DISKUZE K ČLÁNKU První kvalifikace patří Mercedesu, ovšem s rozdílnými pocity: Hamilton vítězí, Bottas zničil auto

Fanoušci F1 se dočkali! U protinožců se rozjela sezóna královny motoristického sportu, do níž vstoupila s několika úpravami, počínaje vzhledem monopostů až po atraktivně vyhlížející, ale poněkud nepřehlednou grafiku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: První kvalifikace patří Mercedesu, ovšem s rozdílnými pocity: Hamilton vítězí, Bottas zničil auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 161, poslední 25.03.2018 14:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 6 lidí) 24.03.2018 08:38
Hmm. Ham si jede pro další titul (jo, tipuju to… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 24.03.2018 08:36
Grahame, nech toho. To jsi čekal, že jejich… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 24.03.2018 10:27
No na Q3 Alonso rozhodně měl, chyboval, nedá se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Však to probereme na sraze. Času na to bude habaděj a u něčeho tu bečku vypít musíme. 12 Zatím také děkuji za fajn diskuzi. 01
Já si vždy rád "vyslechnu" mírně zaujatý názor někoho, kdo má priority v poli uspořádané jinak. Alespoň to není jen přikyvování hlavou a plácání se po ramenou nebo nářek potom, co společný favorit uspěl nebo neuspěl. 04
Jinak já byl v pubertě hodně vyhraněný. Až v dospělosti jsem změnil přístup k závodění i k samotnému pohlížení na závody. Dnes má můj respekt každý, kdo se závodů účastní a srovnávám srovnatelné. Nesnáším takové ty "Pepíkovské" (sorry Pepane, to není na Tebe) kecy u televize, kdy se celý národ stává trenérem a expertem v jedné osobě. 04
P.S. Teď mě omluv, jdu zapálit Vettelovu fotku. 12 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Tak já to utnu, aby jsme tu nepsali romány na pár centimetrech.
01Prakticky píšeš velmi fundovaně a máš evidentně přehled, co se kdy dělo. Dokonce jako fanoušek a nefanoušek konkrétních pilotů dokážeš mít "pravdivé názory" 01
Vpodstatě souhlas, psal bych tu jen doplňující informace a nuance mého jiného pohledu. Máš palec nahoru za to, že nehledáš výmluvy a že chceš chápat a také chápeš, argumenty "oponenta". 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
01 Myslím, že to vidíme všichni velice podobně, jen jsme každý mírně zaujatý jiným směrem. Což z toho dělá zajímavější diskuzi. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
S tím Kimim souhlas. Jen jsem chtěl připomenout toho Grosjeana. On mu byl celkově v roce 2013 docela blízko.
Jeho rok u McL je na delší povídání. Moc dobře vím, co se tam tehdy dělo a ono to začalo celé už chvíli po podpisu smlouvy. Alonso si byl moc dobře vědom, že Lewis nebude ořezávátko jako FIsichella. Jeho dosavadní kariéra nenasvědčovala tomu, že by v F1 měl jezdit tužku. Takže první podpásovka od Rona bylo už samotné angažmá Lewise. Potom povinné sdílení dat, kdy Lewis jel prvních pár závodů s nastavením Alonsa a po trénincích si nastudoval kompletní telemetrii a podle toho se přizpůsobil. A opisoval od něj téměř celou sezónu. Vnitřní pravidla sice byla, ale Ron Lewise protěžoval. Já jsem tehdy Alonsa chápal v mnoha věcech, ale měl Lewise porazit na trati. Zkušeností na to měl dostatek. V podstatě podobně jako Lewis trénoval Nica s alternativním setupem, mátl ho nesmyslnou jízdou. Místo toho to neunesl a nechal si na sebe nalepit nálepku potížisty. Především díky roku 2007 má dodnes tu "smůlu" s týmy. Jeho angažmá u Ferrari bylo povedené. Asi se neshodneme v tom, že ta technika nebyla ucházející, ale budiž. Navíc když tam vedle něj jel vyhořelý Massa, tak tam těžko nějakou laťku hledat. Na příkladu Massy je ale vidět, že tomu samozřejmě Alonso něco přidal. Jet tam dva Massové, tak by měli často problém vůbec bodovat.
Na Crashgate mám svůj názor už od té doby, kdy se to stalo. Bylo to sehrané perfektně, takže mě to v tom závodě ani tolik netrklo. Jen jsem koukal jak trouba, kde se tam ten Alonso vzal. Byl jsem daleko víc zabraný do souboje Massa/Lewis v rámci šampionátu, tak jsem to ani nijak dál nepitval. Ale začalo se to potom hojně řešit a když jsem viděl ty detaily, tak mi bylo jasné, že tohle nejde udělat tak, že by o tom někdo nevěděl. Když by Alonso měl jet nesmyslně brzy do boxů, určitě by se ptal, proč. A třeba by ještě zůstal jedno kolo na trati a nechal si to vysvětlit. Nic takového tam nebylo. Alonso dostal povel jet do boxů, Nelsinho dostal informaci, že je v boxech a bum. Celé to ale koordinoval Symonds a Briatore tomu dali zelenou, Piquet to dostal příkazem (pokud mě paměť nešálí - o tom nápadu mluvili jen Briatore se Symondsem na svoji obhajobu) ... Nikdo mi nevymluví, že jediný Alonso byl takový chudák, že to nevěděl. A i kdyby, tak že mu to ani nebylo po závodě divné. Povolají ho do boxů a jen co vyjede, Piquet nabourá přesně v místě, aby kvůli tomu musel vyjet SC. A Alonso je shodou okolností jediný, kdo byl v boxech. A jako na mrchu zrovna platilo pravidlo, že během SC fáze se nemohlo do boxů dokud se všechny vozy neseřadily za SC. Těch "náhod" tam bylo tolik, že o tom prostě musel vědět. A možná u něj potom zasáhla karma a poslala mu Petrova v Renaultu do cesty v Abu Dhabí 2010 a Grosjeana v Lotusu (Renaultu) skoro na hlavu ve Spa 2012. To jen pro zlehčení debaty na toto téma, ale je to docela zajímavá shoda okolností. A třeba alespoň toto Massovi trochu chladí žáhu při vzpomínce na rok 2008, kde ho tahle intrika nejspíš stála titul.
Nico Rosberg - ten mi od roku 2014 tak lezl na nervy. Ale nemohu se nikdy neozvat, když je někde brán na paškál a titulován jako průměrný. Nico je neuvěřitelný dříč. Takový Pavel Nedvěd v F1. V přímém srovnání s ním by měl problém kdokoli z vyvolených. Stejně jako měl problém Lewis. Nechci nijak shazovat výkony Jensona, kdy Lewise férově porazil, ale Lewis tenkrát byl vše, jen ne vyrovnaný. Nico ho porazil v jeho nejlepší formě. V takové, jakou Lewis měl v roce 2007. Od roku 2008 byl místy hodně jalový. Srovnal se až v roce 2014. Proto si Nica cením jako pilota, který byl dle mého mínění hodně podceňovaný. Kdysi jsem tu zmínil, že jediný, kdo z aktuálního roštu kromě Lewise je schopen Nica porazit je Alonso a možná Ricci. Nikdo jiný by to nezvládl. Vettel by po pár závodech labilně odpadl, Max na to ještě není dost zralý a Kimiho by zprotivilo Nicovo chování a intriky. Z ostatních pilotů by si udělal stejnou stafáž, jako z MSC. Nico určitě nikdy nebyl špička ledovce, ale uměl si připravit podmínky, aby na ten ledovec alespoň vylezl.
Všiml jsem si, že někdy byl až přehnaně glorifikován za hovadiny, ale to jsem spíš přičítal tomu, že Mercedes byl dominantní a Nico byl prostě takový "Jiří Drahoš" pro ty, kteří nemohou vystát Lewise. Jestli to vždy byli ryzí fandové Nica Rosberga, to nemohu soudit. V dnešních dnech jsem asi jediný, kdo na něj vzpomene a brání jeho jméno, když je to zapotřebí. Takže asi tak ortodoxní fanklub to nebyl, když se musí ozvat někdo, kdo ho ve své podstatě nemusel, protože "Lewise okradl o jeden titul". 12 Už jsme mohli mít odškrtnutého Fangia a přiblížit se MSC. Místo toho se trápíme ve společnosti famózního Alaina a labilního ukazováčka Vettela. 12
Naprostý souhlas ohledně přízně týmu. Ta opravdu udělá hodně. Na druhou stranu každý rozumný tým je si toho dnes vědom a neriskuje angažmá dvou dravců. Dravec + nosič vody je jistota, dokud budou mít továrny náskok před zbytkem světa.
S tou výměnou jsem to také pochopil. Ten souhrn pilotů jsem tam uvedl jen pro zajímavost, jak každého z perspektivních pilotů vidím. Jen ten Hulk je pro mě prostě jak rudý hard na býka. 12 Já ho mám ve své podstatě rád (je to Němec). Ale on je tak volšovej, až je to k pláči. Kdyby se alespoň nenechal porazit od Péra. Já jsem ho vždy vnímal tak, že to nikdy nebude špička, ale tohle pro mě byla hodně hořká pilule. 07
Ale jsem rád, že máme podobný pohled na to, že pojem "absolutní špička" je absolutní nesmysl. Já to dělím na pojízdné šikany (pomalíky, podprůměr, "Dinize", ...), průměrné piloty a špičkové piloty. Jsem rád, že i v dnešní době je na startovním roštu dostatek špičkových a nemusíme stát před situací, že Péro a Stroll budou ještě výhra v loterii. Čímž je nechci zbytečně srážet, ale Péra mám ve škatulce průměr, Strolla bych přirovnal k průměrnému Dinizovi. 12
Ale kdokoli ze špičky by samozřejmě byl schopen v Mercedesu jezdit silné výsledky. Jestli na takové úrovni jako Lewis, o tom bych i já nerad spekuloval. Už jen kvůli míře zaujatosti, kdy Lewis je pro mě srdcovka a Alonso mi není úplně po chuti a na Vettela mám dlouhodobou averzi (v roce 2001 připravil Mišáka Vorbu o Evropský titul v ICA-J, když ho v první zatáčce vyndal z trati). Ale v případě, že by oba měli výsadní postavení jedničky a za stájového kolegu Botasku, tak by neměli problém titul pro Mercedes urvat také. O tom též nepochybuji. Stejně jako další jmenovaní. 03 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Druhá půle 2013 byla z hlediska Kimiho vypuštěná a také z hlediska Lotusu zabalená. Najdi si moje názory z té doby. Pamatuji se, že jsem Boulierovi nemohl zapomenout kritiku Raikkonena, že stávkuje a pak sám kapitán opustil potápějící se loď mezi prvními.Pořád tvrdím, že nelze posuzovat Kimiho jen z jeho výkonů v době problémů. Když to samé udělám s Lewisem, tak mi výjde průměrný a psychicky labilní jouda. Což prostě není pravda. Nebo s Alonsem? Tak mi výjde pomalý pilot neschopný dojet závod. A to také není pravda. A takto mohu pokračovat a vzít každého pilota v poli.
Kimi je už za zenitem, to nepopírám, ale pořád jezdit umí. A pokud mu tým dá důvěru a privilegia jedničky, dokáže být velmi rychlý.
Alonso, stejně jako kdokoliv jiný po boku velkého hráče může občas udělat chybu. Ostatně i Hamilton si s Rosbergem nedokázal poradit. A nejen s Rosbergem, že? Ty rozdíly mezi piloty jsou tak malé, že je technika mnohonásobně přebije. A pak stačí jedna, dvě závady, či jiná vypadnutí a hned ztrácíš na svého týmového kolegu majlant. A pokud sedíš v autě dominantnější stáje, je ten rozdíl větší, (dle bodových rozdílů na čele a na chvostu).
Já nevnímám Alonsa jako podvodníka, spíše jako inteligentního pilota, který dokáže intrikovat , aby podveden nebyl. V 2007 i sám Ron Dennis jež držel nad Lewisem ochrannou ruku přiznal, že větší vinu za rozkol v týmu měl Lewis. Alonso se "jen bránil", když měl oprávněný pocit, že jej Hamilton podráží a tým s tím nic nechce udělat. Byla to jakási pomsta týmu. Sám nevím, jak bych se na Alonsově místě zachoval. Vžíj se do pozice, že jsi v tu dobu nejlepší na světě. Máš TOP auto a velmi rychlého kolegu nováčka, který nerespektuje dohody. U McL nebývalo zvykem určovat jedničku hned v úvodu sezóny, ale stanovili si vždy nějaká vnitrotýmová pravidla. Lewis se jich nedržel a jeho chování bylo týmem tolerováno. Prostě si Alonso nenechal kálet na hlavu a zachoval se nemorálně. S Dennisem nebyla řeč, dokonce Alonsa poňouknul k zveřejnění informací. Fakt nevím, co bych sám na jeho místě udělal. A to byl počátek pádu McLarenu.
Crashgate? Nevím, zda Alonso věděl proč ho volají tak brzy k pit stopu. Možná ano, možná ne. Je fakt, že už mnoho let jsou piloti závislí na informacích inženýrů z boxů. A v případě strategie stoprocentně. Tak že to vědět nemusel. Na druhou stranu, pokud je pravda, že kolizi navrhl Nelsiňo (který havaroval každý druhý závod), tak se nejspíše o této variantě hovořilo uvnitř týmu a Alonso to přirozeně vědět musel. Tohle jsem schopen rozhodnout v momentě, kdy budu vědět pravdivé informace. U Ferrari neměl v roce 2010 nejrychlejší auto ani náhodou. Vždyť to celé předělávali včetně crashtestů během sezóny. Přesto s tím verkem byl schopen zajíždět vynikající výsledky. A jenom strategická chyba jeho inženýrů ho připravila o titul. A 2012 jsi popsal sám. Já přidám, že nejen Grosjean, ale svým způsobem i Kimi.
O Nicovi mám své mínění. Podle mne ho jeho fanoušci přeceňují. Rozhodně to byl výborný pilot a kdyby jezdil i dnes, tak bych ho zmínil ve svém výčtu adeptů na titul. Ale že by převyšoval ostatní? Kdepak. Minimálně psychika byla jeho slabou stránkou. A Mergl ho získat titul nechal, jelikož v té době Lewis dost zlobil. Já to vnímám tak, že chtěli Hama "srovnat" a tak mu předvedli, že když nebude šlapat podle jejich not, tak na tituly může zapomenout. Ostatně, je to pořád dokola, co tvrdím. Hama i Alonsa může porazit kdokoliv z těch lepších. Stačí jim k tomu, jen přízeň týmu a "nepřízeň" vůči nim samotným.
Shrnul jsi potencionály všech mnou zmíněných pilotů a dokonce i odhalil Hulka se kterým jsem měl největší problém, napsat ho k "vyvoleným".03 A já nemám absolutně nic proti. Jen podotknu, že jsem svým příkladem měl na mysli výměnu Lewise za kohokoliv z "vyvolených". A pokud by šlo o přímý souboj Vyvolených s Lewisem, pak by záleželo na tom, jak rovné podmínky by oba měli. Jak jsem napsal výše, Pokud by byla stanovena jednička a dvojka, pak by také jednička zvítězila. A je jedno, zda tou jedničkou by byl Lewis, či kdokoliv jiný. 04 14
Tvá účast na srazu je nanejvýš nutná. Soudě podle délky tvého příspěvku. To se musí prodiskutovat, jinak budou příspěvky delší, než článek. 03 18 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Pro Mika i Jona:
Nečekám, že letos stáhnou 1,8s. To mi vnucuješ ty Miku. Čekám, že z 1,8 s. bude třeba jen 1 s. ztráty.
A nováček McLaren byl myšlen ve spojení s Renaultem. Za 47 let, co F1 sleduji si nevzpomínám, že by někdy McLaren měl pod kapotou motor Renault.
Tvoji doměnku, nemám jak rozporovat a po pravdě, klidně to tak mohlo být a i bych tomu věřil. Ostatně napadá mne paralera s RedBullíčky v začátku turboéry. To bylo obdobné a mnozí zde (včetně Mika) tyhle praktiky přihřívání polívčičky, vehementně popírali. I nu fandovství se nezapře v žádném z nás.
S Grahamem souhlasím, že to chce čas a až pak je zatracovat. Na druhou stranu jim (a vlastně nikomu) nedaruji za kecy, které vedou. Za to si do nich a jejich fanoušků, kteří jim to žerou, budu rád rýpat, ať se to fandům líbí, nebo ne.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Kdyby šlo jen o ty dvě tratě, jedou dnes s Mercedesem. 12 Jsou to spekulace, ale jak Ferrari, tak Mercedes věděli moc dobře, proč je poslat k ledu. Respektive oni je úplně neodpálkovali, jen jim nabídli loňskou techniku. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Nene ... Ty motory byly tehdy hrozně nespolehlivé. McLaren měl také své problémy, ale ty motory to tehdy zlomili. Bylo to ještě v dobách Rona Dennise, ten tam uměl udržet pořádek. McLaren zlomila éra pod Whitmarshem, pod kterým to šlo víc a víc dolů. Brojler v kombinaci s Brownem tomu dali ránu z milosti. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Dík. Všimni si, že jsem neměl potřebu v celé slohovce pochybovat o tvé inteligenci, ani řešit tvůj chrakter. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No tipl bych si, že na tratích jako Monako či Singapur by RB mohl výrazně vyhrávat. Zase na rychlejších tratích by už trakce RB nebyla tak důležitá a mohl by mít Mercedes navrch. Každopádně by nebyla nuda.
Ale jsou to čistě naše spekulace. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Hmm jsem celkem dost překvapen. Že je Mercedes silný se tak nějak tušilo, ale tento okruh jim papírově neměl sedět, není až tak o motoru, nejsou tam zatáčky které sedí jejich dlouhému rozvoru, je to městský špinavý okruh kde by měli těžit jezdci z vozem s výborným aerem a mechanickým gripem... A Mercedes všechny zválcoval o parník.

Ferrari a RB hráli při nejlepším druhou ligu, kdo potěšil je Haas. Renault pro mě trochu sklamání, u Mercedesu těžké vystřízlivění, ty keci o nejlepším šasi jim fakt už nikdo nežere.

Kdo mě paradoxně překvapil byl Williams, když si ze Strollova času odečtu tu vteřinu co mu loni pravidelně v kvalifikaci Massa dával, tak by to jejich šasi mělo i na Q3, bohužel s těma kopytama co v tom autě sedí to na nic převratného nebude.

Pevně doufám že zítřejší závod bude zajímavější.

PS. a to si nemohu odpustit, ty "tanga" vypadají na autech fakt strašně, jezdci za tím vypadají jak v kriminále, a pohlen z vozu to taky slušně kazí. To se FIA fakt povedlo. 02

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Nechci do toho rýpat, ale spojení nováček + McL je docela vtipné. 11 Já to vnímám spíš tak, že McLaren od roku 2012 neudělal extra šasí. Své tvrzení opíral o data ze zatáček, kde se dá rychlost nahnat přítlakem. Jenže potom se to projeví na akceleraci a maximální rychlosti na rovinách. Po té frašce v letošních testech mě opravdu čím dál víc leze na jazyk moje původní domněnka a to že v té bídě si prostě hnali jen potřebné + body pro sebe. O mizernosti Hondy nikdo nepochyboval, tak si alespoň trochu přihřáli svoji polívčičku. Teď je možnost přímého srovnání se stájí, která je považována za nejlepší z pohledu šasí a kterou McLaren bral jako svoji konkurenci v tomto ohledu. A skoro 2 sekundy ztráty je opravdu hodně. Jak často píše Graham, dejme jim pár závodů. A budu rád, když prokáží, že se jen otřeli o bláto a netopí se v něm. 04

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Mercedes má silné aero, ale neumí to tak dobře s trakcí jako RB. V pomalých zatáčkách je RB fenomenální. Proto si mohou dovolit jezdit s nižším přítlakem.
Nerad, ale nemám problém přiznat to, že RB je co se šasí týká nejlepší. Především po stránce trakce. Aero umí i Mercedes s Ferrari. Respektive i McLaren.
Stejně jako nemám problém přiznat, že mi hodně spadl kámen ze srdce, když Ferrari s Mercedesem poslali RB k šípku s motory.
O vyrovnanosti mluvíš Ty, já o ní celkem pochybuji. Nebyl by to tak hrozný obklad, jako dostávají kosočtverce, ale Mercedes tu koncepci nemá tak dobrou jako RB.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Ale ano, Haas fňukal. - " [odkaz na stránku]
Je to přímo sám Gene. 12
Grosjean bulí pořád, toho už ani nevnímám. U něj to beru tak, že i kdyby nadobro někdy vyhrál titul, tak to bude stejně s KDYBY a tohle a támhleto.
Jinak já McL věřím, že se z toho nějak oklepe. Jen mě loni trochu dráždily ty kecy o nejlepším šasí, nejlepším pilotovi a tragickém motoru. Šasí umí určitě lépe (zatím) než tovární Renault, jen je potřeba trochu doladit. 100% to umí lépe, než Haas. Ale Mercedes, Ferrari a Red Bull jsou v tom ohledu jinde. Mercedes to ukázal v roce 2013 a 2014 (kdy je navíc pokořil i Williams) a aniž bych chválil rána před večerem, tak RB to ukáže letos. Neumí to tedy aktuálně v porovnání se špičkou. Ale dle jejich prohlášení to vidím tak, že tam cílí, tak je tam i řadím a porovnávám. Pokud to vezmu podle toho, kde je vidím a kde skutečně jsou, tak oproti Haasu, Force Indii, Williamsu, Sauberu, STR jsou kabrňáci a zmínění se od nich mají co učit. 04 A časem tam asi přibude i ten Renault. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Rok 2008 pomáhal Massovi, o tom žádná. Massa měl sice i lepší formu, ale budiž. Určitě mohl v několika případech Kimi dojet lépe. Rok 2009 byla ale jiná písnička a až do Maďarska dokázal být Massa lepším pilotem.
Jinak po návratu (v roce 2012) se Kimi měřil dva roky s Romainem Grosjeanem. Rok 2012 byl vše, jen ne ideální z pohledu Grosjeana. Ale i kdyby nebyl pojančený, Kimimu nestačil. Druhá polovina 2013 byla ale o něčem jiném. Můžeme diskutovat o tom, zda Kimi hodil flintu do žita kvůli mzdě, kterou mu stáj dlužila, ale Grosjean v té době byl výrazně lepší.
Alonso je sice komplexní a je považovaný za nejlepšího pilota - ale ... V roce 2007 jsme mohli jasně vidět, že po boku velkého hráče se jeho suverenita vytrácí. Další jeho slabina je sklon k podvádění. V roce 2007 moc dobře věděl o těch zcizených dokumentech Ferrari a nikdo mi nevymluví, že v Singapuru 2008 by se pilot jeho formátu neptal, proč musí nesmyslně do boxů. O celém tom podvodu věděl a nikdy u něj neproběhla nějaká reflexe. Ale rozumím tomu, mohl by dodatečně přijít trest.
Jestli je "smolař" na výběr týmu. To je odvážně tvrzení. U Ferrari dostal 2x potenciální mistrovský vůz. V roce 2007 seděl v nejrychlejším monopostu u McLarenu. 2005 a 2006 jel v nejrychlejším Renaultu. Jediný špatný krok byl zpátky do McLarenu. Ale těžko říct, jak moc špatný. U Ferrari stejně vsadili na změnu v podobě Vettela, RB ho nechtěl, Mercedes ho nechtěl. Jen McLaren a potichu si na něj pomýšlel i tovární Renault, kde podle mě stejně skončí, protože tovární stáj má rozhodně větší potenciál než zákaznická. A on jim bude schopen pomoc nahoru. Sice už to není mladík, ale Sainze i Hulka předčí nejen zkušenostmi a zpětnou vazbou.
Co se týká jeho komplexnosti jako takové. Není o nic lepší, než Lewis nebo Vettel. Stejně jako oni nedokázal vyhrát titul s horším autem. O tom, jestli Ferrari v roce 2010 a 2012 byl takový brak se dá pochybovat. Podle mě na tom bylo cca jako loni a i tak to nedopadlo. I když v roce 2012 ho připravil o titul Grosjean.
Dovolil bych si i nesouhlasit s tím, že by v Mercedesu každý lehce uspěl. Loni by Bottase pojel jak Vettel, tak Alonso nebo Max nebo Ricci. Možná i Kimi, Sainz nebo Ocon. O Hülkenbergovi si nedělám iluze. U mě je to podobná kategorie jako Pérez. Možná o chlup lepší, ale je hodně přeceňovaný. Ovšem v letech 2014-2016 bych nedával moc velké šance ani jednomu z nich. Respektive asi jen ten Alonso by měl šanci Nica zdolat. Nico byl hodně podceňovaný, ale jezdil špičku. Už když byl ve Williamsu, tak uměl hodně překvapit. U Mercedesu potom jel každou sezónu perfektně. Lewis dokázal být o chlup lepší. Jestli by to dokázal i někdo jiný, o tom se asi můžeme jen dohadovat a jediné, o co se můžeme opřít by byla jen nějaká osobní preference toho či oného. Pokud by měli jet v těch letech vedle Lewise, tak si dovolím tvrdit, že Lewis by dnes byl pětinásobný šampion. Vettel by to vedle něj nedal psychicky a Alonso mu nestačil už v jeho první sezóně, kdy byl pouze rychlý, ale naštěstí pro Kimiho i dost jalový. Od té doby dozrál do velice rychlého a nechybujícího jezdce, který se naučil v té rychlosti i přemýšlet. Za ta léta vedle Nica se z něj již stal komplexní jezdec.
Když to shrnu, Lewis je fenomén v rychlosti na jedno kolo a schopnosti vést pole.
Alonso je fenomén konzistentnosti a chytrosti v závodě.
Vettel je fenomén zdviženého ukazováčku. A mimo to umí také dobře vést pole a naučil se tím polem i docela slušně probíjet, což v dobách, kdy byl v RB nebylo pravidlo. 04
A teď dále k nešampionům.
Mezi nimi je Ricci mistr předjíždění. Je to taková liška mazaná. K tomu jeho parádní závodní tempo. Obrovský potenciál šampiona. Pro mě už dlouho platí za jezdce úzké špičky.
Max je extrémně rychlý na jedno kolo, akorát stále zápolí v rámci délky závodu. Shrnu to jako nezkušenost. Ale tipuji, že už tuto sezónu se ukáže už jako komplexní.
Sainz je určitě velký talent. Není to tak ryzí talent jako je Max, ale vidím v něm podobný potenciál jako byl v Nicu Rosbergovi.
Ocon je také veliký příslib, podobně jako Sainz.
Dále je tu tolikrát proklínaný Grosjean. Romain Grosjean je s Oconem jeden z největších talentů Francouzského motorsportu za posledních 20 let. Jenomže Romain je věčné pako a on se o ten úspěch stále připravuje sám.
Hulk je, jak jsem psal výše, extrémně přeceňovaný. Letos se musí ukázat proti Sainzovi, což nebude pohádka jako s vohráblem Palmerem.
K mladým puškám (Gasly, LeClerc) se zatím nevyjadřuji. Ještě si ani neohmatali pořádně volant, takže těm nechám chvíli na rozkoukání a pak si začnu dělat názor. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Promiň, ty čekáš, že těch 1,8s na RB stáhnou? Hmmm. Jestli ano, pak klobouk dolů. Pokud z té ztráty zůstane i jediná desetinka, pak má RB šasi lepší. Tečka.
Ale zlepšení jim jistě přeji také.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Další věc je potom míra spolehlivosti celého řešení. Továrna má slušné knowhow kolem motoru, které nemusí ochotně předávat dál. Obzvlášť pokud budou někde vedle sebe v PK.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

85.207.74.XXX
Přesně přesně přesně!

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama