Od roku 2014 budou mít piloti pět motorů na sezónu s možností měnit komponenty

Petr Hlawiczka, 26. března 2013, 06:40 Google+

FIA usilovně pracuje ne přípravě pravidel pro sezónu. Nedávno informovala o tom, jak se věci vyvíjejí. Kolik motorů bude moci každý pilot využít během sezóny a jaké budou postihy?

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 26.03. 23:24) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Velkou změnou od roku 2014 budou nové 1,6litrové V6 turbomotory. Jak pokračují práce na přípravě pravidel, které se jich týkají? Technický delegát FIA Charlie Whiting uvedl: "Máme spoustu setkání s neoficiální pracovní skupinou pro pohonné jednotky, která se skládá z dodavatelů motorů. Máme spoustu setkání s těmi dodavateli a nápady, které se objevují, jsou postupovány Technické pracovní skupině."

Příští rok dojde nejen ke změně formátu motorů, ale dojde i ke zpřísnění jejich počtu, které budou moci piloti používat: místo současných osmi si v průběhu celého ročníku budou muset bez penalizace vystačit pouze s pěti pohonnými jednotkami.

"Tohle je stále předmětem určitých diskusí. Pohonná jednotka se skládá z různých prvků - z motoru, turbodmychadla, z motorgenerátorů a z dalších součástí. Každý pilot bude moci využít pět motorů, pět turbodmychadel atd. Můžou to během sezóny různě míchat a dávat dohromady," vysvětluje Whiting.

Od roku 2014 budou moci vozy využít desetkrát více - 4 MJ energie - při dvojnásobně vyšším výkonu, o který se postará motorgenerátor (MGU-K) napojený na klikovou hřídel. Při plně nabitém KERSu pilotům umožní navyšovat rychlost po dobu až 33,3 sekund během každého kola, tj. po dobu 5krát delší než dnes. Turbodmychadlo bude navíc mechanicky propojeno s druhým motorgenerátorem (MGU-H). Více detailů o nových motorech najdete zde.

Jak to bude s případnými postihy za výměnu jednotlivých částí a kompletních pohonných jednotek? "Pilot bude penalizován pouze tehdy, když použije šesté turbodmychadlo či šestý motor. Za nasazení šestých prvků budou drobné odsuny na roštu, větší penalizace bude udílena za použití celé šesté pohonné jednotky. Musím však zdůraznit, že tohle ještě není dokončeno," objasňuje technický delegát FIA.

motor
Přípravy nového turbomotoru u Renaultu, který bude v roce 2014 zásobovat možná až pět týmů
(foto: Renault Sport F1)

Ohledně limitu paliva pro závod "je dohoda. V roce 2014 budou vozy limitovány na 100 kg paliva."

Zajímavá je situace ohledně předsezónního testování, protože některé týmy uváděly, že by s novými motory chtěly na dráhu vyrazit dříve a mít více možností si je vyzkoušet. Změní se něco na zimních testech oproti letošnímu roku? "Týmy nechtějí více než současných 12 dní testování. Několikrát jsme o tom s nimi hovořili a většina není nadšená z jakéhokoliv dalšího testování," dodává Whiting.

 

Kompletní zápis ze setkání Charlieho Whitinga s novináři v Austrálii najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Od roku 2014 budou mít piloti pět motorů na sezónu s možností měnit komponenty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 26.03.2013 23:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone kritizuje Red Bull a Mercedes: V této fázi šampionátu to je stupidní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud