DISKUZE K ČLÁNKU Ideální teplota pneumatik rozhoduje šampionát: kdo se trefí, vyhrává

Pneumatiky se stávají klíčovou záležitostí v letošním boji o titul. Černé zlato bylo vždy důležité, ale po úpravách před sezónou je teplotní rámec pro jejich fungování ještě menší, v závodech jsme proto svědky odlišné formy jednotlivých týmů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ideální teplota pneumatik rozhoduje šampionát: kdo se trefí, vyhrává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 25.04.2012 09:53 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    46.39.182.XXX
    Proč Proč se vlastně mení směsi každý rok? Ať udělá Pirelli jednu směs na 3 roky.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      188.120.195.XXX
      Loni byl moc velký rozdíl mezi výkonností různých směsí, tak ho zmenšili. Jenom dělají, co se jim zadá.

      Menší meziroční změna specifikace pneumatik, pokud je potřeba, nemůže být na škodu. Zamíchá to pořadím na začátku sezóny, než se týmy naučí s novými pneu pracovat a skoro nic to nestojí. Naproti tomu každá závažnější změna vozu (pro letošek výfuky a rozměry, takže v podstatě kompletní přehodnocení aerodynamiky, chlazení, vyvážení, atd.) stojí ohromné prostředky.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • PC

        92.63.49.XXX
        když už, tak skoro nic to nestojí Pirelli! Ale před týmy je zase složitý úkol, jak upravit aerodynamiku vozu, rozložení zátěže, foukání výfuků, způsob nastavení....atd. Čili je zase čeká překopávání již vloni vyřešených věcí a přizpůsobování se novým podmínkám, tedy se nic neušetří, naopak se každoročně vyhazují stejně kolosální prostředky na řešení stále stejných problémů jen posunutých do nových rovin. Ekonomická F1 - to je protimluv.
        Buď se zmrazí vývoj a všichni časem dojdou na stejnou úroveň - výsledek nuda diváků a nezájem sponzorů. Nebo se nastaví nějaká pravidla, ale opět bude časem výsledek nuda a konec sponzoringu. Jediné řešení je stále míchat pravidly a směsemi pneumatik. Divák si užije, ale F1 už absolutně nebude o nejlepší technice a o umění řidičů, ale o úspěšnosti sledovačů počasí, o výkonnosti simulátorů a hlavně o štěstí.
        Možná by se stáje měly zaměřovat na laboratorně detailní rozbor směsí pneumatik a povrchů každého okruhu a tím na zjištění přesných vlastností na simulátorech pneumatik, dále na vývoj zařízení umožňující v reálném čase chladit nebo ohřívat pneu a na lepší sledování počasí a jeho aplikaci na nastavení vozů. Ale hlavně na samonastavitelné díly ve stylu redbuláckého předního křídla, kdy v závislosti na teplotě a rychlosti se díl stává ohebnější nebo se může tvarově měnit a tím i přesouvat hmotnost atp. :-)

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • hmmm

          90.179.165.XXX
          "Ale před týmy je zase složitý úkol, jak upravit aerodynamiku vozu... foukání výfuků..."

          Kvůli menší změně směsi pneumatik? Ale jdi, ty brepto! Když zůstanou stejné vnější rozměry, zůstane stejná i aerodynamika. Týmy budou na aeru vč. výfuků stále pracovat, ale to je běžná evoluce.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama