Interview s H. H. Frentzenem

ar1, 22. června 2003, 10:49 Google+

Heinz Harald Frentzen absolvuje při Grand Prix Evropy svůj 150. start ve Formuli 1. Novináři využili této jubilejní události a zeptali se Frentzena na několik otázek:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

OT: Grand Prix Evropy bude Váš 150. start ve Formuli 1. Cítíte se nějak zvláštně?

HHF: “Jsem velmi poctivý, ne opravdu. Nestarám se o statistiky, zdali se jedná o moje 36. narozeniny nebo 150. Grand Prix. Ačkoli, jedna věc je na tom zvláštní, že se tak stane při domácím závodě, kde mám své fanoušky.

OT: Máte za sebou 10 let ve Formuli 1. Jaké hlavní změny za tuto dobu sledujete?

HHF: “Musím říct, že je to velmi stálé. Myslím vývoj ve všech oblastech. Můžeme být v pozici, kdy jsme schopni překonat rekord kola, přesto stále se FIA snaží vozy omezovat v rychlosti.

OT: Je Vám 36 roků. Patříte mezi ty starší jezdce ve startovním poli. Nepřemýšlíte o odchodu z Formule 1?

HHF: “Ne, nechci odejít. Právě nyní se cítím být srovnávacím měřítkem pro nové jezdce, kteří vstoupili do Formule 1 as myslím si, že jsem tak starý, jak se cítím. Z psychologického hlediska, mne vůbec nevadí, že je mi 36 roků.

OT: Co Vás ještě ve Formuli 1 fascinuje?

HHF: “To, že je to kombinace sportu a technologie, samozřejmě, společně s jezdcem. Jezdec je něco speciálního ve Formuli 1, protože jezdec musí být vždy nejlepší. Musíte dostat auto až k hranici jeho limitu, což je každého jezdce výzva.

OT: Jaká je Vaše nejlepší vzpomínka z posledních 10ti let?

HHF “Dobrých vzpomínek je mnoho. Například, můj vstup do Formule 1 a také můj první úspěch. Tyto vzpomínky mají pro mne velkou cenu a proto musím pokračovat závodit.

OT: A jaké je Vaše největší zklamání?

HHF “Musím přiznat, že to byla sezona 1997. To byla jediná sezona, kdy jsem měl auto, se kterým bylo možné vyhrát titul mistra světa. Ale, bohužel, jak to tak chodí, nebyla pro mne až tak příznivá.

OT: Po smrti Ayrtona Senny jste dostal nabídku z týmu Williams. Tehdy jste dal přednost závodům za stáj Sauber. Nepromarnil jste velkou životní příležitost?

HHF “Tato nabídka přišla ve velmi těžké době. Staly se smrtelné nehody Sennovi a Rolandu Ratzenbergrovi a to bylo velmi smutné. A následně se nebezpečně rozbil Karl Wendlinger v Monaku. V této době, když mi přišla nabídka, jsem byl na jedné straně pyšný a šťastný, ale na druhé straně tam byl Peter Sauber, který mi umožnil vstup do Formule 1. Proto jsem nechal toto rozhodnutí na něm, zda zůstat nebo odejít. A nejlepší na tom je to, že toho vůbec nelituji.

OT: Jste rodičem malé dcery a Vaše žena čeká druhé dítě. To že jste rodič, dává Vám to větší smysl pro bezpečnost tohoto sportu?

HHF “Ne, ještě ne. Možná jednoho dne to přijde. Ale, pro mne to byla velká věc, stát se otcem. Jistě, že mně to změnilo. Když máte dítě, dá vám to jiný pohled na svět. Ale ne v situaci, kdy jsem v autě a jedu plnou rychlostí po okruhu. Nijak jsem se mnou nezměnil, od doby, kdy se Lea narodila. Samozřejmě, snažím se být dobrý otec a chránit svoji rodinu. Nejen automobilový závod je nebezpečný.

OT: Lee jsou tři roky. Uvědomuje si, jak její otec žije?

HHF: “Nevím, ale rozpozná mne v televizi. Nevím, zda si uvědomuje, že je neobvyklé, když tam vidí svého tátu a co vlastně dělám.

OT: Jak na Vás působí peníze a luxus?

HHF “To je vedlejší věc pro úspěšného závodního jezdce. Nemyslím si, že kterýkoli jezdec Formule 1 závodí pro peníze. Za svého mládí jsem jezdil pro zábavu. Vydělat si peníze, to nebyl sporná otázka v mém životě. Naopak. Když usednete do motokáry, první co Vás napadne je, že byste si tímto způsobem mohli vydělat nějaké peníze.

OT: Který z nesplněných snů ve svém životě ještě máte?

HHF “Samozřejmě, že ještě nějaké sny mám. Rád bych, kdybych zažil ještě nějaké dobré okamžiky v týmu Sauber. Také bych rád jel s lodí na cestu kolem světa. To jsou ale věci, které nemůžete, pokud aktivně závodíte, ještě přinejmenším jeden rok
Vytisknout

Diskuze: Interview s H. H. Frentzenem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Coulthard, David

David Coulthard

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud