Sezona 2004 a BAR Honda

Daniel Šupa, 7. listopadu 2004, 21:26 Google+

Britsko americká stáj se postarala o největší překvapení letošní sezony a konečně prolomila šeď dosavadních výkonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Na letošní velký skok se však chystal tým pod vedením Davida Richardse již slibnými výkony v závěru sezony předcházející. Novým impulsem byl nesporně přechod k jinému dodavateli pneumatik, francouzský Michelin vystřídal japonské Bridgestone. Také Honda se rozhodla pro těsnější spolupráci s týmem z Brackley a trojice pilotů v čele s Jensonem Buttonem zajížděla velice slibné časy již v jarních testech. Ty také Button potvrdil, když stanul v prvních čtyřech Grand Prix 3krát na stupních vítězů. Satova bilance byla poněkud slabší, nutno však říci, že především motor japonského jezdce nebyl zpočátku tak spolehlivý, jako v případě Brita. Tým BAR bodoval v 17 závodech 18ti dílného seriálu a pouze v Belgii vyšel naprázdno. Jen vítězství v závodě Grand Prix se týmu získat nepodařilo. V roce 2004 se ale konečně zařadil mezi Top týmy, když v závěru sezony překonal v boji o titul vicemistra Poháru konstruktérů francouzský Renault.

Také v případě jeho týmového kolegy Takumo Sata platilo, že sezona 2004 byla jeho nejúspěšnější. Japonský jezdec sice na Buttona zdaleka v hodnocení jezdců nestačil, ale jeho zkušenosti byly nesporně menší. V rychlosti se mnohdy Britovi vyrovnal, odnášel to povětšinou ale motor Honda v jeho monopostu, který ho v úvodních závodech sezony několikrát vyřadil. Takumo se však závod od závodu zlepšoval a po kritice za zničené motory a nejedno špatně načasované předjíždění se dostavily i slušné bodové zisky. Poprvé v kariéře vystoupil i na stupně vítězů, když protnul cíl při GP USA na třetím místě. Slušným dílem pomohl týmu k druhému místu v Poháru konstruktérů a odvděčil se BAR za důvěru, kterou v něj spolu s Hondou vložili, když ho po neúspěchu v Jordanu angažovali na post závodního jezdce.


Statistické údaje:
Celkové umístění: 2.
Starty: 18
Body: 119
Vítězství: 0
Pódium: 11
Pole Position: 1
Nejrychlejší kolo: 0
Odstoupení: 8


Foto: BAR Honda; Michelin

Vytisknout

Diskuze: Sezona 2004 a BAR Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Fisichella se v Enstone cítí dobře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud