1957 Monako: Britská kolize

iM3, 1. dubna 2007, 16:08 Google+

Osudná "Ascariho" zatáčka, kde se Ital v roce 1955 vykoupal ve Středozemním moři znovu lapila do sítě nepřipraveného jezdce. A po něm přišel další a opět ještě jeden…

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

2. GP Monaka
Monte Carlo
19. května 1957

 

Stirling Moss opustil kokpit maserati a přešel na anglický vanwall k Tonny Brooksovi. Stáj Ferrari přišla o Castellottiho a tak Collinse a Hawthorna doplnil veterán Maurice Trintgnant s nadějným nováčkem Wolfgangem von Tripsem. Connaught se po absenci na Grand Prix Argentiny vrátil do závodů formule 1, bohužel jeho finanční potíže stále přetrvávaly. Ani BRM nezůstalo pozadu a do Monaka přihlásilo Rona Flockharta a Roy Salvadoriho. Jenže závody v ulicích Monte Carla vyžadují určité omezení. Kvůli bezpečnosti je povolen start jen šestnácti vozům a sítem kvalifikace neprošli právě Salvadori nebo německá hvězda mercedesů z let 1954-55, Hans Herrmann.

Naopak nejrychlejší byl Fangio po jehož boku se postavili Collins a Moss. Druhou řadu sdílel Brooks s Hawthornem. Fangio nejlépe zareagoval a do první zatáčky za přístavištěm (v 50. letech se startovalo podél přístaviště) vedl, jenže ve výjezdu byl již ve vedení Moss a poprvé v životě se mohl Tony Vanderwall opravdu radovat. Ve druhém kole předjel Collins Fangia a pole jezdců mířilo do prostoru startu a cíle.

Ve čtvrtém kole se Moss po výjezdu z tunelu při brždění do šikany dopustil hrubé chyby. Ve vysoké rychlosti nedobrzdil a najel do dřevěné bariéry a balíků slámy, přesně tam kde před dvěma lety spadl do moře Alberto Ascari. Překvapeného Collinse zasáhl padající kůl a havaroval těsně za Mossem. Fangio vyšel z nečekané situace bez úhony. Brooks musel prudce na brzdy, ale nebezpečnému místu se vyhnul. Do pasti se chytil až další jezdec v pořadí, Hawthorn. Ten zaparkoval za dvojicí Moss-Collins. Tři anglická esa a kandidáti na vítězství tak byli mimo hru.

Fangio získal díky nešťastné havárii slušný pětivteřinový náskok nad Brooksem. Ferrari na třetím místě držel pevně v rukou von Trips sledován Menditeguyem na maserati. Menditeguy v zápalu boje narazil na okraj obrubníku a byl nucen měnit pneumatiky. Tím se posunul směrem vpřed Schell, ale ani on neušel problémům.

Nenápadný Australan Jack Brabham na cooperu odolával útokům ze strany domácího Trintignanta. Jenže vítěze monackého závodu z roku 1955 zastihly potíže se zapalováním a Brabhama nebyl schopen pronásledovat. Jednotvárnost jízdy narušil jen Menditeguy, který se po výborném výkonu prosadil na třetí místo, protože od von Tripse si vyžádal vůz Hawthorn. Angličan von Tripsovi po pár kolech vůz vrátil, nicméně ani von Trips cíl nespatřil. V pětadevadesátém kole z celkových 105-ti se jeho ferrari zadřel motor a von Trips jako neřízená střela narazil do zdi, naštěstí bez vážných následků. Carlos Mendieteguy v polovině odjeté vzdálenosti opět chyboval, tentokrát už po havárii nebyl schopen pokračovat.

Nenápadnou jízdou se na třetí místo posunul Brabham. V posledním kole projel cílem jako první Fangio, druhý Brooks a John Cooper, konstruktér stejnojmenných vozů, netrpělivě vyhlížel svého svěřence. Ale očekávaný úspěch se změnil ve smutnou chvíli, Brabhamovi došlo palivo a od úseku Station vyskočil z cooperu a začal jej tlačit. Bohužel to tentokrát nevyšlo a Brabham byl klasifikován na nebodovaném šestém místě.

foto: www.f1-facts.com
GP Monaka (Circuit de Monaco)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati1:42.7
2.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:43.3
3.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd1:43.6
4.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd1:44.4
5.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari1:44.6
6.   Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari1:44.7
7.   Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati1:46.7
8.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati1:47.3
9.   Wolfgang VON TRIPS deuScuderia Ferrari1:47.9
10.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud1:48.4
11.   Ron FLOCKHART gbrOwen Racing Organisation1:48.6
12.   Horace GOULD gbrSoukromé Maserati1:48.7
13.   Stuart LEWIS-EVANS gbrConnaught Engineering1:49.1
14.   Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati1:49.2
15.   Jack BRABHAM ausRob Walker Racing Team1:49.3
16.   Ivor BUEB gbrConnaught Engineering1:49.4

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Monaka (Circuit de Monaco)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati 93:10:12.8
2.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd 6+ 25.2
3.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud 4+ 2 kola
4.   Stuart LEWIS-EVANS gbrConnaught Engineering 3+ 3 kola
5.   Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari 2+ 5 kol
 
 
6.   Jack BRABHAM ausRob Walker Racing Team  + 5 kol
 DNF    Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Wolfgang VON TRIPS deuScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati  únik oleje
 DNF    Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati  únik oleje
 DNF    Ron FLOCKHART gbrOwen Racing Organisation  převodovka
 DNF    Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati  nehoda
 DNF    Ivor BUEB gbrConnaught Engineering  palivová nádrž
 DNF    Horace GOULD gbrSoukromé Maserati  nehoda
 DNF    Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati  nehoda

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1957 Monako: Britská kolize

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sato, Takuma

Potvrdí Super Aguri dobrú formu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud