Sepang od A do Z

Liuzzi, Vitantonio

Liuzzi, Vitantonio | foto: GEPA pictures GmbH

O malajském okruhu se toho ví ve srovnání s evropskými tratěmi, především těmi tradičními, poměrně málo. Přinášíme proto něco statistických údajů a zajímavých informací.

Nákladný Sepang byl dokončen v březnu 1999 a na jeho financování se podílela velkou měrou vláda. Na stavbě se účastnilo 2000 dělníků, přemístěno bylo 9 milionů kubických metrů zeminy. V mnohém nastavil pro okruhy F1 nové standardy.

Autor Hermann Tilke postavil okruh, který je díky svému tvaru a klimatickým podmínkám prostředí asi nejnáročnějším v celém kalendáři, 72% okruhu se totiž jede pod plným plynem a teploty přesahují 40°C.

Hlavní tribuna je konstruována jako oboustranná a nabízí 30 tisíc sedadel. Tvar střechy je odvozen od banánového listu a ibišku, malajské národní květiny.

Malajský okruh je zasazen v přírodě doslova. Jedovatá kobra byla překonána invazí krys, ale leopard v prostoru autodromu v roce 1999 zatím překonán nebyl.

Lékařské středisko je jedním z nejmodernějších, neboť má k dispozici i rentgen, laboratoř a specializovanou místnost na kontrolu dopingu.

První závod vyhrál Eddie Irvine s Ferrari, ale věnoval mu ho do boje o titul Michael Schumacher. Němec je dosud nejúspěšnějším pilotem Sepangu, vyhrál zde tři závody v roce 2000, 2001 a 2004. Ferrari bylo poprvé poraženo až ve čtvrtém ročníku Williamsem pilotovaným Michaelovým bratrem Ralfem.

V roce 2003 zde získal Fernando Alonso svoji první pole position a Kimi Raikkonen své první vítězství.

První trest průjezdu boxů vůbec obdržel Juan Pablo Montoya v roce 2004 právě v Sepangu.

Oba poslední závody vyhrál Renault z pole position, předloni Alonso, loni Fisichella.

Rekordní čas na jedno kolo drží od roku 2004 Juan Pablo Montoya s časem 1:34,223.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu