DISKUZE K ČLÁNKU Od roku 2014 budou mít piloti pět motorů na sezónu s možností měnit komponenty

FIA usilovně pracuje ne přípravě pravidel pro sezónu. Nedávno informovala o tom, jak se věci vyvíjejí. Kolik motorů bude moci každý pilot využít během sezóny a jaké budou postihy?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od roku 2014 budou mít piloti pět motorů na sezónu s možností měnit komponenty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 26.03.2013 23:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 26.03.2013 11:29
Pohonné jednotky se vším tím příslušenstvím … »
» Zix. (Hlasovali 2 lidé) 26.03.2013 23:24
Motory Otázka času než jim daj 1 motor na celej… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    Motory Otázka času než jim daj 1 motor na celej rok.08
    Moc nechápu tak malý množství u motorů,který budou nový a určitě ze začátku víc poruchový.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    To je pravda zo strany tímov, ak požadujú výjazd techniky, ktorá bude slúžiť od r. 2014 už v tomto roku,.. ...lebo sa jedná o celkovú zmenu koncepcie celého auta a aj pohonnej jednotky, preto predsezónne testy I. by mali byť tohoto roku a predsezónne testy II. na začiatku roku 2014, ale v inej lokalite ako doteraz, aby testy boli viac vypovedaniaschopné a odpovedali podmienkam v sezóne. Podľa mňa 5 jednotiek na rok je málo, lebo k nim budú pridružené aj prevodovky, kde je ľubovolné menenie prevodov v sezóne obmedzená a ich voľba musí byť oznámená na začiatku sezóny. Podľa mňa prvý rok by sa nemalo trestať, len evidovať, koľko tých jednotiek skutočne je potrebných, lebo sa jedná o motory v podstate slabšie, ktoré navyše dostanú ranu od krútiaceho momentu jemnosmerného motora, ktorý je od začiatku vždy maximálny, na jeho zrýchlenie o raz takej sile a v podstate dlhšom čase,až 33,3 sekundy, čo nie je to pravé orechovépre žiaden motor ak má byť trvácny a tiež žiadna výhra a vidieť, že asi vo FIA nie je moc motorárov, ktorý problematike aspoň trochu rozumejú. Ja osobne silne pochybujem, že 5 pohonných jednotiek bude stačiť, lebo ide o súčinnosť viacerých agregátov, kde netreba doladiť len mechanické časti, potom mazanie, chladenie, ale hlavne riadenie celej pohonnej jednotky centrálnou riadiacou jednotkou, kde program nebude hneď in a bude ho treba odlaďovať celú úvodnú sezónu, aby sa dosiahlo požadovanej spľahlivosti. FIA mala na prvý rok určiť aspoň 6 pohonných jednotiek a ak čas ukáže, že bude na r. 2015 postačovať 5, tak to dodatočne zmeniť. Trestať je volovina, lebo potom tie jednotky budú pracovať v monopostoch na úkor bezpečnosti a to vlasne nikto nechce, jazdiť so šrotom. 02 Navyše by malo byť povolené namiesto ión-lítiovej jednotky na uchovanie elektrickej energie, uchovávať elektrickú energiu aj kondenzátorovej jednotke, ktorá je omnoho ľahšia a skladnejšia a plne sa osvedčila v 24 hodinovke u Toyoty, ktorá ju celý rok testovala, lebo to nie je len budúcnosť, ale aj šetrenie strategickým materiálom,ktorým lítium je, pre iné spotrebiče,ako sú batérie pre telefóny, nooteboky atď., kde sa tieto batérie neznehodnocujú neustálym nabíjaním a vybíjaním do zbláznenia, lebo to nie je ich prirodzená vlastnosť, ale činnosť na úkor životnosti, kdežto nabíjanie a vybíjanie kondenzátora, je jeho prirodzená vlastnosť a nie je to na úkor jeho životnosti. 01 Tieto veci by mala FIA riešiť a nie vtákoviny. 11 18

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • forhe

      85.163.114.XXX
      S tym prenosom krutiaceho momentu od elektromotoru nesuhlasim. Kludne tam moze byt nejaka dvojhmota tak ako pri dnesnych diesloch. Dalsia vec, vykon elektromotora sa da to uplne jednoducho regulovat elektronikou resp. napatim, ak rozpravame o motoroch na jednosmerne napatie. Aj ked si myslim ze to je uplne zbytocne. Nie je to nic co by ta klukovka nezniesla.
      Co mna skor napadlo je, ze kedze budu motory slabsie, mohli znizit minimalnu hmotnost monopostov. Trosku by to vyrovnalo pomer vykon hmotnost.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Pohonné jednotky se vším tím příslušenstvím (baterie, MGU, turbo,..) budou mnohem těžší než dnešní 95kg osmiválce - jejich min. hmotnost je stanovena na 145 kg. Celková minimální hmotnost vozu proto bude zvýšena, zatím to vypadá minimálně na 685 kg ze současných 642 kg.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000190

          uzivatel000190

          194.228.20.XXX
          k těm 95kg také musíš přičíst dnešní baterie atd. Jinak já osobně se na nové pohonné ústrojí se moc těším.01

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • FWMonty

            80.82.145.XXX
            já zas ne02 Mám radši atmosférické motory04 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000190

              uzivatel000190

              194.228.20.XXX
              Chápu, že každý nemůže mít rád to samé. U mě je nové pohonné ústrojí tím nejlepším technickým závodem a moc se těším na srovnání na trati. Také je podle mě nudná až neuvěřitelná spolehlivost současných motorů...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • FWMonty

                80.82.145.XXX
                je jen škoda,že jsou motory zmraženy.Kdyby aspoň mohli lehce něco vylepšit tak,aby to razantně neovlivnilo cenu motoru.Navíc tá spolehlivost je daná pravidly,kdo by chtěl nespolehlivý motor03 U turbomotoru to bude to samé akorát první rok bude o učení.Taky je hodně vidět,že F1 zpomaluje05 ale není to dáno jen motory,ale taky pneumatikama a aerodynamikou.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • forhe

          85.163.52.XXX
          Ale technicky by bolo mozne najst usporu hmotnosti na inych komponentoch. Alebo sa mylim?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Určitě by to šlo, máš pravdu. Panují však obavy, že by to vedlo k nežádoucímu zvyšování nákladů (další vývoj, dražší materiály atd.)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Dvojhmota a ani nič iné neprichádza v úvahu preto,.. ...lebo to nie je auto do bežnej prevádzky, ale závodný motor, ktorý dodá impulz sily od jednosmerného trakčného elektromotora, aby sa monopost ihneď zrýchlil o jeho hybnosť, pri bránení pozície, alebo v zóne DRS pri zrýchlení na maximálnu rýchlosť, za čo najkradší čas. To je podstata veci pri riešení pohonnej jednotky pre F1 a nič iné. 14

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • forhe

          85.163.52.XXX
          No ved to je vporiadku ja netvrdim opak. Ta dvojhmota by plnila len ulohu akehosi narazniku. Ak by klukovka nezniesla take torzne zatazenie ako produkuje ten elektromotor, tak by pomohla dvojhmota ktora by to odfiltrovala. Pripadne regulacia vykonu napatim na dobu radovo milisekund. Ale tak ako som uz napisal vyssie nebude to nic vacsie zatazenie ako ked pustis a pridas plyn. Tam rovnako ides z nuloveho krutiaceho momentu skokovo na radovo stovky Nm.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Len ak si pozrieš charakteristiku... ...jednosmerného trakčného motora, ten má ihneď po spustení maximálny krútiaci moment, preto je tam vradený zámerne a nie pre parádu. V tej novej pohonnej jednotke1,6 V6 Turbo + ERS, dosahuje spaľovací motor maximálny krútiaci moment, napr. v 14 900 ot./min., lebo mám tak našpecifikovanú 8 stupňovú prevodovku ( na rok bude 8 stupňová prevodovka realita) a ak ja mu dám impuz sily cez jednosmerný trakčný motor a otvorím v zóne DRS aj krídlo, tak je tam určité tlmenie, lebo spaľovací motor je v otáčkach, ale také veľké ako navrhuješ ty, lebo by to bolo kontraproduktívne pre zrýchlenie na maximálnu rýchlosť, v čo najkradšom čase, ako to okomentovall Kimi, keď ešte závodil za Ferrari a sila to bola vraj taká v tej rýchlosti, že ho to vtlačilo do sedačky. Raz darmo120 kW k dobru v KERSe nie je na zahodenie. 18 A tých spustení MGUK za závod bude neúrekom, pričom to veľmi vplýva na životnosť motora. Preto tých 5 pohonných jednotiek na 20 závodov je málo. Ja tvrdím, že bude potrebných 6, aj to s odrenými ušami.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu