Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

PH / Jana Šrámková, 13. dubna 2012, 00:51 Google+

Mercedes i nadále může používat své zadní přítlačné křídlo s F-kanálem. Tak reagovali komisaři v Šanghaji na protest týmu Lotus proti aerodynamickému prvku svého rivala.

Počet komentářů:  45 komentářů (Poslední 18.04. 20:48) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Technický delegát přitom tento inovativní systém již dvakrát označil jako legální, až do dnešního dne však žádný z týmu proti němu nepodal oficiální protest, který byl dnes projednán se zástupci Lotusu, Mercedesu a FIA.

Lotus položil těchto pět otázek:
1. Týká se článek 3.15 systému Mercedesu?
2. Obsahuje některé části, které “nejsou potřebné pro nastavení popisované v článku 3.18?
3. Může to, co provozuje Mercedes, být přesně popsáno jako “systém vozu,“ “zařízení“ či “procedura?“
4. Je zařízení Mercedesu závislé na “pohybu pilota?“
5. Mění zařízení Mercedesu “aerodynamické vlastnosti vozu?“

Konkrétní argumetny komisařů byly mimo jiné následující:
1. Zařízení či design neobsahuje žádnou pohyblivou část.
2. V pravidlech se neobjevila žádná omezení, která by říkala, že není možné zefektivnit systém DRS.
3. Double DRS Mercedes představil až po samotném uvedení DRS systému.
4. Žádné nařízení nezakazuje díru ve vnitřní části zadního křídla a tím i vylepšení systému DRS.

mercedes
Kolem Mercedesu F1 W03 a jeho zadního křídla je po zamítnutém protestu Lotusu jasno
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

Podle FIA je tedy návrh Mercedesu plně v souladu s pravidly týkající se pevnosti a geometrie karosérie, navíc je zcela pasivní a neobsahuje žádné pohyblivé části. Jediným účelem DRS je dle článku 3.18.3 zlepšit předjíždění, s čímž je návrh Mercedesu plně v souladu.

Článek 3.15 se na tuto záležitost nevztahuje, protože nedochází k přímému využití pohybu pilota ke změně aerodynamický vlastností vozu. K oné změně dochází nepřímo jako následek pohybu DRS. Návrh Mercedesu FIA nepovažuje za “systém“ či “zařízení“ svého druhu – je součástí návrhu pro využití změny proudění vzduchu způsobené aktivací DRS.

Návrh Mercedesu není aktivován pohybem pilota, jedná se o následek změny polohy nastavitelné části zadního křídla, která je pravidly povolena. Zdá se, že mění aerodynamické vlastnosti vozu snížením odporu, což je však v souladu se záměrem pravidel.

Výsledek jednání v Číně dává za pravdu Mercedesu: jeho zadní křídlo vyhovuje technickým pravidlům a tým s ním může nadále závodit. Lotus se proti rozhodnutí nebude odvolávat, čímž činí tečku za veškerými spory a startuje proces vývoje podobného systému u soupeřů.

Vytisknout

Diskuze: Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 18.04.2012 20:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 45 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Button: Nejsem vždy ten hodný kluk

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  4. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  5. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  6. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud