DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Čtyřválce jsme schválili původně kvůli příchodu Audi, ti si to však rozmysleli

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey odhalil, proč týmy před několika měsíci souhlasily s přechodem na čtyřválce původně od roku 2013. Byla za tím snaha dostat Audi do Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Čtyřválce jsme schválili původně kvůli příchodu Audi, ti si to však rozmysleli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 01.07.2011 14:23 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Specialna technika ktora podlieha utajeniu.... a Ty si zasvätený do jej tajov 18 A si "odbornik-motorar" co nevie ako funguje "twin scroll" 01 Tak to "smekám" 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      To čo píšeš je hlúposť, lebo kompresory majú variabilné natáčanie lopatiek, čo supluje rozdielnosť komôrv v modernom poňatí prevedenia. Ale keď si myslíš, že máš pravdu, tak ju maj ! 18Mne to vôbec nevadí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • A

    XXX
    18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Už som ti to raz vysvetľoval. Ty sa orientuješ na jednotlivé označenia výrobcov a nie na princíp a to je chyba. Je jedno, či vysotlakovo vstrekuješ naftu, alebo bezín, lebo rozdiel prečo tomu tak je, je bod vsplanutia paliva, preto u benzínu, ktorý má bod vsplanutia nižší, musíš používať obecne nižší tlak, ako u nafty, ktorá má bod vsplanutia vyšší. U nafty je vyšší kompresný pomer ako u benzínu z dôvodu zapálenia zmesy a tiež moment vstreku pred hornou úvraťou. U benzínového turba sa ide zásadne s kompresným pomerom dole a vstrekovacím tlakom paliva hore, aby si zväčšil priestor, pre zmes, kde je dostatok stlačeného vyduchu od turba pre horenie a palivo vstrekuješ v malých dávkach cez vstrekovaciu trisku, ktorej element je ovládaný od riadiacej jednotky motora, ktorá určuje kadenciu a množstvo vstrekovaného paliva a zážeh zapaľovacej sviečky. U vznetového motora kompresný pomer musí zaistiť stlačením teplotu vsplanutia zmesy (nafty) vo valci, pričom aj táto sa dávkuje per pártes, nie preto lebo je to pohodlnejšie, ale aby bolo spaľovanie dokonalé, kedy z paliva dostaneš maximálny výkon, pri nízkej spotrebe a plyny, ktoré motor vupúšťa sú v norme s enviromentálnymi normami, ktoré stanovujú jednotlivé limity EÚ. Common Reil je princíp, ktorý v podstate okrem iných vecí ako sú tlaky, rozlišuje ovládanie otváracieho elementu, trysky a označenie je podľa toho, I. generácie, II., II.,IV. a teraz vo vývoji V. Označenie jednotlivých výrobcov nie je o pripcípe Common Reil, ale ich interné označenie, preto sa u jednotlivých výrobcov tieto údaje líšia hoci ide v podstate o to isté a vysvetlenie nájdeš v knižkách od vozidla. Jasné , že moderný turbo motor oplýva aj inými prvkami, ako je variabilné časovanie ventivov (sacích aj výfukových) Valvetronic, u turba variabilé natáčanie lopatiek a tiež Twin scroll turbo, čo je vlaste biturbo v jednom, kde máš jednu turbínu a dva kompresory pre plnenie 2 a 2 valcov samostatne u R4, alebo 3 a 3 u V6. Ak som na niečozabudol, tak ma doplň! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Nie neorientujem sa na jednotlive oznacenia vyrobcov aj ked "GDI" je sice pouzity/pouzivany u niektorych znaciek aj ako "obchodna znamka" ale ja tym nechcem povedat, ze sa bavime "len" o Mitsubishi ci Hyundai...
      Myslim vsetky GDI, FSI, IDE, EcoBoost... - vsetky su "Gasoline Direct Inj..."

      Sorry ked som tym niekoho zmiatol. 19

      Ale k veci:

      Nemusis mi vysvetlovat fungovanie/rozdiely medzi vstrekovanim (ani priamym) benzinu a nafty. To nieje potrebne a ani dalsie omacky ani sekvencne vstrekovanie - to neries, to su ( hadam vsetkym) zname veci.

      Mna zaujima len jedna vec - kde si vzal/kde je publikovane, ze konkretne "už je na svete" system priameho vstrekovania benzinu (slovom) "štvrtej či piatej" generacie??? (bez ohladu na to, ze common rail "ako taky" v palivovom systeme obsahuju)

      P.S.: Radsej by som sa vyhol pri benzinovych motoroch poukazovaniu na "common rail", lebo to zbytocne mätie "spotrebitelov" - aj ked "tieto" motory ho v skutocnosti obsahuju.
      Ziadny vyrobca to pri benzine nejak neprezentuje/nevypichuje - a nedivim sa - s "tymto" oznacenim uz si vytvorili svoj "image" supervykonnych modernych dieselov - tak preto.
      Este by mohla nejaka slecna blondína natankovat naftu lebo je to predsa CR. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lojzko

        XXX
        Comon reil, je to v podstate priame vysokotlaké vstrekovanie paliva a jedntlivé generácie sa líšia ovládaním otváracieho elementu trysky, I. generácia - elektromagnet, II. hydraukicky, II. monokryštál Turmalím, ktorý po el. impulze mení objem a tým element otvára, IV. narezané tenké plátky Turmalínu /odroda Granitu/, dá sa prerušene dávkovať palivo-riadiť el. impupzmi a V. vo vývoji. Palivo nemusí byť len benzín, nafta, ale aj alkohol, metanol,petrolej, letecký benzín a petrolej. Zober si motor T 72, ktorý môže bežať na všetky tieto druhy paliva a mení sa len nastavenie na vstrekovacom čerpadle, kde ono upravý množstvo a časovanie vstreku, pred hornov úvraťou pre každý tento dru. A ak beží tento motor na letecký petrolej ako ho nazveš a označíš tými značkami, ktoré mne nič nehovoria. Ja hovorím o princípe, čo ty ponúkaš. Preto ti hovorím jasne a zrozumiteľne, nie o označení, ale o princípe ! Mne je označenie výrobcu o ničom ! Komprédo ! 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          XXX
          Lojzkóóó... preco mi to robíííššš 06 18

          1. Preco mi neodpovies konkretne na konkretnu otazku a sustavne odbocis kdesi do...? 06

          Este raz:
          Kde/odkial si mozem "nastudovat" material/y o "IV-tej V-tej generacii" priameho vstrekovania benzinu?

          Chcem len odkaz na stranku/material/knihu/publikaciu. Mna nic ine netrapi, lebo to co popisujes je "vseobecne zname" 06
          A ked hovoris, z to nieje o oznaceni ale o principe - ved Ty si zacal pisat o CR IV. a V. generaciach.


          2. Dalsia vec (ked si to uz zacal):

          Ja sa nevyznam v tankoch ale vies mi podrobnejsie vysvetlit ako je mozne, ze moze spalovat naftu/benzin/letecky benzin...?

          Chces povedat, ze "len" staci zmenit nastavenie na cerpadle a finito? 16
          To fakt?
          A pouziva motor T-72 common rail? A to, ze nafta sa vstrekuje dajme tomu uz pri I.gen. CR cca 1350bar, kdezto u benzinu (az) pri dnesnych motoroch pouziva tlak tak cca 200bar - nevadi? Ci sa "len nejako" zmensi tlak? A to palivo rozprasuju tie iste vstrekovace/trysky? Neverim! 04

          Vysvetli mi ako to (aspon priblizne) robia? Toto ma fakt zaujima.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Lojzko

            XXX
            Na čerpadle musíš zmeniť u T72 (je to atmosferický motor V12 z blokom zo zliatiny AL, ktorý sa dá modernizovať napr. pridaním dvoch Garet turbokompresorov, an biturbo) nielen tlak, ale aj množstvo k nasávanému objemu vzduch, ktorý sa nemení. Je tomu tak preto, lebo všetky palivá ktoré som uviedol, majú rôznu výhrevnosť a tiež rôzny stupeň vsplanutia. Mení sa aj uhol vstreku pred hornou úvraťou. Je to najsilnejší motor po spaľovacej turbíne v T Šerman II, ale na rozdiel od neho, môžeš dôjsť do cieľa aj na vodku, alebo Škótsku Whisky. Francúzi motor upravili v rámci modernizácie(okrem toho veľa iných úprav nielen motora) s hore uvedenými turbokom a súčasťou je aj vysokotlaké priame vstrekovanie paliva. Srdečne ťa zdravím, araňoš ! 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Lojzko

            XXX
            Je to špeciálna technika, ktorá podlieha utajeniu. Preto sa ti o tom môže len snívať, do konca života. Keby si mal aspoň základy z motorovej techniky, tak by to pre teba nebol problém pochopiť. Ale blbcovi, keď nechodil do školy ako mal, rozum nenaleješ ! To ešte nik nevymyslel ! 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    "Tu" alebo" tam":

    Kedze si mi "predtym" neodpovedal, pytam sa znovu:
    V ktorej odbornej literature sa spomina pri GDI "CommonRail IV. ci V. generacie".

    To, ze GDI vlastne obsahuje "nejaky" common rail neznamena, ze ho mozme jednoducho zamienat s "bezne" oznacovanym CR resp. ich generacii z diesel motorov

    Ale ak existuje, rad si precitam a poucim sa. Dik!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Nie je to o moci a ani o hromoch a bleskoch. Je to jednoduchá konštruktérska matematika. Čím viacej otáčok, tým viacej cyklov. Čím viacej cyklov, tým nižšia životnosť motora. Lebo každá súčiastka motora je namáhaná cyklickým, mechanicko tepelným zaťažením. Komprédo ! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      XXX
      Lojzko, to jsi ted objevil novy svetadil. Nazveme ho na tvou pocest Amerikou!
      Co je prece FIe do otacek, ktere utoci ten ktery motor ? at jsou pravidla na celkovou zivotnost, ok, ale omezeni otacek ? co kdyz jeden motor ma vyhodu prave ve vyssim poctu otacek a jiny v krouticim momentu pri trochu nizsich (tak, aby se vesel do limitu) ? jednomu seberou vyhodu, druhymu ne. Je to fer?
      vymysli kravidny jako DRS, ktere umele zavadi absolutni vyhodu, ale aby povolili neco, co skutecne k necemu je, to ne...
      Mj. agresivni aerodynamika jednoho auta silne ovlivnuje vykon jineho, ktere se snazi predjet, coz u motoru neni. Takze dalsi plus co se predjizdeni tyce - min turbulenci => mensi opotrebeni prednich gum pri jizde v zavesu.
      Neni to jednodussi, nez ty civky, detekcni, aktivacni a relxacni :D zony, o kterych mluvil naposled turek ? urcite to neni zadarmo, rozkopat asfalt, smotat tam kabely a zas srovnat. FIa chce setrit, ale dela vsemozne jen pro dalsi utraceni

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lojzko

        XXX
        Môj pohľad nie je Amerika, ale zásada v konštruovaní motorov, lebo ak ideš s otáčkami hore, máš maximálny kr. moment v užšom rozsahu týchto otáčok u klasiky V8 (16 000-18 000), ako u V6 turbo, ktorý sa chystá (10 000-14 000), lebo to je jednoducho dané zásadou, že preplňovaný objem horí dlhšie a dávkuje sa po častiach systémom Common Reil IV (a ide sa z kompresným pomerom dole), ako u nepreplňovaného motora. Potom treba menej často u turba aj radiť a zvyšuje sa životnosť prevodovky. Spaľovanie je dokonalejšie a motory spĺňajú v pohode aj emisné normy a ostraňuje sa využívanie kinetickej energie výfukových plynov pri fúkaní na difuzor, lebo tieto vykonajú prácu v turbíne turbokompresora. Ak som na niečo zabudol, tak ma doplň. 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • FWMonty

          XXX
          ......V8 nemá nějaký strop krouticího momentu podle otáček 16-18tisíc032006 ten motor vyvinuli a dostaly z něho až 20tisíc otáček Ferrari a Cosworth takové motory i nasadily do závodu.Ale pak přišlo zmražení a omezení otáček na 19tisíc křivka určitě zůstala stejná.A od roku 2010 spadly otáčky motoru na 18tisíc.Motor formule pracuje na jiném principu čím více máš otáček tím větší je výkon,ale krouticí moment určitě je pořád stejní. Akorád u každeho výrobce začíná od určitých otáček,třeba 8-12tisíc a pak křivka by měla být stejná.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • dannak

          XXX
          Vzdyt ale ja prece vubec nezpochybnuju to, ze ten kroutici moment je jiny v jinem rozsahu otacek, jen se ptam, proc ma FIA porebu limitovat pocet otacek ? kdyz uz neco chteji omezovat, at omezi vykon, ale omezit jeden konkretni parametr a zmrazit ? jen to konzervuje vyhody/nevyhody, proc nerozmrazi motory a nezmrazi aero ? k cemu je beznymu autoprumyslu aerodynamika formule ? k nicemu, pred oktavku si proste nikdo pluh neda, zatimco novejsi, dokonalejsi lehci motor s vyssim vykonem a mensi spotrebou chce kazdej. tak kde je problem ?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Chlapi - vedel som to co kazdy, ze 4-valec sa schvalil aby "namotivovali" VW ale to, ze je to "az tak moc" kvoli nim, tak to som si myslel len v podvedomi/pozadi. A dokazuje to len jedno - nejde vobec o "zelensiu" F1 - ide ZNOVA len o biznis. Ale co som/sme cakal/i 03

    A paci sa mi, ze to Newey takto verejne povedal/potvrdil 01 01 01 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      XXX
      to bylo preci uplne jasne, ze lezou nekomu do zadku, jen slo o to do jakeho a jak moc. Nakonec (a nastesti) nadarmo, takze aspon ze ty V6T.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • dannak

    XXX
    ja spis nechapu, proc omezujou otacky ? proc to proste nenchaji, jak kdo umi ? tohle neustaly omezivani je fakt uz dost trapny. vsechno omezi, ohaneji se, jak F1 je laborator normalniho autoprumyslu, pritm jedine, co se na soucasne F1 da vyvyjet je aerodynamika s nechutnyma kridlama, ktery stejen zadnej osobak nikdy mit nebude. misto aby odmrazili motory, zaveseni a dalsi veci, tkery si treba do beznych aut najdou. mj. snahou vsech tech zmen pry melo byt zatraktivneni zavodu a temer nic z toho se uplne neujalo. Zrejme tedy nekdo, kdo ma moc rozhodovat, neni uplne kompetentni

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FWMonty

      XXX
      .......přesně tak.Taky jsem toho názoru povolit vývoj motoru a více se věnovat mechanické přilnavosti než aerodynamice.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jc

    XXX
    To bylo kecu ze chteji nezavislost na automobilkach. Jeste ze jim VW nenabidlo oturbeny trivalec.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama