Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu

Jana Šrámková, 2. ledna 2014, 17:26 Google+

Podle Jamese Allisona, technického ředitele Ferrari, budou mít tovární týmy F1 v příštím roce kvůli novým turbo motorům velkou výhodu.

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 03.01. 23:43) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

James Allison se domnívá, že výhoda továrních týmů jako Ferrari či Mercedes se v příštím roce kvůli novým turbo motorům ještě zvětší.

"Jednou z obrovských výhod je, že stavíme motor i šasi pod jednou střechou. To je výhodou v každé sezoně, ale v roce 2014, kde se jedná o tak odlišné pohonné jednotky - ta výhoda bude opravdu velká," uvedl pro Autosport.

Šéf motorového oddělení Ferrari, Luca Marmorini se domnívá, že se na konkurenceschopnost motorů upnula až přílišná pozornost a věří, že úspěch bude záležet na tom, jak se postaví auto jako celek.

"Je to velká změna, ale bude důležité, jak se motor spojí s konkurenceschopným autem. Pro Ferrari je to společný projekt (mezi odděleními zabývajícím se motorem a šasi). Co se motoru týče, bude klíčová spolehlivost," upozorňuje. 

A dodává, že každá změna na motoru byla konzultována s designéry. "Konec konců vyhrát musí auto, ne motor," uvedl Marmorini.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 03.01.2014 23:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Grosjean, Romain

Grosjean: Do sezóny 2014 vstoupíme s šancí na titul

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama