Retrobox: 1. říjen

Jiří Žemlička, 2. října 2010, 01:41 Google+

Jean Pierre Jabouille slaví 68. narozeniny, připomeneme si poslední Schumacherovo vítězství.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jabouille, Jean Pierre

Jabouille, Jean Pierre | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Narodili se...

Pierre Veyron (1903) Francie
Startoval jen v závodech nezapočítávaných do šampionátu. Zemřel v roce 1970 ve věku 67 let

Willy Mairesse (1928) Belgie
Absolvoval 12 velkých cen, získal 7 bodů za jedno třetí a jedno čtvrté místo. V roce 1962 zvítězil ve Velké ceně Neapole a Velké ceně Bruselu, oba závody nebyly součástí mistrovství světa. Jezdil s vozy Ferrari a Lotus. V roce 1962 dosáhl svého nejlepšího umístění v celkové klasifikaci, 14. místo. Svůj život ukončil vlastní rukou ve věku 40 let.

Frank Gardner (1930) Austrálie
Startoval v 8 velkých cenách, nejlépe dojel na 8. místě ve Velké ceně Velké Británie 1965. Startoval s vozy BRM, BRP a Brabham v soukromém týmu John Willment Automobiles. Největšího úspěchu ve Formuli 1 se dočkal při Velké ceně Středomoří v roce 1965, kdy dojel na třetím místě, tento výsledek dokázal zopakovat při závodě International Gold Cup 1971. V roce 2009 podlehl zákeřné rakovině, bylo mu 78 let.

Jean Pierre Jabouille (1942) Francie
Startoval ve 49 velkých cenách, zvítězil ve Velké ceně Francie 1979 a Velké ceně Rakouska 1980, k těmto vítězstvím přidal již jen jedno čtvrté místo, jinak dokončoval závody mimo bodovaná umístění. Získal 6 pole positions, 2 pódiová umístění a 21 bodů. Nejúspěšnější sezónou byla ta v roce 1980, kdy v celkové klasifikaci skončil na 8. místě. Ve Formuli 1 debutoval ve Velké ceně Francie 1975 za volantem vozu Tyrrell, téměř celou svou závodní kariéru prožil v týmu Renault a ve své poslední sezóně nabídl své služby stáji Talbot Gitanes, která provozovala vozy Ligier.

Jean Denis Deletraz (1963) Švýcarsko
Startoval ve Velké ceně Austrálie 1994, Velké ceně Portugalska 1995 a Velké ceně Evropy 1995. V posledně jmenované velké ceně dosáhl svého nejlepšího umístění, když dojel na 15. místě. Působil v týmech Larrousse a Pacific.


Zemřeli...

Jim Packard (1960) USA 
Nedokázal se kvalifikovat do závodu na 500 mil v Indianapolis 1959 a 500 mil v Indianapolis 1960. Zahynul v závodě pro vozy Midget v roce 1960.

Doc Shanebrook (1979) USA
Nekvalifikoval se do závodu na 500 mil v Indianapolis 1951 a 500 mil v Indianapolis 1952. Zemřel v roce 1979 ve věku 57 let.

Joe Giba (1986) USA
Nekvalifikoval se do závodu na 500 mil v Indianapolis 1958. Zemřel v roce 1986 ve věku 77 let.

Jelo se...

1967
Jim Clark s vozem Lotus 49 zvítězili ve Velké ceně USA
23. vítězství Jima Clarka, 28. vítězství pro Lotus a 3. vítězství pro motor Ford Cosworth.

1978
Carlos Reutemann s vozem Ferrari 312T3 zvítězili ve Velké ceně USA Východ
12. vítězství Carlose Reutemanna, 72. vítězství pro Ferrari.

 

1989
Ayrton Senna s vozem McLaren MP4-5 zvítězili ve Velké ceně Španělska 
20. vítězství Ayrtona Senny, 80. vítězství pro McLaren a 52 vítězství pro motor Honda.

1995
Michael Schumacher s vozem Benetton B195 zvítězili ve Velké ceně Evropy 
17. vítězství Michaela Schumachera a 24. vítězství pro Benetton a 71. vítězství pro motor Renault. .

2006
Michael Schumacher s vozem Ferrari 248 F1 zvítězili ve Velké ceně Číny 
91. vítězství Michaela Schumachera, 191. vítězství pro Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Retrobox: 1. říjen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Oficiálně: Lotus mění motory Cosworth za Renault!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud