Nedělní závod přinesl díky pneumatikám, které na okruhu Gilla Villeneuva odcházely rychleji, než na co jsou týmy zvyklé, pestrou směsici strategií. Na jedinou zastávku nejel tentokrát nikdo (jen Liuzzi nebýt prvního kola stavěl pak už pouze jednou), na dvě zastávky vsadila hned devítka pilotů: Alonso, Button, Hamilton, Chandhok, Liuzzi, Rosberg, Sutil, Vettel a Webber.
Třikrát své mechaniky navštívilo dalších sedm jezdců: Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Grassi, Kovalainen, Kubica a Schumacher. U trojice Massa, Hülkenberg a Petrov jsme zaznamenali dokonce čtyři zastávky - ve všech třech případech to ale bylo mimo plán. Dvakrát si musel odkroutit trest v podobě průjezdu boxovou uličkou neukázněný Petrov, jednou Hülkenberg.
Fernando Alonso strávil v boxech o více než sekundu méně než druhý Nico Rosberg z Mercedesu - 42,84 vteřiny. Jeho zastávka v sedmém kole trvala pouhých 3,7 vteřiny. Byla absolutně nejrychlejší a díky ní se Španěl v boxech dostal před Hamiltona, se nímž na výjezdu svedl hezký a vítězný souboj.
Brit přestože byl u mechaniků dříve, vyjel o něco později než Alonso, v jeho případě byli mechanici o 1,5 vteřiny pomalejší. V momentě, kdy jej vypouštěli, vyráželo i Ferrari, o penalizaci za nebezpečné vypuštění nemohla být ani řeč, načasování bylo velmi podobné situaci z Číny, kdy se před Brita dostal v boxové uličce Sebastian Vettel (viz starší článek Měl být McLaren potrestán za nebezpečné vypuštění Hamiltona?).
Nejdéle se v boxech zdržel také pilot Ferrari - Felipe Massa - ovšem nikoli vinou mechaniků, ale kolizí, kdy musel dvakrát neplánovaně navštívit mechaniky. Jednou po kontaktu s Liuzzim v prvním kole, poté sedm kol před cílem, když jej při brzdění do poslední šikany sevřel Schumacher.
Tradičně dobře si vedli u Mercedesu, kteří měli nejlepší průměr zastávek. Rosberg se v boxech zdržel po Alonsovi druhou nejkratší dobu, Schumacher byl dvakrát bleskurychle odbaven - za čtyři vteřiny.
Pomyslná třetí příčka by patřila mechanikům Red Bullu, kteří výborně pracovali během všech čtyř zastávek. Žel rychlostí na dráze McLarenům nestačili, vrátili se vždy až za ně. Tým z Wokingu má na druhé straně co pilovat - vedoucí tým obou šampionátu v boxech na nejlepší cenné desetinky stále ztrácí.
Grafické znázornění zastávek v boxech, stintů a použitých směsí pneumatik (doplněno)
Na závěr přikládám tabulku, ve které jsou barevně odlišeny jednotlivé stinty vymezené průjezdy boxovou uličkou. U každého z nich je také znázorněno, na jaké směsi byl odjet.