ANALÝZA: Hamilton nejrychlejší ve všech sektorech, Wehrlein dosáhl 341,5 km/h

Petr Hlawiczka, 14. května 2016, 17:15 Aktualizováno 15.5.2016, 12:00 Google+

BARCELONA - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI A STRATEGIE; Co bližšího vyčteme o výkonnosti pilotů a vozů z nejvyšších rychlostí a časů dosažených v jednotlivých sektorech během kvalifikace ve Španělsku? Jaké strategie můžeme očekávat v zítřejší velké ceně?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 15.05. 13:35) Napište svůj názor
Lewis Hamilton při tréninku v Barceloně

Lewis Hamilton při tréninku v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Velmi technická trať v Barceloně představuje dobrou prověrku pro aerodynamiku vozů, zejména první sektor s rychlou a táhlou třetí zatáčkou, v níž si musí piloti během velké ceny hlídat zejména opotřebení levé přední pneumatiky.

Před čtvrtou zatáčkou začíná druhý sektor obsahující pomalou pátou zatáčku i adrenalinovou, velmi rychlou devátou. Za ní se nachází první DRS zóna a před začátkem třetího sektoru nejnáročnější místo z pohledu brzd.

Třetí sektor je technický, obsahuje středně rychlé a pomalé zatáčky s rychlou poslední zatáčkou a 1 km dlouhou cílovou rovinkou, na níž FIA umístila druhou DRS zónu. Na jejím konci se nachází čidlo pro měření maximálních rychlostí, tzv. speed trap.

Více podrobností o technických výzvách okruhu Circuit de Catalunya naleznete v podrobném přehledu včetně videa zde.

Mapa okruhu v Barceloně

Mapa okruhu v Barceloně | zdroj: Formula1.com

Hamilton od Q2 předváděl výborné výkony - v prostřední části byl o 6 desetiny rychlejší než Rosberg (ten zde zřejmě šetřil své závodní pneumatiky, stejně jako Ricciardo) a v Q3 ho předčil o 0,28 s. Dosáhl nejlepších časů také ve všech sektorech a 52. pole position své kariéry (letos třetí). Nejvíce získal pozdním brzděním v prvním sektoru (maximální rychlost měly oba Mercedesy téměř totožnou), dobrým výjezdem ze 3. i rychlejším průjezdem 9. zatáčky.  Jeho čas byl o 2,6 sekundy rychlejší než loni, tehdy zde ale měkká směs nebyla k dispozici.

Velkým překvapením byla rychlost obou Red Bullů, které předčily Ferrari. Arrivabene jen kroutil hlavou a opakoval, že je něco špatně oproti dopolednímu třetímu tréninku a že se na to budou muset podívat. Vypadalo to na celkovou ztrátu přilnavosti, neztráceli nějak zvlášť v žádné ze zatáček.

Takový vývoj nečekal ani Horner: připustil sice, že Ricciardo možná až do kvalifikace záměrně neukázal Verstappenovi svůj potenciál, ale šéf Red Bullu doufal maximálně v to, že bude bojovat o místo na roštu s Räikkönenem.

Vozy rakouské stáje byly rychlejší v 1. a v 3. sektoru. Verstappen si poměrně rychle zvykl na zcela jiné, menší auto, a zkušenějšímu týmovému kolegovi zdatně sekundoval. V 1. sektoru byl rychlejší, v druhém zajel podobný čas jako Ricciardo, ve třetím ale nabral ztrátu 0,22 s, což je dáno i odlišným nastavením (zvolil méně přítlaku - viz speed trap). Se čtvrtým místem může být ale velmi spokojený - dokazuje, že má opravdu talent. To Kvjat u Toro Rosso na Sainze ztratil 0,8 sekundy. Na pomalejší vůz si hůře zvyká.

Nejlepší sektory kvalifikace na Velkou cenu Španělska 2016

Nejlepší sektory kvalifikace na Velkou cenu Španělska 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Williams byl čtvrtým nejrychlejším vozem dnešní kvalifikace, Bottas na Vettela ztratil necelé 2 desetiny. Přitom nejde o okruh, který by vozu FW38 obzvlášť vyhovoval - spíše se těší na Kanadu a na tratě, kde se volí o něco méně přítlaku. Massa doplatil na chybné načasování svého výjezdu - poprvé se ocitl v provozu, proto nezajel moc dobré kolo, to další pak už nestihl, a tak vypadl už v Q1. To pomohlo k radosti jinému týmu.

McLaren totiž poprvé od navázání partnerství s Hondou v roce 2015 postoupil mezi nejlepších deset (naposledy se mu to povedlo v Abú Zabí 2014, tam ho ale ještě poháněl Mercedes). Alonso dokázal postoupit na úkor Hülkenberga, který byl v Q2 o 11 tisícin sekundy pomalejší. Tým kvůli deficitu motoru věří, že má třetí nejlepší šasi v poli (po Mercedesu a Red Bullu). Nové přední křídlo má pouze Button, do Barcelony totiž stihli vyrobit pouze jedno.

Nejvyšší rychlosti na rovinkách dosahovaly opět Manory - Wehrlein 341,5 km/h. Jejich vůz nedokáže vytvářet tolik přítlaku, což Barcelona trestá, a tak skončili opět jako poslední za Saubery, byť mají k dobru nejvýkonnější pohonnou jednotku. Vozy s motory Mercedesy v tomto hodnocení skončily všechny v první desítce.

Gutiérrez s motorem Ferrari ztrácel 4,9 km/h, Vettel z továrního týmu 7,3 km/h. Verstappen s méně výkonným Renaultem se dostal na 7 příčku (- 6,1 km/h), Kvjat s loňským motorem Ferrari na rovince zaostával o 11,1 km/h, Button s Hondou dokonce o 12,2 km/h. Na cílové čáře to bylo jen o 7 km/h, nejvíce tedy ztrácí v druhé polovině rovinky. Japonský výrobce má stále nejslabší motor v poli, žetony si chystá na větší vylepšení - první by mělo přijít v Kanadě, druhé v Belgii.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Očekává se, že většina zvolí v závodě vypsaném na 66 kol dvouzastávkovou strategii, zřejmě se ale objeví i několik pilotů, kteří vsadí na tři zastávky. Tato strategie je sice rychlejší, v závěru je ale nutné předjíždět piloty, kteří se rozhodnou pouze pro 2 zastávky.

Nejrychlejší dvouzastávková strategie: start na měkkých pneumatikách, přezutí na měkké v 20. kole a na středně-tvrdé v 40. kole. U třízastávkové vypadá ideální načasování s přezutím takto: start na měkké, přezutí na měkké v 16. a v 33. kole, pak na středně-tvrdé v 49. kole.

Pneumatiky dostupné pro Velkou cenu Španělska 2016

Pneumatiky dostupné pro Velkou cenu Španělska 2016 | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA: Hamilton nejrychlejší ve všech sektorech, Wehrlein dosáhl 341,5 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 15.05.2016 13:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg zatím nenašel správné nastavení pro inovovaný vůz

Force India chce od Hülkenberga lepší výkony, vylepšený vůz sedí více Pérezovi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud