"FIA jsme před dopadem nových pravidel varovali." Šéf Aston Martinu změny trpce snáší

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2021, 06:30 Google+

Aston Martin (bývalý Racing Point) patří mezi týmy, které se proti loňsku nejvíce propadly - horší už je pouze Haas, který své auto už moc nevyvíjí. Jeho šéf Otmar Szafnauer hned tušil, že úpravy podlahy budou mít na jeho tým mnohem větší dopad než na soupeře jezdící s vysokým sklonem.

Počet komentářů:  42 komentářů (Poslední 08.04. 21:29) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během testování Aston Martinu AMR21

Sebastian Vettel během testování Aston Martinu AMR21 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Šéf Aston Martinu v Bahrajnu ochotně všem vysvětloval, jak se změnila pravidla v oblasti podlahy a jaký mají dopad na aerodynamiku vozů. Jeho tým jde společně s Mercedesem cestou nízkého sklonu, podlahy soupeřů směrem k zádi stoupají mnohem více.

"Myslím, že k tomu drsnému probuzení došlo v kvalifikaci, kdy jsme si po analýze dat uvědomili, že vozy s nízkým sklonem doplatily na změny v pravidlech, na změny v aerodynamických pravidlech, mnohem více. Proto jsme očekávali náročný závod," popisuje Szafnauer poté, co Sebastian Vettel vypadl v Q1 a Lance Stroll vybojoval 10. příčku.

Z Velké ceny Bahrajnu si přesto odnáší i pozitivní poznatky: "Na měkkých a středně-tvrdých pneumatikách jsme uprostřed pole vypadali dost konkurenceschopně, předjeli jsme několik našich soupeřů a stahovali další. Trochu jsme se trápili na tvrdých pneumatikách ke konci, musíme pochopit proč."

img-responsive

Nové výřezy v letošních podlahách Aston Martinu a Mercedesu kvůli nízkému sklonu nesvědčí | foto: Mercedes AMG F1 Team

"V závodních podmínkách jsme byli o něco konkurenceschopnější než na jedno kolo, ale ve srovnání s tím, kde jsme tady byli jen před pár měsíci, před změnami pravidel, máme před sebou spoustu práce," uznává s nelibostí Szafnauer, jehož tým byl v kvalifikaci v Sáchiru o téměř 2,3 sekundy pomalejší než loni (více v analýze všech týmů zde).

Technický ředitel Andrew Green takový propad v konkurenceschopnosti očekával, jak potvrzuje Szafnauer: "Nejsem zastáncem konspiračních teorií, ale už loni bylo poukazováno na to, že tato změna pravidel bude mít větší dopad na týmy s nižším sklonem než na ty jezdící s vyšším sklonem - a měli jsme pravdu. Poukazovali jsme na to, když se tato pravidla tvořila!"

"A já s tím mám problém: za prvé se o nich nikdy nehlasovalo a za druhé, v rámci technické skupiny došlo k indikativnímu hlasování. Zasedají v ní všichni techničtí ředitelé, mají však pouze indikativní hlasy - a tři týmy byly proti," přibližuje zákulisní průběh šéf Aston Martinu.

img-responsive

Sebastian Vettel skončil ve Velké ceně Bahrajnu patnáctý | foto: Aston Martin Racing

"Nesmíte zapomenout na to, že pouze dva týmy mají koncept s nízkým sklonem, takže i jeden z těch s vysokým sklonem byl proti. Zdaleka jsme se tedy nepřiblížili jednomyslnosti, která je zapotřebí pro to, abychom to mohli předložit Komisi F1. Vůbec by to neprošlo, protože krom všech týmů k tomu potřebujete hlas FIA i Skupiny F1," kroutí hlavou 56letý Rumun.

Nyní bude muset Aston Martin zabrat, aby mohl útočit na třetí příčku mezi konstruktéry, jak si před sezónou předsevzal. "Letos jsme to ještě nevzdali, dočkáte se toho od nás více. V aerodynamickém tunelu a v CFD máme zajímavé věci, brzy je začneme nasazovat na trati."

"Je to tedy o stažení deficitu, do něhož nás dostala FIA prostřednictvím svých změn pravidel založených na bezpečnosti. A dle rozhovorů s některými ostatními týmy se zdá, že vytvořila celý ten deficit, který jsme neměli, jen kvůli odlišné aerodynamické filozofii, s níž jezdíme.

Budeme tvrději pracovat na tom, abychom v příštích několika závodech zvládli. Změna se týká oblasti zadní části podlahy kolem pneumatik, tam tedy musíme začít hledat více přítlaku, chceme zlepšit přítlak na zádi. S tím se zlepší vyvážení a budeme moci nastavit více na předním křídle, celé to začne lépe fungoval," věří Szafnauer.

Vytisknout

Diskuze: "FIA jsme před dopadem nových pravidel varovali." Šéf Aston Martinu změny trpce snáší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 08.04.2021 21:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 42 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel - první předsezonní testy v Bahrajnu

Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud