1951 USA: Lee Wallard mužem závodu

iM3, 9. července 2006, 12:00 Google+

FIA opět zařadila do seriálu mistrovství světa závod na 500 mil v Indianapolis, ale jako každý rok chyběl jakýkoliv evropský zástupce formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

2. Indianapolis 500
Indianapolis
30. května 1951

Hlavním důvodem bylo především brzké konání po Grand prix ve Švýcarsku. Podnik se konal pravidelně 30. května a jen tři dny předtím byl pořádán závod v Bremgartenu. Z první řady startoval Duke Nalon, spolu s ním pak Lee Wallard a Jack McGrath. Závod byl těsným soubojem těchto tří rivalů, z vítězného konce se nakonec radoval Lee Wallard. Trojnásobný vítěz Indy 500 Mauri Rose s velkou dávkou štěstí unikl těžké havárii, když se roztrhla pneumatika jeho vozu Belanger Special. Vítěz z roku 1950 Jimmy Parsons startoval z osmého místa a závod pro něj skončil ještě před stým kolem z celkového počtu 200.

Závod Indianapolis 500 skrýval vedle štěstí i tu tragičtější stránku. Nejnebezpečnější chvíle přichází ihned po startu, kdy se 33 vozů žene do první zatáčky. Stávalo se, že čtyři vozy jedoucí vedle sebe neměly při výjezdu ze zatáčky dost místa a způsobily hromadnou a někdy i tragickou havárii. Pokud byste se v 50. letech, nebo i dřív, setkali s činovníkem Indy 500, neřekl by ani slovo o tom, jaké nebezpečí tento závod skýtá. Pro nováčky, kteří si sami kutili své vozy to byla výzva. Vítěz bral ohromnou sumu přesahující 30.000 dolarů a to už byla opravdová motivace. Bylo zvykem, že během tréninkových a kvalifikačních jízd stáli podél dráhy další mladíci, čekající na svou příležitost. Jakmile se nějaký přední jezdec zranil, nebo nemohl startovat, ukázal manager týmu na jednoho z nich a šťastlivec měl místo v týmu. Nejednou se stalo, že právě tento náhodně vybraný mladík se vezl domů jako vítěz. Ve formuli 1 bylo něco takového absolutně nereálné.

Ovšem i tato skvělá šance stát se závodníkem měla své stinné stránky… Manager týmu si vybral neznámého člověka na zídce, nechal jej zajet několik tréninkových kol a když šlo vše dobře, nabídl mu smlouvu na závod. Jenže největší část peněz z ceny pro vítěze dostalo vedení týmu a jezdci připadly jen drobné. Samozřejmě se vedoucí týmu nemohl spoléhat na nějakého nováčka a měl za sebou ještě jezdce známých jmen s regulérní smlouvou půl na půl. V den závodu podporoval své jezdce, ale mladíka hnal rychleji a rychleji. Kdyby vyhrál, byl by bohatší než z vítězství továrního pilota. A tak se stávalo, že mladík tempo závodu neustál a  přehnaně motivován vyletěl z dráhy…

foto: www.f1-facts.com

Indianapolis 500 (Indianapolis Motor Speedway)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Duke NALON usaJean Marcenac4:23.74
2.   Lee WALLARD usaMurell Belanger4:26.59
3.   Jack MCGRATH usaJack Hinkle4:28.05
4.   Duane CARTER usaRotary Engineering4:29.16
5.   Mauri ROSE usaHoward4:29.82

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Indianapolis 500 (Indianapolis Motor Speedway)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Lee WALLARD usaMurell Belanger 93:57:38.5
2.   Mike NAZARUK usaJim Robbins 6+ 1:47.24
3.   Manny AYULO usaJack Hinkle 2+ 2:51.39
3.   Jack MCGRATH usaJack Hinkle 2 
4.   Andy LINDEN usaGeorge Leitenberg 3+ 4:40.12
5.   Bobby BALL usaJohn McDaniel 2+ 5:40.02

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1951 USA: Lee Wallard mužem závodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso blízko obhajobě titulu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud