Naštvaný prezident Ferrari sahá kvůli problémům se spolehlivostí ke změnám

Petr Hlawiczka, 3. října 2017, 06:20 Google+

Prezident Ferrari Sergio Marchionne byl po Velké ceně Malajsie hodně rozladěný kvůli problémům se spolehlivostí. Uvedl, že z nich vyvodí důsledky a v týmu provede změny.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 03.10. 12:46) Napište svůj názor
Prezident Ferrari Sergio Marchionne byl po závodě v Malajsii hodně naštvaný

Prezident Ferrari Sergio Marchionne byl po závodě v Malajsii hodně naštvaný | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Ferrari sice do Sepangu dorazilo s velmi rychlým autem, které předčilo Mercedesy, jenže problémy s motorem odsoudily Sebastiana Vettela na chvost startovního roštu. Po nasazení pátého kusu včetně nového MGU-H a turba sice dostal ještě penalizaci +20 míst, ta ale na jeho poslední pozici nemělo žádný vliv.

Katastrofa byla završena v neděli, když Kimi Räikkönen nemohl odstartovat z první řady kvůli domnělé závadě turba. Byl odtlačen do garáže a mechanici jeho vůz už neopravili. V obou případech byl problém zřejmě způsoben prasklým karbonovým vedením vzduchu z kompresoru do motoru.

Má ho na starosti externí dodavatel, dohromady ho s ostatními díly pohonné jednotky dávají v Maranellu. Před závodem v Malajsii přišli s novou specifikací, protože měnili i otvor pro sání vzduchu nad hlavou jezdce (tzv. airbox).

img-responsive

Kimi Räikkönen do závodu kvůli technickým problémům neodstartoval, mechanici ho zatlačili z roštu rovnou do garáže | foto: Scuderia Ferrari

Podle Marchionneho šlo o následek nedostatečných zkušeností "mladého" týmu v oddělení motorů: "Obě Ferrari mohla závod vyhrát. To je fakt. K tomu mohlo dojít i v Singapuru. To je další fakt. A faktem je také to, že máme určité potíže s naší pohonnou jednotkou, protože máme mladý tým, ale i proto, že kvalita komponent není pro závodní auto na té správné úrovni."

"Zasahujeme a pracujeme na tom. Štěstím je, že jsme ten problém až do Velké ceny Malajsie neměli. Nyní pracujeme na kvalitě oddělení a činíme určité organizační změny. Zažívat takové problémy během závodu nás štve. Nejde o velký problém, pokud se objeví v naší továrně, ale je to fakt špatné, když k tomu dojde na 2. místě na roštu a vy nemůžete do závodu odstartovat," pokračuje prezident Ferrari.

Vettel sice dokázal v závodě po stíhací jízdě dojet na čtvrtém místě, ale na svého hlavního soupeře v boji o titul Lewise Hamiltona ztratil dalších 6 bodů - pět závodů před koncem mu jich chybí celkem 34.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Naštvaný prezident Ferrari sahá kvůli problémům se spolehlivostí ke změnám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 03.10.2017 12:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel ve svém Ferrari na startovním roštu v Silverstone

Bude Vettel na roštu v Japonsku opět potrestán? FIA mu jeden prohřešek…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama