DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikace v režii rudých barev Ferrari a Vettela, Verstappen pohřbil své naděje havárií

Kvalifikace do druhého závodu už měla zčásti rozdané karty ještě předtím, než piloti vyrazili do boje o pozice. Zatímco Kimi Räikkönen unikl penalizaci po nedobrovolné zastávce ve druhém tréninku, Hamiltona kvůli potížím s převodovkou čeká posun startovním polem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kvalifikace v režii rudých barev Ferrari a Vettela, Verstappen pohřbil své naděje havárií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 145, poslední 09.04.2018 13:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 07.04.2018 20:29
Adi Adi 15:31 05.04.2018 81.19.11.XXX "… »
» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 07.04.2018 18:45
McLaren je stále před STR, to jen pár lidí co má… »
» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 07.04.2018 19:00
McLaren bude čelit jistě nepříjemným otázkám,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
McLaren dojede závod ve stejném kole jako vítěz jen díky SC. Bez SC toho Mclaren s Renaultem není schopen , STR s Hondou ano 03

A prý mají nejlepší šasi 18 18 18

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Vidíš, že každý nee. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
1+1=2 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Tak trať před Mekáčem je moc nezajímá, na hamburgera půjdou jindy 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Nardo

Nardo

78.99.73.XXX
Toto vie každý priemerne inteligentný človek 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Než všechny vozy před Mekáčem projedou, tak trať bude čisťounká jako po kvaldě. 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
To by jejich zajetý čas na suchu byl z říše snů 03 Zkus přemýšlet.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Vůbec, spíš nafoukat písek 12 I když i tam je vyšší přítlak vítán. Ale já třeba netvrdím že by měli přítlak větší než první 3 TOP týmy, to nemaj, no nebo se zdá že nemaj, protože včera zajetý čas v prostředním sektoru nebyl super. Prostě jsou v kvalifikaci špatní, a není to rozhodně jen nastavením přítlaku.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Souhlasím, že kdyby zapršelo, pak to udělali dobře. Nevím, jaká je pravděpodobnost, předpověď jsem neviděl. Má pršet?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, druhá část té věty smysl nedává a příklad s kačerem nebyl zrovna dobrý. To jsem četl až potom. 03
Že Mclaren v závodech vypadá líp než v kvaldách, souhlasím taky. Je to dlouhodobý trend, takže to opravdu nebude náhoda. Uvidíme, kam to vytáhnou.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Aha. Tak Mekáč má nastaveno na déšť. 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
spinelesssheep

spinelesssheep

85.70.184.XXX
Resp. né že by se hmotnost rozložila do síly, ale normálová (odstředívá) síla je závislá na hmotnosti a roste úměrně s ní. Aby jsme byli přesní. 12

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Takhle se to určitě nedá říci, je to o optimum. Stačí aby začalo pršet a kdo by v závodě dal za to mít další přítlak k dobru.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Já s tebou souhlasím, no jde mi čistě o konstatování Ferdy že "Těžší vůz sám dodá přítlaku a ještě ho zvyšovat aerodynamikou má nežádaný efekt". To je podle mě nesmyslný výrok. Pokud chceš projíždět zatáčky rychle i s těžším vozem, je třeba zvýšit aerodynamický přítlak aby jsi kompenzoval nežádoucí vliv těžšího auta. Samo něco jiného je to u kačera který je lehoučký jako pírko že ti ho převrátí i vítr, a navíc kde výkon generuje tah a ne sám kačer skrze motor přenášený na trať skrze pneumatiky. Nastavit optimum všech parametrů, včetně úrovně přítlaku je určitě kompromisem volbou pro závod a pro jedno kolo, je možné že to McLaren zvoral, nebo se mnohem více orientuje na závod, no rychlost na jedno kolo nebyla dobrá. To že McLaren mnohem lépe vypadal i v Australském závodě než v kvalifikaci ale podle mě nebude náhoda.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Výhodu v závodě přináší spíš menší přítlak, než větší. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003369

uzivatel003369

82.117.139.XXX
Tak hlavně, že sis to vygooglil. 12

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
spinelesssheep

spinelesssheep

85.70.184.XXX
Pochopitelně, s nárůstem váhy se zvětšuje odstředivá síla. Síly které drží formuli v zatáčce díky přednímu a zadními křídlu se nerozkládají do normálové složky síly, kdežto hmotnost vozidla se do ní rozloží a táhne formuli ven.
Tak hlavně že nás Ferda přišel zase poučit. 03

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Já myslím, že jste se jen nepochopili. Větší hmotnost zvyšuje tření, tedy "přítlačnou sílu" na trať, ale mnohem víc zvyšuje odstředivou sílu. Tedy je nežádoucí. Aerodynamický přítlak zvyšuje to první také, ale bez efektu odstředivé síly.
Co tím chtěl ale říct je fakt, že stejný aerodynamický přítlak se víc projeví při lehkém voze, než těžkém. Tedy jezdit z větším přítlakem je větší výhoda v kvalifikaci, než závodě. Pokud do toho nezasáhnou další vlivy, jako je teplota gum, nebo vyvážení vozu.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003369

uzivatel003369

82.117.139.XXX
OK to nebude, tomu věříš jen ty sám. 03

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Je jasný že větší aerodynamický přítlak ti pomáhá jezdit lépe v zatáčkách, tento přítlak nahrazovat váhou po vzoru Ferdy je naprostý nesmysl. Pokud víš že budeš těžší tak aby jsi lépe zvládal zatáčky je dobrý počítat s ještě větším přítlakem než je zapotřebí u lehkého vozu, ty odstředivé síly jsou totiž samo s menší váhou menší. No počkejme si na závod, kvalifikace to nebyla povedená, uvidíme co předvedou v závodě. Jisté je že se čekalo více a tlak roste, laťku nastavili vysoko, tady McLaren zachrání jen výsledky. Mluví se o tom že auto má být hodně jiné až dokončí přestavbu, na tohle období je třeba se obrnit, a když to nezvládnou do půlky sezony, bude na čase zklamaně kapitulovat. To se nestane, bude to ok, věříme 03

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama