DISKUZE K ČLÁNKU "Dostat ztracený přítlak zpět je těžší, než jsme čekali," připouští Alpine. O kolik týmy zpomalily?
Změny v oblasti podlahy měly za účel zpomalit letošní monoposty Formule 1, aby se nemusely měnit pneumatiky Pirelli. Ty by mohly mít s neustále rostoucím přítlakem potíže. Podle Alpine není tak snadné se dostat zpět na loňské úrovně aerodynamické výkonnosti.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Dostat ztracený přítlak zpět je těžší, než jsme čekali," připouští Alpine. O kolik týmy zpomalily?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
13:45 26.03.2021 88.103.92.XXX
Znovu opakuji...ten leteckej den Mercedesu v LeMans nebyl kvůli rovné podlaze...pleteš si pojmy. Rok 1983...zákaz wing-carů...a nikdo nelítal.
Když budeš to nebudeš umět a nebo půjdeš za hranu některých fyzikálních vlastností hrozí nebezpečný karambol vždycky.
To je přesně to co je už tolik let špatně...alibisticky upravované předpisy a zachovávání zbytečně složitých řešení...z čehoš logicky vyplývá že složité věci znamenají velké náklady. A to vyhovuje komu? Movitým týmům...
Nebo snad myslíš že Mercedes chce šetřit? Ne, když ho někdo omezuje, hledá cestu jak to obejít...kdyby chtěl opravu šetřit...tak v F1 skončí...obvzlášť nyní když už prakticky nemá co vyhrávat.
Ale to jsme se dostali jinam....opakuji...v LeMans jezdili v roce 1999 kromě Mercedesu i další...a nikdo nelétal...a všichni měli podlahy podle jedněch předpisů...takže to nebylo podlahou, ale špatnou konstrukcí auta jako takového. Takže rovná podlaha sama o sobě nebezpečná není.
Když budeš to nebudeš umět a nebo půjdeš za hranu některých fyzikálních vlastností hrozí nebezpečný karambol vždycky.
To je přesně to co je už tolik let špatně...alibisticky upravované předpisy a zachovávání zbytečně složitých řešení...z čehoš logicky vyplývá že složité věci znamenají velké náklady. A to vyhovuje komu? Movitým týmům...
Nebo snad myslíš že Mercedes chce šetřit? Ne, když ho někdo omezuje, hledá cestu jak to obejít...kdyby chtěl opravu šetřit...tak v F1 skončí...obvzlášť nyní když už prakticky nemá co vyhrávat.
Ale to jsme se dostali jinam....opakuji...v LeMans jezdili v roce 1999 kromě Mercedesu i další...a nikdo nelétal...a všichni měli podlahy podle jedněch předpisů...takže to nebylo podlahou, ale špatnou konstrukcí auta jako takového. Takže rovná podlaha sama o sobě nebezpečná není.
Senor
08:32 26.03.2021 178.255.168.XXX
Ve vysledku stacilo rici, ze se uvidi, protoze psano je mnoho veci, dulezite budou vysledky. Nedavno jsem cetl, ze prohlaseni lidi okolo F1 jsou platna tak sekundu co je pusti do novin a je fakt, ze na mnoho idi to sedi, protoze kazdy nahani PR, kdyz nema vysledky.
Senor
08:28 26.03.2021 178.255.168.XXX
pekne foto zadku, pekne videt jak se nekomu podarilo udelat hodne pekne zabalene, ze je videt i halo svatozar
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
jumpman
08:09 26.03.2021 178.255.168.XXX
to byl příklad. Jak píše ferda, při pokusu o zákaz přísavného efektu byla přikázána rovná podlaha a byl jednoduchá difuzor a pokud se vozu odlehčila přední náprava tak to dopadlo stejně jake ten mercedes... Tím jen chci říct, že úplně rovná podlaha není řešením a je spíš nebezpečná...
juras
22:36 25.03.2021 88.103.92.XXX
No ono to není tak jednoduchý...ty myslíš že ten speciál Mercedesu měl úplně plochou podlahu?
Ostatní auta závodící v LeMans takhle "nelétala"...předpisy byly stejné pro všechny...byla to konstrukční chyba.
Mark Webber se tehdy "proletěl" první a týmu řekl že si myslí že je auto nebezpečné a jedná se o chybu v konstrukci...ale tým to sváděl na nerovnosti dráhy. Dokonce prý tehdy Mercedes požádal před druhou nehodou Adriana Neweyho aby se k problému vyjádřil...a ten řekl že auto by nemělo pokračovat (potvrdil domněnku Marka Webbera že se jedná o chybu v konstrukci), ale Mercedes se rozhodl pokračovat po nějakých drobných úpravách...a byla z toho tahle kamerou zachycená nehoda Dumbrecka.
Chyba byla v aerodynamice...ale ne v podvozku.
Je to sice popírání soutěžení (toho technického), a dalo by se říct i DNA F1...ale zásadní a radikální změna v podlaze (to rovný prkno) by znamenala přesunutí části vlivu na výsledek na pilota. Jen byse to muselo udělat lépe než před rokem 1994...tehdy byl ten zásah do technických pravidel nedomyšlený.
Jinak zadní difusor bych nechal v jednoduché formě...tak aby zůstala část přilnavosti zachovaná.
Ostatní auta závodící v LeMans takhle "nelétala"...předpisy byly stejné pro všechny...byla to konstrukční chyba.
Mark Webber se tehdy "proletěl" první a týmu řekl že si myslí že je auto nebezpečné a jedná se o chybu v konstrukci...ale tým to sváděl na nerovnosti dráhy. Dokonce prý tehdy Mercedes požádal před druhou nehodou Adriana Neweyho aby se k problému vyjádřil...a ten řekl že auto by nemělo pokračovat (potvrdil domněnku Marka Webbera že se jedná o chybu v konstrukci), ale Mercedes se rozhodl pokračovat po nějakých drobných úpravách...a byla z toho tahle kamerou zachycená nehoda Dumbrecka.
Chyba byla v aerodynamice...ale ne v podvozku.
Je to sice popírání soutěžení (toho technického), a dalo by se říct i DNA F1...ale zásadní a radikální změna v podlaze (to rovný prkno) by znamenala přesunutí části vlivu na výsledek na pilota. Jen byse to muselo udělat lépe než před rokem 1994...tehdy byl ten zásah do technických pravidel nedomyšlený.
Jinak zadní difusor bych nechal v jednoduché formě...tak aby zůstala část přilnavosti zachovaná.
Ferda
21:06 25.03.2021 46.47.176.XXX
Ano stávalo se to i v F1. Právě proto se zakázaly na podlahách boční lišty, které zvyšovaly přísavný efekt. Ty fungovaly skvěle, bohužel pouze do doby, než vůz najel na obrubník. Pak se z něj stávalo rogalo a kvůli tomuhle riziku se lišty zakázaly.
jumpman
14:30 25.03.2021 178.255.168.XXX
tohle se stane, když to auto má rovnou podlahu a v plné rychlosti se mu odlehčí přední náprava...
https://www.youtube.com/watch?v=e21ZjwZGjiQ
Stalo se to i v F1, ale teď si nejsem jistej jestli to byl berger v imole? Ale v návaznosti na to, bylo do pravidel dáno to prkno, co má vymezit minimální výšku podlahy nad silnicí...
https://www.youtube.com/watch?v=e21ZjwZGjiQ
Stalo se to i v F1, ale teď si nejsem jistej jestli to byl berger v imole? Ale v návaznosti na to, bylo do pravidel dáno to prkno, co má vymezit minimální výšku podlahy nad silnicí...
Aktuálně
Nadcházející závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek