Přestože se včerejší závod jel pouze na 44. kol, dočkali jsme se přehršle zastávek. Piloti navíc kvůli dešti se svými inženýry volili rozmanité strategie a sáhli po všech druzích pneumatik, které Bridgestone do Spa přivezl. V tomto přehledu se budu zabývat pouze klasifikovanými piloty.
Z nejrychlejší zastávky se mohl těšit Mark Webber - mechanici ho ve 22. kole stihli odbavit za 3,5 vteřiny. Velmi dobře si vedli i v případě jeho druhé zastávky ve 35. kole, kdy začalo pršet. Během ní se dostal před Roberta Kubicu, který kvůli nastavování na volantu nezvládl správně dobrzdit, a tak se jeho druhá zastávka značně protáhla. Přitom za tu první je třeba mechaniky Renaultu pochválit - byla totiž druhou absolutně nejrychlejší - 3,6 vteřiny!
Výborně zvládli práci na monopostu Felipeho Massy v boxech i mechanici Ferrari, zejména v prvním případě ve 23. kole. Brazilce vypustili zpět po 3,8 vteřinách.
Nejkratší čas strávil u garáže Michael Schumacher, jenž spolu se svým kolegou Nicem Rosbergem, Jarnem Trullim z Lotusu a Lucou di Grassim z Virginu vsadil pouze na jednu zastávku. Časy obvykle příkladného Mercedesu však nikterak oslnivé nebyly.
Nejčastěji své mechaniky navštěvoval Sebastian Vettel - boxovou uličkou se v průběhu závodu projel celkem šestkrát, z toho jednou v rámci odpykání si trestu za způsobení kolize s Jensonem Buttonem. U garáží strávil bez 4 vteřin dvě minuty.
Jezdci kvůli proměnlivým podmínkám sáhli po různých strategiích. Z výsledku dosažených nejlepší pěticí pilotů je patrné, že k vítězství vedl začátek na měkčí směsi a přezutí na přechodné (intermediate), nikoliv mokré (wet), ve 34. či 35. kole.
Nejdelší stinty (na tvrdší směsi pro suché podmínky) včera odjeli piloti Mercedesu - svou jedinou zastávku si odbyli oba shodně až ve 34. kole, kdy začínalo pršet, což je katapultovalo za nejrychlejší pětici, jinak by jim včera k takovému bodovému přídělu nepomohla ani síla jejich motoru.
V dramatické deštivé koncovce bylo zajímavé sledovat, jaký druh pneumatik do mokra budou jezdci volit. Přeháňka nebyla tak silná, rychlejší proto byly ty přechodné, které zvolila většina pilotů. Liuzzi, De la Rosa a Buemi zkusili po jejich obutí stavět během safety-car fáze ještě jednou a nasadili pneumatiky do extrémního deště.
Nejdéle na nich v závěru vydržel Sakon Jamamoto. Vybral si je již ve 32. kole, což bylo příliš brzy. Než se pořádně rozpršelo, zničil je a závěrem se protrápil. Svou Dallaru však zvládl dovézt do cíle v pořádku, z čehož měl očividnou radost.