Sepang od A do Z

Daniel Šupa, 2. dubna 2007, 18:28 Google+

O malajském okruhu se toho ví ve srovnání s evropskými tratěmi, především těmi tradičními, poměrně málo. Přinášíme proto něco statistických údajů a zajímavých informací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Liuzzi, Vitantonio

Liuzzi, Vitantonio | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Nákladný Sepang byl dokončen v březnu 1999 a na jeho financování se podílela velkou měrou vláda. Na stavbě se účastnilo 2000 dělníků, přemístěno bylo 9 milionů kubických metrů zeminy. V mnohém nastavil pro okruhy F1 nové standardy.

Autor Hermann Tilke postavil okruh, který je díky svému tvaru a klimatickým podmínkám prostředí asi nejnáročnějším v celém kalendáři, 72% okruhu se totiž jede pod plným plynem a teploty přesahují 40°C.

Hlavní tribuna je konstruována jako oboustranná a nabízí 30 tisíc sedadel. Tvar střechy je odvozen od banánového listu a ibišku, malajské národní květiny.

Malajský okruh je zasazen v přírodě doslova. Jedovatá kobra byla překonána invazí krys, ale leopard v prostoru autodromu v roce 1999 zatím překonán nebyl.

Lékařské středisko je jedním z nejmodernějších, neboť má k dispozici i rentgen, laboratoř a specializovanou místnost na kontrolu dopingu.

První závod vyhrál Eddie Irvine s Ferrari, ale věnoval mu ho do boje o titul Michael Schumacher. Němec je dosud nejúspěšnějším pilotem Sepangu, vyhrál zde tři závody v roce 2000, 2001 a 2004. Ferrari bylo poprvé poraženo až ve čtvrtém ročníku Williamsem pilotovaným Michaelovým bratrem Ralfem.

V roce 2003 zde získal Fernando Alonso svoji první pole position a Kimi Raikkonen své první vítězství.

První trest průjezdu boxů vůbec obdržel Juan Pablo Montoya v roce 2004 právě v Sepangu.

Oba poslední závody vyhrál Renault z pole position, předloni Alonso, loni Fisichella.

Rekordní čas na jedno kolo drží od roku 2004 Juan Pablo Montoya s časem 1:34,223.

Vytisknout

Diskuze: Sepang od A do Z

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello, Rubens

V Malajzií asi zaprší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud