V Barceloně se tým zlepšil, to však překryly problémy s pneumatikami a kolize Michaela Schumachera s Brunem Sennou, za kterou byl potrestán na startovním roštu posledního závodu.
V Monaku však zlepšení již projevilo markantněji, když sedminásobný šampion vyhrál v kvalifikaci a Nico Rosberg obsadil třetí místo - pokud by se mu však podařilo poskládat dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, tak jako Schumimu, měl by Mercedes oba vozy v první řadě (samozřejmě i v případě, že by se totéž podařilo i všem ostatním pilotům) - viz naše sobotní analýza sektorů a maximálních rychlostí zde.
Mercedesu ke zvýšení konkurenceschopnosti nepomohlo jen pár drobností, ale významné novinky, kvůli nimž museli absolvovat i nové nárazové testy.
Nová lehčí převodovka (v Barceloně ji měl pouze Schumacher, v Monaku už i Rosberg) pomohla zmírnit největší letošní slabinu Mercedesu - opotřebení zadních pneumatik. V Barceloně si Rosberg hodně stěžoval na to, jak jeho auto doslova "žere" zadní gumy, proto tam dojel až na sedmém místě (hezky to je vidět zejména v posledních kolech tohoto grafu).
K tomu zároveň pomohlo i jemná úprava geometrie zadního zavěšení změna polohy brzdových třmenů, které se nacházejí kvůli snížení těžiště v nejnižší pozici.
Změny v přední části Mercedesu F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na voze F1 W03 se objevily více podseknuté a užší bočnice (č. 5 na obrázku výše) zlepšující proudění k zadní části, horizontální křidélka po stranách kokpitu (č. 4) i nový nos (č. 6) s nosníky předního křídla umístěnými dále od sebe (č. 1).
Přední křídlo se dočkalo několika drobných vylepšení včetně přesunutí stabilizátoru (č. 3) horní klapky, změny jejího tvaru a spojení s hlavním profilem na vnitřní straně (č. 2).
Kvůli výše popsaným změnám musel Mercedes projít novými crash testy zadní nárazové struktury, bočními nárazovými testy i těmi čelními. Významný balík vylepšení poukazuje na velké odhodlání Mercedesu uspět v letošní sezóně a snahu udržet rychlé tempo vývoje mezi jednotlivými závody.
Německý tým věří, že nyní má rychlé auto, které mu umožní pravidelně bojovat o vítězství. Zda se mu to podaří, to budeme moci sledovat za necelé dva týdny během Velké ceny Kanady v Montrealu na letošní první dráze, jež vyžaduje nízký přítlak a vysokou aerodynamickou efektivitu, tedy zcela opačné požadavky než městský okruh v Monaku.