak to Brawnu jezdilo s… »
» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 02.01.2014 19:26
Snad tu výhodu v letošní sezóně dokáží zúročit.… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2014 23:06
taky si myslím, že vývoj motoru i designu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Otrok Karel

            193.179.76.XXX
            CO????? Nevím ale motory tce jsou daleko lepší jak Koncern....

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.143.1.XXX
              Tak najlepsie motory bez pochyby robia BMW a Honda. Co sa tyka sportovej triedy tak zas Ferrari.
              (PS: najlepsi motor sa nerovna najvykonnejsi ;-))

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.143.1.XXX
              VW je skutocne nepodarok s tym suhlasim.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Tak daleko, že dCi od Renaultu do svých vozů montuje i Mercedes.

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            No určitě! Daleko za konkurencí.Proto taky Renault prodá v Evropě třetí největší počet aut.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.189.XXX
          Většinou s tebou souhlasím, tady jsi ale podle mě dost přestřelil. Jestliže se motor přizpůsobuje designu auta a naopak, aby to celé sedělo dohromady, tak to výhoda rozhodně je a žádné PR kecy. Protože ten motor bude přizpůsoben designu Ferrari a nikoliv třeba Sauberu. Samozřejmě to nezaručuje nikomu titul (o tom taky Allison neřekl ani slovo) a záleží, jak tuhle výhodu motoráři i designéři dokáží využít.

          Zčásti máš pravdu, že když je změn hodně, tak určité mantinely jsou výhodou, abys nezkoušel příliš mnoho variant. Zkusíš jich méně, ale pořádně. To ale platí hlavně pro malé a střední týmy typu Sauber, tam to dělají běžně. RB ji rozhodně nepotřebuje. Navíc pro Renault je RB zákaznický tým číslo jedna, takže motor bude taky dělán spíš pro ně a nikoliv třeba pro Lotus. Čili proti svým největším soupeřům bude mít Ferrari výhodu nulovou. Jistou výhodu bude mít proti Lotusu a McL - ale to je teorie, praxe bude výsledné auto.

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            taky si myslím, že vývoj motoru i designu současně je výhoda. Umím si představit např. jisté ústupky ve tvarování motorových částí na přání aerodynamiků v oblasti podlahy a nebo opačně. Ústupky designérů na přání motorářů. Přičemž zákazníci dostanou motor stejných tvarů, jako má tovární tým. Jen jejich designéři nebudou vědět proč vypadá zrovna takto. Minimálně v počátku sezóny, než designéři zákaznických týmů příjdou na to, jak funguje aerodynamika u jejich továrních týmů v závislosti na motoru a vše okopčí, bude výhoda na straně továrních týmů. Samozřejmě, pokud se jim auta povedou.
            Ale tyto články plné dohadů, mi stejně připadají, jako vata v okurkové sezóně. "Aby bylo o čem psát", z pohledu redakce a o čem diskutovat, z pohledu čtenářů.18

            + 7 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              194.228.13.XXX
              Budou vědět jak ten motor vypadá... Ale nebudou moc do toho mluvit...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • wrt

                88.80.244.XXX
                Úspechy RB jasne ukazujú čo je pre víťazstvo najdôležitejšie a na čo treba nadviazať. Na tom sa vôbec nič nezmení. Nový motor sa nemusí podariť hocikomu, takže je to lotéria rovnaká pre všetkých. Už bolo v histórii hodne výrobcov výborných motorov, ktorí s autami neuspeli. Extrémny pohľad Laudu, že najdôležitejšia bude spoľahlivosť platí len za predpokladu rovnako rýchlych áut. Spoľahlivé auto, ktoré nebude zbierať body je v prd...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Tobě musím malinko oponovat. Protože tvůj názor zcela pomíjí fakt, že vývoj motorů byl v poslední době zmrazen, pneumatiky měli všichni stejné a jediný rozdíl mezi auty, tak činila aerodynamika. V tomto ohledu pak má Red Bull asi nejlepšího designéra současnosti. Tak že srovnáváš nesrovnatelné. Úspěchy RedBullu v posledních letech pro mne nejsou vůbec reprezentativní pro odhad budoucích šancí. Čímž ale netvrdím, že RedBull nebude opět patřit ke kandidátům na vítězství.
                  Možná, kdybys neoperoval s úspěchy RB, dalo by se s tvým názorem souhlasit.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    89.29.32.XXX
                    docela zjednoduseny model. O vykonu a zavodni rychlosti ale prece rozhoduji stovky faktoru, nikoli jen aerodynamika. dulezite bylo i nastaveni vozu pro pneumatiky, chlazeni, zaveseni, prace s vyfuky = nove materialy a technologie atd. atd. spousta malicosti, ktere v souctu nakonec delali i nekolik desetin na kolo rozdilu, vetsi nutny pocet zastavek v boxech pro dosazeni stejne zavodni rychlosti jako konkurence apod. neni to vse pouze a jen o aerodynamice 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Souhlasím s tebou. Samozřejmě, že jsem to zjednodušil. I když svým způsobem se dají tvé rozhodující faktory též začlenit do oblasti designu. Plus strategie. Ale ta nemá s konstrukcí vozu nic společného.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Arnoux

                    217.66.164.XXX
                    Odine to jistě, ale pokud bude motor Energy zase nejmenší,nejlehčí a nejuspornější je vymalováno.04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Jo, tak na to si budeme muset pár týdnů počkat. A za několik měsíců můžeme hodnotit. Zatím si netroufám nic předjímat. Jen jsem se přidal k názoru Nasira a ostatních, kteří si myslí, že Allison má pravdu a vývoj ruku v ruce motor plus šasi, považují za výhodu.
                      Jinak. Měl bys vědět, že motory u vozů F1 a běžných komerčních aut, jsou nebe a dudy. V každém případě totiž jsou preferovány trochu jiné vlastnosti. I když nepopírám, že jisté zkušenosti Renaultu s těmito motory, mohou býti jistou výhodou.03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Myslel jsem to tak,že historický tabulky absolutně nepotvrzují fakta tohohle typu a Allison trochu zastrkává hlavu do rudý zadnice.

            Jinak Renaultu je uplně jedno kdo motor odebere, bude pro všechny stejný a nemyslím,že by ho dělali pro RB,když v době vývoje ani nevěděli jestli u ních zůstanou.

            Jedno ti ale Nasire řeknu a tomu věřím přesto,že jsem fanoušek značky nemám tak velkou radost.Vzhledem k tomu,že bude s Energy jezdit i Toro Rosso bude ten motor sakra dobrej, až mám trochu strach o sezonu.Oni vědí co dělají.

            .

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama