Nejrychleji pracovali mechanici Mercedesu, Alonso odjel na jedné sadě pneumatik 41 % závodu

PH, 23. května 2011, 10:00 Google+

Jak si vedli mechanici jednotlivých týmů a jak dlouho trvaly během Velké ceny Španělska zastávky v boxech? Jaké strategie volili piloti a na jakých pneumatikách jezdili v různých fázích závodu?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 24.05. 08:18) Napište svůj názor
Mercedes MGP W02

Mercedes MGP W02 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Jedničku s hvězdičkou si z Barcelony odvážejí mechanici Mercedesu: ve 27. kole při zastávce Nica Rosberga předvedli absolutně nejrychlejší zastávku - trvala 3 vteřiny - a mladý Němec byl také pilotem, který v boxech strávil nejkratší čas ze všech závodníků. Výbornou práci odvedli i během přezouvání Michaela Schumachera, u kterého činil průměr zastávek 3,78 sec.

Tradičně velmi dobře pracovali u Red Bullu, kde všechna Vettelova přezutí stihli do čtyř sekund. O něco horší byl McLaren, kterému se ale u Hamiltonovy druhé zastávky podařil husarský kousek - přestože jednomu z mechaniků upadla matka, dokázali přezout za 3,7 vteřiny.

Překvapivě rychlí byli také u Force Indie: Paul di Resta byl vždy přezut velmi rychle, v průměru zde byli mechanici ještě o něco rychlejší než u výše zmíněného Schumachera.

Katastrofou byly zastávky u Williamsu. Kvůli problémům se zadním zvedákem strávili v boxech jejich piloti nejvíce času: Barrichello o téměř 12 sekund více než Vettel, který stavěl rovněž čtyřikrát.

zastavky

Čtrnáct z klasifikovaných pilotů zvolilo tři zastávky, zbylých sedm se v boxech objevilo čtyřikrát. Sedmnáct jich startovalo na použité měkčí sadě: pouze Barrichello se Sutilem do závodu vyrazili na nové tvrdší směsi a Jarno Trulli sice na měkčích, ale zcela nových pneumatikách.

Nejdelší stint na tvrdší sadě předvedl Fernando Alonso - celých posledních 27 kol, tj. 41 % závodu. Ferrari již v sobotu zvolilo pofidérní taktiku, když si na rozdíl od soupeřů pro závod neušetřilo ani jednu měkkou sadu. Na měkčí sadě vydrželi nejdéle Kobajaši v závěru a Glock ve svém druhém stintu - 22 kol, přesně třetinu velké ceny.

Nick Heidfeld se s pomocí strategie, s níž se předvedl Mark Webber v Číně, dostal po startu z posledního místa až na body. Pokud by závod trval o kolo či dvě déle, dostal by se zřejmě i před oba Mercedesy. Inu, na čerstvých pneumatikách se to jezdí.

Rubens Barrichello sice s Heidfeldem jako jediný jezdil výlučně na nových pneumatikách, žel kvůli pokaženým zastávkám mu to k lepším příčkám nepomohlo.

stinty

legenda

Vytisknout

Diskuze: Nejrychleji pracovali mechanici Mercedesu, Alonso odjel na jedné sadě pneumatik 41 % závodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 24.05.2011 08:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn, Ross

Proč Brawn nechce, aby sezóna končila v prosinci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud