DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva

Ferrari hovoří o výzvách spojených s vývojem nových 1,6litrových V6 turbomotorů pro příští sezónu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 05.07.2013 21:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovali 4 lidé) 02.07.2013 17:02
Galerka pod článkem Tak galerka pod článkem je… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 03.07.2013 11:24
Strejce z FIA bych vůbec nepodezíral, že mají… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 03.07.2013 12:08
Bernie je obchodník a snaží se z F1 vytřískat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonymous

    193.86.121.XXX
    Jak přišli na podobný výkon mi teda uniká. Když dnes, jak se píše v článku má motor cca 750 koní + 80 KERS, tak je to 750k celou dobu plsu 6,7 s 830 (750+80), ale nový motory mají mít 600 - 650 celou dobu plus 160 koní na 33 s což znamená že kromě 33 sekund (kdy to bude 760-810k) budou mít nový motory o 100-150 koní míň. Takže nový motory budou "zhruba" stejně výkoné jen 26.3 sekundy za kolo.02

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      81.201.60.XXX
      Tak za 1) jakou část okruhu jedou na plný plyn??
      a za 2) výkon není všechno, důležitý je taky průběh velikosti kroutícího momentu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Mnozstvi paliva bude to teda 100kg na zavod, nebo 100kg na hodinu zavodu? Pokud to druhe, tak spotreba bude prece cca stejna jako v ted, kdyz tankuji v prumeru cca 150kg na zavod.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    85.237.227.XXX
    tom No ako tak citam tak ma p. Marmorini zly katalog ci?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Je to dezinformácia,... ...lebo neviem z akého dôvodu by mal Marmoríni zavesiť na nos hodnoty ich úzko stráženého motora pre r. 2014 na nos nejakému zahraničnému pisálkovi, ak aj konkurencia v tomto zaryte mlčí, ohľadne turbokompresora, ktorý v katalógu nenájdeš, lebo je to na mieru vyrobený turbokompresor k motoru Ferrari pre sezónu 2014 a tiež rozsah jeho pracovných otáčok, ktorý nemôže byť stanovený jednou hodnotou, ale ich rozsahom, taktiež pracovných tlakov a objemov, ktorým motor plní. Marmoríni nie je Lewis, že zverejní niečo, čo je know-how Ferrari. Už podvečer, by ho odtiaľ vyhnali bez odstupného a svinským krokom. Nemyslíš. 08

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.81.245.XXX
        Níže máš odkaz. To nezavěsili na nos nějakému zahraničnímu pisálkovi, ale na svůj oficiální web - jak se snadno můžeš sám přesvědčit! Že o tom jinde nepíšou neznamená, že je Marmorini trouba a ty génius, jak se snažíš naznačit.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Můj závěr k motorům. Od příštího roku v rámci úspor bude stát paket na jeden vůz 2-3x více než v letošním roce a to jenom proto, aby se ušetřilo něco málo paliva. A s ohledem na limit 100 litrů benzínu na závod mi vychází, že si diváci připlatí více na vstupenkách jenom proto, aby viděli větší množství kroužičů, kteří budou šetřit palivo s obavami o dojezd do cíle závodu. A tomu se říká "královna motorsportu". Holt, musí se šetřit ať to stojí co to stojí.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      V tom nemáš pravdu ! Aj nábeh výroby chrobáka bol zo začiatku prodelečný. Len potom jeho sériová výroba generovala výdelečnosť, teda zisk. A tak je to aj s týmito motormi, ktoré sú šité na použitie v komerčných automobiloch, aj keď nie ako podštvorcové V6, ale nadštvorcové R4 Turbo, ktoré majú pracovnú oblasť otáčok v rozmedzí 3.000-4000 ot.min., lebo to bohate stačí s MGUK, ktoré dodáva autu energiu a nabíja ioń-lítiové batérie pri brzdení a MGUH zase pri jazde po diaľnici, kedy sa získava pri rýchlej jazde el. z turba, aby bola kedykoľvek k dispozícii elktrická energia pri predbiehaní, alebo v zakázaných mestkých zónach len na pohon s elktrickým motorom, veď k tomu smeruje aj prejazd boxami, len na elektický pohon.. F1 je len odvetvie športu, ktoré svoje finančné prostriedky, ktorých má vďaka sponzorom, rozumne usmerní a obetuje na oltár k dopracovaniu a dotvoreniu tejto zložitej techniky, k jej dokonalosti a spoľahlivosti. 01

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Výroba čehokoliv ze začátku je prodělečná. Jenomže něco jiného je masová výroba, kde se cena vývoje rozplyne do statisíců či miliónů výrobků a něco jiného je vývoj pro čtyři až šest závodních vozů. Mě skutečně zaráží ten fakt, že aby se ušetřilo pár desítek litrů benzínu, bude to stát na jedno auto třeba o deset miliónů dolarů více. To je pro mě dost na hlavu. A myslím si, že fakt se může stát, že ke konci závodu bude na trati jenom skupinka kroužičů, kteří budou sledovat měřák paliva a budou se bát, aby dojeli do cíle. Začíná mi to připomínat nějakou ekorallye, kdy se bojuje o to, kdo na litr benzínu dojede nejdál. A to si myslím už s královnou motorsportu nemá moc společného.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Ja viem že ťa tie sumy rozčuľujú,... ...ale si treba uvedomiť, že to nie je len technikov použitého HW, ale aj SW, ktorý teraz zahltí úplne centrálnu počítačovú jednotku a možno ju bude treba aj modernizovať a tiež vyvinúť niečo dokonalejšie, lebo program urobiť správne tak, aby motor pracoval spľahlivo s oboma subsystémami na každej trati, to bude výzva pre tímy a ich ľudí. Spotreba o strany Ferrari, je len výhovorka tých, ktorí nevedia riešiť podstatu problému, ak Renault a Mercedes o tom nehovorí a to je spolupráca a optimálne riadenie oboch subsystémov s motorom V6 Turbo, ktorá samozrejme má dopad na spotrebu, ale to je len problém podružný, ktorý generuje nedokonalý program spolupráce MGUK, MGUH s motorom a tiež nesprávna voľba prevodov a máp motora na konkrétny okruh, ktorého režim sa na brzde dá nastaviť len nahrubo a bude záležať v priebehu sezóny, ako si s tým programátori jednotlivých tímov poradia. To je hlavný problém, ktorý po vyriešení bude mať cenu zlata aj pre komerčné automobily. Každý vývoj je bohu žiaľ drahý a na na to FIA obetovala F1, čo je podľa mňa hlúposť, lebo tým mohli poveriť inú sériu, ktorá to má ku komerčným autám bližšie. Žiaľ tam asi nevideli dostatok finančných prostriedkov, preto tým poverili F1, kde sa to vyrieši, kde nie je len dosť odborníkov, ale aj združených finančných prostriedkov, ktoré na to bohate postačujú u veľkých tímov. Na malé tímy ako vieš dá FIA aj Bernie pramálo, preto je to v F1 tak, ako je. 14

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Strejce z FIA bych vůbec nepodezíral, že mají zájem koukat někam daleko dopředu. Stačilo mi, jakým způsobem zprasili třeba mistrovství světa značek v automobilových soutěžích. Přitom šéf FIA je bývalý soutěžák a jezdil jako spolujezdec s Mikkolou. Já si jenom myslím, že formule jedna by měla být o sportu a ne o tom, co se na okruzích a v zákulisí děje dneska.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Áno, máš pravdu,.. ...tak by to malo byť. Som na tvojej strane dvorca a pálim na Bernieho 11 18

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Bernie je obchodník a snaží se z F1 vytřískat co nejvíce peněz. Horší je to se soudruhy z FIA. Ti si klidně bzdí na svých seslích a dokud se nestane nějaký velký průser, tak se nepohnou. Vezmi si třeba ten poslední průser s pneumatikami. To že je s nimi nějaký problém, se vědělo už dávno, protože občas někomu zdánlivě bez důvodu praskla. Ale dokud se nestala doslova ničivá pandemie v Silverstone, nic se nedělo. A přitom kolik chybělo k tomu, aby třeba kus gumy z Perézova vozu urazil Alonsovi hlavu? Je neskutečná klika, že to "jenom" zamíchalo pořadím v závodě a nikdo z pilotů nepřišel k úrazu. A to mohla FIA už dávno vyřešit. Já jsme moc zvědavý, jak budou gumy fungovat v Německu, když mezi závody byl pouze týden a Pirelli nemělo moc času na to, aby ty pneumatiky otestovalo.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kapor

                  194.160.178.XXX
                  Áno. Musíme sa viac snažiť,... ...aby sme ich nahradili. Potom to už pôjde lepšie. 11

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    90.178.240.XXX
    Galerka pod článkem Tak galerka pod článkem je výborná, čumím na to a slintám. Pěkný kousek inženýrství.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.23.XXX
      Přesně, ted na to koukám a dal bych si ho na stolek do obýváku.To je opravdová Hi Tech.
      Jsem rád,že značka, která přivedla turbo do F1 se učastní i této nové éry.Hlavně at je spolehlivý, o ostatní nemám strach.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        vypadá opravdu nádherně01!
        a přiznám se, že se na to docela těším. dnešní motory jsou tak spolehlivé, že se snad ani nepamatuju, kdy někdo nečekaně odstoupil pro poruchu motoru. minimálně na začátku nové turbo éry bychom se mohli dočkat nějakých překvapení a možná i změn v poměru sil i v průběhu sezony v důsledku vývoje. to by mohlo F1 zase trošku okořenit.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.182.20.XXX
    Turbo jen 20tis otacek? wow

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama