DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu

Podle Jamese Allisona, technického ředitele Ferrari, budou mít tovární týmy F1 v příštím roce kvůli novým turbo motorům velkou výhodu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 03.01.2014 23:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 10 lidí) 02.01.2014 23:28
Jen si vzpomeňte. Jak to Brawnu jezdilo s… »
» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 02.01.2014 19:26
Snad tu výhodu v letošní sezóně dokáží zúročit.… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2014 23:06
taky si myslím, že vývoj motoru i designu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • McMatej

    McMatej

    89.29.72.XXX
    . Dvojítý difusor nebyl povolený Red Bullu, jejichž řešení bylo podobné řešení BrawnGP.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    No, ako to vlastne bude,... ...uvidíme za chvíľu pri predsezónnych testoch, lebo tam po prvý raz uvidím nové autá a jazcov, ich inžinierov a technikov ako sa vedia s novou technikou vysporiadať. Dovtedy je zbytočné niečo dopredu komentovať, ak sú v tímoch k dispozícii nástroje ktorými je to možné navrhnúť tak, aby všetko perfektne fungovalo. 11

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Jen si vzpomeňte. Jak to Brawnu jezdilo s Mercedesáckým motorem v Hondě, který tam moc nepasoval.

    + 10 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.13.XXX
      Ovšem to byl 8mi válec bez turba i KERSu (Nenasadili ho)... A od začátku těžili z nefér výhody...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Jaké nefér výhody? Proč s dvojdify neuspěli Willams a Toyota?

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Myslím, že ho chápu. DD šly proti smyslu a účelu tehdejších restrikcí aerodynamiky a stejná konstrukce nebyla některým jiným týmům povolena. Brawn to dokázal okecat tím, že nejde o difuzor, ale o nárazovou strukturu. Zlí jazykové mluví o konspiraci...

          Protože to byl nápad Brawnu a byli tedy s jeho zapracováním do celkové filozofie auta nejdál. Není tajemstvím, že samotné přidání dvojitého difuzoru na auto, které bylo konstruované bez něj, nebylo zdaleka tak efektivní.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Pokud si dobře vzpomínám, tak možnost DD se řešila už při sestavování technických pravidel. Sám Ross Brawn poukazoval na možnost díry v pravidlech, ale týmy to hodily za hlavu a pravidla podepsaly aniž by si uvědomily jaký to může mít dopad.
            Říká se že s myšlenkou DD jako první přišla Toyota a Brawn s Williamsem tuto vychytávku pouze okopírovali, ale zda je to pravda si tvrdit neodvážím.

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              To je sice možné, ale před sezónou se na DD dotazoval FIA minimálně jeden tým mimo dvojdifuzorové trio a dostal zákaz. Brawnu a spol. bylo to samé povoleno. Přitom šlo údajně o stejnou konstrukci a lišilo se jen zdůvodnění. Tohle prostě FIA nezvládla a konspiračním teoretikům se vůbec nedivím, že jim to celé smrdí.

              To je zajímavé, měl jsem celou dobu za to, že s DD přišli právě u Brawnu a kopírovala Toyota s Williamsem. Pokud kopírovali od Toyoty, pak odvedli v porovnání s ní opravdu skvělou práci.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                DD asi nebyly tak všemocné jak se zdálo, ale bylo třeba k ním mít i výboný vůz a víme, že Honda dala do vývoje vozu neskutečné prostředky. Red Bull v 09 na DD kašlal a přesto na (Hondu) už od začátku moc neztrácel a ke konci roku Brawna předčil.
                Nevzpomínám si na to, že by některý tým žádal FIA o povolení DD, ale všechno si zapamatovat nejde. Jen si vzpomínám, že proti DD byl podaný protest a FIA DD uznala jako legální záležitost.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  JJ, protest byl, ale to bylo až na jaře. Některý z týmů ale přišel s tím, že se na stejné řešení dotazovali v zimě a bylo jim sděleno, že by bylo nelegální. Odkud to přišlo, si nevybavím, a hledat to teď nebudu, protože mám práce nad hlavu, kdyžtak večer.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Ten dvojitý difuzor byl schválen jako odveta Mosleyho vůči Ferrari a Mclarenu...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Snad tu výhodu v letošní sezóně dokáží zúročit. Loni jsem ten pocit neměl.

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.13.XXX
      Loni ta výhoda byla 0 ten 8mi válec by měl být od 2006 stejný, přibyl KERS... Takže zabudovat ho do auta nebyl takový problém... Teď budou zcela nové motory a tovární týmy mluví do toho jak budou vypadat, aby si je mohli dobře poskládat do vozu...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Výhodou Neveyho bude, že nemusí strácať čas vývojom motora.

    + 3 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.205.XXX
      podla tvojej logiky dizajneri Ferrari stracaju cas vyvojom motora? Ach...

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        No ona ta jeho logika tak nelogická není.RB staví auto kolem rozměrově jasně danýho motoru od Renaultu, ale Ferrari může tak špekulovat ohledně spojení motoru a šasi až to dopadne tak,že bude na hov.. oboje.
        To co říká Allison jsou jen PR žvásty.Kdyby to tak bylo nevyhrál by za 60 let titul nikdo jinej než Ferrari.
        Vůbec na tom nezáleží,jde jen o momentální díl nápadu a štěstí.Motory jsou všechny špičkový.

        Podle mně jsou dost podělaný z Renaultu,protože ten jedinej ve svých civilních autech používá něco podobnýho co bude jezdit v sezoně.

        Ale uvidíme......

        + 3 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jarda

          89.176.157.XXX
          Podle meho nazoru to neni pravda. Naposledy kdyz jsem se dival, tak Renault nepouziva v civilnich autech nic ani trochu podobneho tomu co pude pohanet F1 v 2014. Nelze srovnavat konstrukci bezneho turbomotoru se zavodnim agregatem. Pristi rok bude hlavne o spolehlivosti - vsichni delaji maximum, ale nikdo nevi jak to dopadne - musime si pockat na brezen. Zatim to vypada, ze rok 2014 muze byt velmi zajimavy - pokud ne zavodne (treba se objevi nejaky zazrak ala Brawn GP), tak technicky jiste...

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Renault používá u motoru Tce Energy techniku z F1: čtvercová charakteristika,vačky potažené syntetickým diamantem,pokarbonované písty.
            Myslel jsem hlavně to,že třeba Mercedes a Ferrari viděli takhle malý motor z rychlíku, ale Renault ho má v autech co už jezdí.
            Samozřejmě to může být všechno jinak,ale obávám se,že nebude a RB-Renault bude nedostižný.

            A pro anonyma-myslíš ty nejlepší motory od BMW co se vydírá nikasil a praskají mezi válci,nebo VW kde vydrží rozvodový řetěz i 80.000km?
            S Hondou souhlasím, ale primát ve vztahu obsah vs.výkon u atmosféry drží opět Renault v Cliu Sport 2,0 16V .
            Megane RS je zase nejrychlejší předohrab na Nordschleiffe, tak nevím kde jsou Golfy RS,Hondy a ostatní?



            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.143.205.XXX
          Co sa tyka osobnych aut, tak Renaulty su daleko za konkurenciou.

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama