DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva
Ferrari hovoří o výzvách spojených s vývojem nových 1,6litrových V6 turbomotorů pro příští sezónu Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovali 4 lidé)
02.07.2013 17:02
Galerka pod článkem Tak galerka pod článkem je… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
anonymous
12:54 04.07.2013 193.86.121.XXX
Jak přišli na podobný výkon mi teda uniká. Když dnes, jak se píše v článku má motor cca 750 koní + 80 KERS, tak je to 750k celou dobu plsu 6,7 s 830 (750+80), ale nový motory mají mít 600 - 650 celou dobu plus 160 koní na 33 s což znamená že kromě 33 sekund (kdy to bude 760-810k) budou mít nový motory o 100-150 koní míň. Takže nový motory budou "zhruba" stejně výkoné jen 26.3 sekundy za kolo.
![02](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/02.png)
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
anonym
12:30 04.07.2013 89.190.61.XXX
Píšeš nesmysly. K propálení pístu nedochází, protože nikdo nepoužívá tvoju chudobnů směs, v závodních motorech se používá spíš bohatší, protože je pak vyšší výkon, lambda cca 0,8 až 0,9 a pořád se to vyplatí i za cenu vyšší spotřeby a hmotnosti na startu. A v sérii se vrstvená ochuzená směs používá jenom u atmosférických motorů, turbo používá vždy homogení směs, měl by sis o tom něco zjistit a postupné horenie je u zážehovýho motoru snad vždycky, jestli teda nemyslels, že to budou nafťáky.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Kapor
10:14 04.07.2013 194.160.178.XXX
Ale nie v závodnom motore V8,... ...ktorý pracuje pri vyšších teplotách na hrane samozápalu, kde by podľa teba malo horieť naraz večšie množstvo paliva naraz, teda bohatá zmes, len preto aby si chladil piest, ako to prezentuješ ty, ... sa to nerobí preto, lebo čím menej paliva na závod v nádrži, tým lepšie časy na kolo a bolo by veľkým prepichom voziť o niekoľko litrov paliva viac a byť pomalší v závode len preto, že nejaký imbecil, chce lepšie chladiť piest a preto doporučil v motoroch F1 používať bohatú zmes. Nemyslíš ? Lebo v posledných 5 rokoch k žiadnemu prepalu piestu v F1 nedošlo a nebude to ani u motorov Turbo, lebo pôjde o usmernené vstreky, ktoré budú zaručovať postupné horenie a lepšiu premenu na mechanickú prácu a menšie telelné straty. Aj u bežných aut sa to už rieši systémom GDI. ... vyhľadaj si to niekde, aby si mal o tom aspoň dunst. ![02](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/02.png)
Příspěvek byl redakčně upraven.
![02](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/02.png)
Příspěvek byl redakčně upraven.
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Kapor
12:18 03.07.2013 194.160.178.XXX
Je to dezinformácia,... ...lebo neviem z akého dôvodu by mal Marmoríni zavesiť na nos hodnoty ich úzko stráženého motora pre r. 2014 na nos nejakému zahraničnému pisálkovi, ak aj konkurencia v tomto zaryte mlčí, ohľadne turbokompresora, ktorý v katalógu nenájdeš, lebo je to na mieru vyrobený turbokompresor k motoru Ferrari pre sezónu 2014 a tiež rozsah jeho pracovných otáčok, ktorý nemôže byť stanovený jednou hodnotou, ale ich rozsahom, taktiež pracovných tlakov a objemov, ktorým motor plní. Marmoríni nie je Lewis, že zverejní niečo, čo je know-how Ferrari. Už podvečer, by ho odtiaľ vyhnali bez odstupného a svinským krokom. Nemyslíš.
![08](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/08.png)
Pepan
12:08 03.07.2013 89.24.157.XXX
Bernie je obchodník a snaží se z F1 vytřískat co nejvíce peněz. Horší je to se soudruhy z FIA. Ti si klidně bzdí na svých seslích a dokud se nestane nějaký velký průser, tak se nepohnou. Vezmi si třeba ten poslední průser s pneumatikami. To že je s nimi nějaký problém, se vědělo už dávno, protože občas někomu zdánlivě bez důvodu praskla. Ale dokud se nestala doslova ničivá pandemie v Silverstone, nic se nedělo. A přitom kolik chybělo k tomu, aby třeba kus gumy z Perézova vozu urazil Alonsovi hlavu? Je neskutečná klika, že to "jenom" zamíchalo pořadím v závodě a nikdo z pilotů nepřišel k úrazu. A to mohla FIA už dávno vyřešit. Já jsme moc zvědavý, jak budou gumy fungovat v Německu, když mezi závody byl pouze týden a Pirelli nemělo moc času na to, aby ty pneumatiky otestovalo.
Pepan
11:24 03.07.2013 89.24.157.XXX
Strejce z FIA bych vůbec nepodezíral, že mají zájem koukat někam daleko dopředu. Stačilo mi, jakým způsobem zprasili třeba mistrovství světa značek v automobilových soutěžích. Přitom šéf FIA je bývalý soutěžák a jezdil jako spolujezdec s Mikkolou. Já si jenom myslím, že formule jedna by měla být o sportu a ne o tom, co se na okruzích a v zákulisí děje dneska.
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Kapor
11:10 03.07.2013 194.160.178.XXX
Je to hlúposť, alebo dezinformácia,... ...lebo ak by si si pozrel katalog dodávaných turbokompresorov, tak zistíš, že s rozsahom otáčok 0-25.000 ot./min, k dodávaným pracovným tlakom a objemu motoru, tam nikde nenájdeš. (KKK, Garet, ...atď.)
![18](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/18.png)