Singapur patří mezi jednu ze čtyř městských tratí letošního kalendáře. Jedno kolo zde měří 5 073 m a v neděli vyhraje ten, kdo zvládne ujet nejrychleji 61 kol, tj. 309,316 km.
Jedná se o typickou městskou trať, jejíž špinavý povrch zpočátku, než se pogumuje, činí pilotům problémy. Je pomalý - maximální rychlosti se pohybují kolem 290 km/hod, průměrná pak okolo 170 km/hod. Není divu, na plný plyn se jede pouze 50 % času jednoho kola.
Mapka okruhu, zdroj: Formula1.com
Nachází se zde 23 zatáček. Protože se jede méně obvykle proti směru hodinových ručiček, je většina (14) z nich levotočivých, pouze devět je pravotočivých. Převážná většina z nich je velmi pomalých. V programu letošní sezóny je pouze pět tratí, kde se jezdí proti směru hodinových ručiček - čtyři z nich (krom Singapuru také Korea, Brazílie a Abú Zabí) náš čekají v závěru sezóny, na jedné (Istanbul) se jelo již v květnu.
Předjíždění je zde velmi obtížné. Nejvhodnější místo pro tyto účely představuje úvodní trojice zatáček a sedmá zatáčka. Právě mezi těmito místy byla letos vozovka přeasfaltována, protože se zde (kolem 6. zatáčky) nacházela spousta hrbolů.
Týmy zde proto volí velmi vysoký aerodynamický přítlak, podobně jako v Monaku. Většina týmů do Singapuru přiveze poslední významnější úpravy svých letošních monopostů, pak se již bude soustředit spíše na budoucí vozy.
Opotřebení pneumatik je střední. Bridgestone letos přiveze super-měkkou a střední směs, tj. o něco tvrdší než loni (super-měkká a měkká). Proto se nedá čekat zpestření závodu díky více než jedné zastávce z důvodu výměny pneumatik. Průjezd boxovou uličkou zabere 19,3 vteřiny.
Fernando Alonso zde loni závodil v barvách tehdy nekonkurenceschopného Renaultu
Během jednoho kola piloti 63krát mění rychlostní stupeň. Vzhledem k množství pomalých, často 90stupňových zákrut, motory nemají téměř žádný prostor pro odpočinek: chlazení bude proto i s přihlédnutím k místním horkým a vlhkým klimatickým poměrům klíčové. Důležitá pro dosažení rychlého času je i odezva motoru při nižších rychlostech. Agregáty během jednoho okruhu spotřebují kolem 2,4 kg paliva.
Patnáctý závod sezóny bude zajímavý i tím, že se pojede v noci. S osvětlením měli piloti v prvním roce (2008) trochu problémy, organizátorům se to však podařilo vylepšit. Rubens Barrichello k tomu prohlásil: "Jet noční závod se podobá sledování standardního - nikoliv HD - obrazu v televizi: je to o něco méně precizní." Letos by závod v Singapuru mohl být notně ztížen (ne-li až znemožněn kvůli umělému osvětlení) deštěm, meteorologové totiž hlásí bouřky (aktuální předpověď zde).
Tradiční průjezd okruhem na simulátoru Red Bullu s Markem Webberem
Nejrychlejší kolo zde zajel v roce 2008 v prostřední části kvalifikace Felipe Massa: 1:44,014, loni pak Nico Rosberg: 1:46,197 min (upravená trať). Závodní rekord drží Kimi Räikkönen (2008): 1:45,599 min.