Ustrašené Ferrari: Vasseur přiznává chybnou strategii v Silverstone i špatnou interpretaci dat

Petr Hlawiczka, 12. července 2023, 06:30 Google+

Ferrari zažilo o víkendu další výsledkové zklamání, na vině tentokrát nebyla jen horší výkonnost vozu, ale také špatné čtení dat a rozhodování na boxové zídce.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 13.07. 11:24) Napište svůj názor
Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Silverstone

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Silverstone | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Kvalifikace přitom ještě nebyla tak špatná, Charles Leclerc a Carlos Sainz šli do Velké ceny Británie na středně-tvrdých pneumatikách ze 4. a 5. místa s vidinou toho, že si polepší na úkor McLarenu, který se nečekaně objevil ještě před nimi hned za Maxem Verstappenem.

Monacký pilot měl v plánu jednozastávkovou strategii a jako jeden z prvních zamířil do boxů pro tvrdou směs. Jenže v 32. kole se na trati objevil safety-car a Ferrari se rozhodlo povolat jej k další výměně pneumatik, tentokrát mu nasadili středně-tvrdé.

Do cíle by přitom dojel v pohodě, degradace byla v neděli nečekaně nízká, k čemuž přispěly také o 15 °C chladnější dráha. Šlo to vidět i na Georgeovi Russellovi, jenž odstartoval na použitých měkkých pneumatikách a v pohodě to s plnou nádrží dotáhl až do 28. kola z celkových 52.

Pneumatikové strategie GP Británie 2023

Pneumatikové strategie GP Británie 2023 | zdroj: Pirelli

Piloti Ferrari však během závodu ztratili 5 pozic, což bylo velkým zklamáním. "Měli jsme po kvalifikaci pocit, že budeme moci odvést mnohem lepší práci než tohle. S 9. a 10. místem nemůžeme být spokojeni, teď ale musíme podrobně prozkoumat celý víkend, nejen závod," komentuje šéf týmu Frederic Vasseur.

"Myslím, že jsme v pátek neodjeli dlouhý stint. Pustili jsme se do měkkých pneumatik, ale Charles zůstal stát v garáži. Měli jsme trochu strach z degradace [pneumatik]," vysvětluje 55letý Francouz, který má zkušenosti z vedoucích funkci u Renaultu i Sauberu / Alfy Romeo.

"Měli jsme trochu smůlu se safety-carem, ale to není v naších rukou, o tom nemusíme přemýšlet - musíme přemýšlet o tom, co můžeme udělat. Bojovali jsme s Russellem a mysleli jsme si, že ho při souboji s ním budeme mít navrch, ale teď po závodě to je snadné říct, že jsme měli prodloužit stint a na pneumatiky více tlačit," pokračuje šéf Scuderie.

img-responsive

George Russell s Mercedesem v Silverstone před Carlosem Sainzem | foto: Pirelli

"Nicméně si myslím, že jsme nejvíc neztratili v této fázi závodu, ale tehdy, když jsme Charlesovi nasadili tvrdé pneumatiky, nějakých 10 či 12 kol před výjezdem safety-caru. Degradace přitom byla nulová, takže jsme na to mohli tlačit mnohem více," lituje promarněné šance na větší bodový příděl.

Navíc přiznal další potíž, se kterou se u Ferrari potýkali: "Šlo o nesprávné pochopení dat z pátku," přiznává Vasseur. Leclerc tehdy přišel o 2. trénink kvůli problému s elektroinstalací, kvůli nedostatku dat se pak inženýři nerozhodovali správně.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing 261:25.16,938
2. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 18+ 3,798
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team 15+ 6,783
4. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team 12+ 7,776
5. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team 10+ 11,206
6. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing 8+ 12,882
7. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco Cognizant 6+ 17,193
8. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing 4+ 17,878
9. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari 2+ 18,689
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari 1+ 19,448
 
 
11. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing  + 23,632
12. 77 Valtteri BOTTAS finAlfa Romeo F1 Team Stake  + 25,830
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team  + 26,663
14. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco Cognizant  + 27,483
15. 24 Guanyu ZHOU chnAlfa Romeo F1 Team Stake  + 29,820
16. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri  + 31,225
17. 21 Nyck DE VRIES nldScuderia AlphaTauri  + 33,128
18. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team  kolize
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team  motor
20. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team  defekt
 
 Nejrychlejší kolo:
  1 Max VERSTAPPEN Red Bull RB19
Red Bull RBPTH001
Pirelli   1:30,348
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ustrašené Ferrari: Vasseur přiznává chybnou strategii v Silverstone i špatnou interpretaci dat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 13.07.2023 11:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nyck de Vries s AlphouTauri v Silverstone - okolnosti naznačují, že je to prozatím jeho poslední závod v F1

Ricciardo se vrací! De Vries propásl svou šanci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud