PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: "Je to problém," uznává Vettel

Robert RoBertino Pavelka, 8. října 2017, 09:35 Google+

Dejme nyní prostor zúčastněným v 15. Grand Prix sezóny 2017 a přečtěme si, jak tento závod hodnotili z vlastního pohledu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.10. 12:24) Napište svůj názor
Po závodě jakým byla Suzuka se Vettelovi asi slova nehledala lehce

Po závodě jakým byla Suzuka se Vettelovi asi slova nehledala lehce | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Je neuvěřitelné, kde se v tuto chvíli nacházíme. Vedeme šampionát, děkuji všem v továrně za to, že mi poskytli takové auto, ve kterém mohu využít své schopnosti. K titulu je ještě dlouhá cesta, pořád je před námi 100 bodů, v životě se stává leccos, ale doufejme, že budu pokračovat ve stejném duchu. Snažil jsem se zvládnout tempo a hlídat si pneumatiky.

Trať byla za celý víkend nejteplejší, věděl jsem, že Red Bully a Ferrari jsou v závodě rychlé, proto byl důležitý začátek závodu, kdy jsem byl na pneumatiky hodně opatrný. V závěru přišly menší potíže. Virtuální safety car způsobil, že mi pneumatiky vychladly a jejich zahřátí nebylo vůbec snadné, pak jsem ještě uvízl za Massou a Alonsem. Snad ještě nikdy se mi vůz ve zpětných zrcátkách nezdál tak velký, pár kol byl opravdu hodně blízko.

Jsem nadšený, že vše podařilo, dnešní Formule 1 je především o spolehlivosti - během celého víkendu, nejen o rychlosti na trati. Náš tým už řadu let prokazuje v tomto směru solidní výkony.

Valtteri Bottas, 4. místo
Byl to dobrý závod, závodní víkend byl o něco lepší - v autě jsem se cítil lépe a získal jsem nejrychlejší kolo v závodě, což je vždycky dobré. Dostal jsem se k Ricciardovi hodně blízko, nakonec to byla jen malá ztráta a právě to jsme očekávali při volbě strategie. Měl jsem tedy ke konci šanci, ale bohužel mi chybělo pár kol. Je to škoda, protože čtvrté místo není dostatečnou odměnou za mé úsilí.

Druhé místo v šampionátu je rozhodně skvělý cíl. Sice to není jako bojovat o titul, věci pro Lewise vypadají opravdu výborně, ale udělám všechno proto, abych se dostal na stříbrnou příčku. V letošní sezóně jsem se opravdu hodně naučil a stejně tak i o tomto víkendu. Zaměřím se na další závody a budu se snažit z nich vytěžit co nejvíc. Takže se těším do Austinu, kde budu chtít vyhrát. Pořád budu vyvíjet tlak na soupeře.

Toto Wolff, šéf týmu
Další skvělý Lewisův výkon, aniž by po celý závod zatížil pneumatiky nebo motor víc, než bylo potřeba. V několika okamžicích se k němu přiblížil Max, zejména v závěrečných kolech, kdy dojel piloty o kolo zpět a musel trochu pracovat s teplotou pneumatik, ale v pohodě to zvládl až k cílové vlajce. Pokud jde o Valtteriho, dobře se popasoval s penalizací za výměnu převodovky a skončil jen pár desetin od stupních vítězů. Byl dnes velmi rychlý a nevzdával se do samého konce, byl to skutečný bojovník.

Při pohledu na body můžeme být klidní, jsou ještě čtyři závody a 100 bodů ve hře. Minulé týdny nám naznačily, co všechno se může v motoristickém sportu stát. Co se bodů týče, tak opravdu "nebereme žádné zajatce", jak se vyjadřujeme, ale všichni jsou si vědomi, že jsme využili problémů našich soupeřů a jejich nedostatků ve spolehlivosti. V našem přístupu se nic nemění, musíme se soustředit na zbylé závody, jeden po druhém, snažit se pracovat s našimi vozy a zachovat dostatek pokory. Tato strategie nám doposud funguje a takovým způsobem chceme pokračovat až do Abú Zabí.


RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Podruhé za sebou jsem v Suzuce na stupních vítězů, zdá se, že mi Japonsko opravdu sedí! Náš vůz byl v zatáčkách opravdu konkurenceschopný, ale to zároveň znamenalo, že jsme trochu ztráceli na rovinkách. Degradace měkké sady byla dobrá, vyvážení také, celý závod jsem se cítil velice dobře, což je pro závěr sezóny skutečně pozitivní.

Jakmile jsem se dostal před Sebastiana, zaměřil jsem se na svůj vlastní závod. První stint byl v pořádku, Lewis byl o něco rychlejší, ale na měkké směsi jsme měli lepší vyvážení. Nechtěl jsem se k němu dostat příliš blízko, protože bych si tím odepsal přední pneumatiky.

Sledoval jsem Lewise, jak se potýká s pneumatikami a zdálo se mi, že je pro něj ve srovnání s mou jízdou sledovat vozy před sebou. Když se přiblížíte, ztrácíte přítlak, takže jsem nemohl zaútočit. Nicméně jsem se chtěl o atak pokusit a doufal, že mi opozdilci umožní ho předjet, ale nijak mi nepomohli. Byla škoda, že se do toho připletli. Ale upřímně si nemyslím, že bych Lewise zdolal i kdyby v té fázi závodu byla trať čistá. 

Zdálo se, že má Mercedes nějaké problémy, když dojel auta před sebou. Mám dojem, že v závodě jsme byli více konkurenceschopní než v kvalifikaci, takže vyhlížím Austin a doufám, že potvrdíme naši formu a dostaneme se opět na stupně vítězů. Dvě pódia prakticky v jednom týdnu znamenají, že opouštím Asii opravdu spokojený a už jsem nadšený, že v USA opět usednu do auta a prodloužím tuto sérii.

Daniel Ricciardo, 3. místo
Celkově bych hodnotil Japonsko palcem nahoru. Na začátku víkendu jsem si vytkl cíl získat v Suzuce pódium a vyšlo to. Nemohu se k tomu přání vrátit a chtít víc, ale když se podívám nazpět, tak start nebyl z nejpovedenějších a díky tomu se přede mnou ocitli Max a Ocon. Prvních sto metrů jsem mohl zvládnout lépe, takhle z toho byl dlouhý a osamělý závod na třetím místě. 

Tato trať je opravdu hodně zábavná, ale v závodě je opravdu těžké sledovat vůz, který jede před vámi. Nakonec bylo docela fajn cítit od Valtteriho určitý tlak, který trval až do cíle. Cítil jsem, že mohu třetí místo udržet, zvláště když pojedu všechny zatáčky čistě, což jsem v závěrečných kolech udělal. Jsem šťastný, že jsem si zase mohl zadovádět s lahví šampaňského, je to mé deváté pódium v sezóně, což je můj rekord a pochopitelně mě velice těší.

Další dvě umístění na stupních vítězů jsou samozřejmě povzbudivé, oba vozy spolehlivě dojíždějí do cíle a jsme také dost rychlí. Měli bychom být v Austinu a Mexiku schopni bojovat a pokud bychom tak pokračovali i v roce 2018, bylo by to vynikající. Jediné, co teď mohu říci - Arigatoooooooooo Japonsko!!!

Christian Horner, šéf týmu
Daniel i Max dobře odstartovali, ale poté Daniela předjel Ocon. Daniel mu to v zatáčce 1 po restartu závodu vrátil a od této chvíle se zdálo, že to bude víkend s dobrou rychlostí. Max se se strategií jedné zastávky dokázal celkem bez potíží držet Hamiltona. Ke konci závodu jsme na Maxově levé přední pneumatice viděli puchýřky, pořád ale byl schopen být v Lewisově závětří a vyvíjet na něj tlak. Bylo nešťastné, že se v posledních kolem objevili před nimi piloti o kolo zpět, kteří dovolili Lewisovi poodjet, jinak to mohlo být hodně zajímavé. 

Byl to fantastický výkon jak ze strany Maxe, tak i Daniela, máme druhé a třetí místo v Suzuce a vlastně první dvojité stupně vítězů v hybridní éře. 


FERRARI

Kimi Räikkönen, 5. místo
Naše startovní pozice dnes nebyla ideální. Na měkkých pneumatikách jsem měl slušný start a v prvním kole jsem chtěl získat několik pozic, ale když jsem se pokoušel předjet Hülkenberga, byl jsem v zatáčce Spoon široký a naopak několik míst ztratil. Auto se pak chovalo trochu divně celý závod, něco bylo v pořádku, něco ne.

Bylo hodně složité pronásledovat na tomto okruhu jiné vozy, předjížděcí manévry se mi celkem dařily, ale od špičky jsem byl příliš daleko. Konečný výsledek nejspíš není nejlepším. Co se týče Sebastiana, netuším, co se stalo, v posledních několika letech jsme jako tým dosáhli velkého zlepšení, a najednou se zdá, že tu jsou zničehonic technické problémy. Je to divné, naše auta jsou perfektní a najednou přijde neděle a jsou tu potíže, které nikdo nečeká. V této oblasti je třeba ještě hodně udělat. Budeme bojovat do posledního závodu, uvidíme, jak to nakonec dopadne.

Sebastian Vettel, nedokončil
Neumím odhadnout, jak velkou má tato situace spojitost se spolehlivostí, ale závod jsem nedokončil, takže to je problém, i když mám za to, že šlo o opravdovou maličkost. Zpočátku jsme se snažili vše resetovat, abychom znovu získali výkon, ale něco nefungovalo. Je normální, že se objeví kritika, zvláště když se něco pokazí, ale i to je součást naší práce. Myslím, že nyní je potřeba chránit tým. Závod od závodu jsme se zlepšovali a rozhodně tu jsou i pozitivní aspekty. Dnes, samozřejmě, těch pozitiv moc nenajdeme.

Prozatím jsme odvedli neuvěřitelnou práci. Je samozřejmě škoda, že poslední dva závody máme problémy se spolehlivostí, ale někdy se podobné věci stanou. Pochopitelně mě to hodně bolí a všichni jsme zklamaní, ale řekl jsem klukům, aby se vrátili domů, odpočinuli si a pak se vrátíme s lepším balíčkem, s nímž se nám snad v posledních čtyřech závodech bude dařit. 

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Přestože má náš vůz velký potenciál, opět se staly neplánované věci. Problém, který zastavil Sebastiana, byla vadná zapalovací svíčka. Při nájezdu na startovní rošt jsme zjistili, že není vše v pořádku a pokoušeli to napravit. Seb výborně odstartoval, ale krátce poté jsme ho museli opět odvolat do garáže a odstavit vůz. 

Kimiho závod byl poznamenán méně ideální startovní pozicí kvůli trestu za výměnu převodovky po nehodě v posledním tréninku, odtud byl schopen se dostat na páté místo. Jak už jsem řekl, víme, jaké má tým, vůz a naši piloti možnosti. Proto s ještě větším odhodláním půjdeme do dalších závodů až do poslední zatáčky závěrečné Grand Prix.


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 6. místo
Byl to skvělý závod, zvlášť start a první kola, kdy jsem dlouho držel třetí místo. Pořád nám nějaká rychlost chybí, abychom udrželi špičkové týmy za sebou, ale boj na takové pozici byl skvělým zážitkem. Snažil jsem se, abych za sebou Ricciarda a Bottase udržel, ale byli příliš rychlí, takže jsem je musel nechat předjet a soustředit se na svůj závod.

Hlavním úkolem pro dnešní den bylo udržet si dostatečný odstup, protože jsme zvolili strategii jedné zastávky a proto jsem se musel zabývat pneumatikami, aby vydržely do konce. Jel jsem před Checem, na vozy vpředu jsme neměli a za námi byl rovněž pohodlný odstup. Takže prioritou bylo dojet bezpečně do cíle a získat co nejvíc bodů. Byl to úžasný víkend a zdá se, že jsme dosáhli našeho maxima, proto je ten výsledek tak příjemný. Také jsme získali o voze hodně poznatků, což nás učiní v Austinu ještě silnějšími, abychom si mohli trochu stáhnout náskok týmů před námi.

Sergio Pérez, 7. místo
Jsem šťastný, že jsem dosáhl tak skvělého výsledku, což bylo rozhodně dnešní maximum. Byl to poměrně snadný závod, zvládli jsme velice dobře kvalifikaci a rychlost byla také na slušné úrovni, takže jsme jeli tak trochu osamoceně. Ve druhém stintu jsem cítil, že jsem rychlejší než Esteban a při posledním restartu jsem ho mohl předjet, ale postupoval jsem podle pokynů týmu. Věděl jsem, že takové rozhodnutí padne, výměna by pro tým nic neznamenala, takže chápu, že na boxové zídce volili tento postup. Esteban nakonec po celý závod odváděl výbornou práci.

Poslední dva závody dopadly opravdu velice dobře a s dosaženými výsledky jsem spokojen. Zpráva "Fuerza Mexico" na tribuně před závodem mě opravdu hodně potěšila a chtěl bych všem v paddocku vzkázat "děkuji vám!" Podpora, kterou v posledních týdnech moje země dostává, je neuvěřitelná a doufám, že tomu napomůžeme, zvláště když se připravíme na mexický závod v závěru tohoto měsíce.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Celý tým může být na výkon, odváděný po celý víkend, opravdu hrdý. Měli jsme čtvrté nejrychlejší auto a bojovali jsme proti týmům před námi. Estebanův start a úvodní kola byla nádherná, zvláště když se dostal před Ricciarda a jel třetí. Sergio po celý víkend úspěšně Estebana stínoval, když proběhly zastávky v boxech, požádali jsme piloty, aby drželi pozici a dovezli v klidu důležité body. Jsme povzbuzeni naší rychlostí, kterou jsme zde předvedli, což nás vyneslo blíže k potvrzení naší čtvrté pozice v Poháru konstruktérů.


HAAS

Kevin Magnussen, 8. místo
Závod jsem si užil. Maximalizovali jsme náš potenciál a výsledkem jsou dvě bodovaná místa. Nemyslím, že bychom mohli doufat v lepší výsledek, takže je to pro nás šťastný závod. Mám pocit, že jsem v poslední době zajel pár úspěšných Grand Prix, ale prostě mi chyběla trocha štěstí, abych přivezl body. Dnes to fungovalo. Doufejme, že to takhle půjde dál a získáme v závěru sezóny další bodované pozice. Výsledky, jako ty dnešní, nepřicházejí snadno. Potřebujete, aby všechno do sebe zapadlo, myslím, že dnes jsme to zvládli dobře jako tým.

Romain Grosjean, 9. místo
Podruhé jsme bodovali dvěma vozy, takže to je úžasný výsledek. Za tým se cítím opravdu šťastný. Věděl jsem, že jsem byl včera docela rychlý. Dnes jsem to nemohl prokázat, protože jsem vždy zůstal viset za Kevinem, ale můj vůz měl opravdu na víc. Přál bych si být před ním. Myslím, že jsme mohli bojovat s piloty Force Indie, což je dobré.

Podařilo se nám o něco lépe pracovat s pneumatikami, což bylo klíčové. Když fungují, jste mnohem rychlejší, pokud ne, musíte o to víc bojovat. Pořád je co zlepšovat, ale v autě jsem se cítil mnohem lépe. Byl jsem spokojen i s brzdami, všechno bylo v pořádku. Bude skvělé v takové formě podruhé zavítat do Austinu, trať je tam skvělá, těším se na to, jak nás tam fanoušci uvítají a že si zapíšeme další body.

Günther Steiner, manažer týmu
Pro tým je to skvělý výsledek. Podruhé jsme s oběma vozy na bodech, oba piloti jeli vynikající závod, bezchybný. Bylo to opravdu to nejlepší, co jsme mohli udělat a podařilo se nám to. Jsem na všechny hrdý. Byl to víkend se špatným začátkem, opravdu to bylo hodně složité, ale nakonec to skončilo dobře a to je to, co se počítá.


WILLIAMS

Felipe Massa, 10. místo
Byl to dnes skutečně náročný závod. Měl jsem problémy s odcházejícími pneumatikami, u obou sad. Ostatní vozy dnes byly rychlejší než my a je těžké najít příčinu, proč tomu tak bylo. Na konci závodu jsem přišel o pozici ve prospěch obou Haasů, nejeli nijak světoborně, ale byli mnohem rychlejší než já. Kdyby se přede mě nedostali v onom místě, určitě by se to stalo později kvůli rozdílu v rychlosti. S tou jsem dnes nebyl spokojen, ale když se ohlédneme, tak přes naše problémy jsme skončili před Toro Rosso a Renaulty - jeden bod je lepší než nic.

Lance Stroll, nedokončil
Měl jsem opravdu dobrý start a dostal se až na 11. místo, ale pak jsem udělal chybu v zatáčce 11, kolidoval s Magnussenem a myslím, že to můj vůz nějak poznamenalo. Musel jsem jet velmi brzdy do boxů, protože jsem si myslel, že se něco zlomilo nebo došlo k úniku vzduchu z pneumatiky. Pak jsem jel dlouho na měkké směsi a pracoval na mém postupu vpřed, ale pořád jsem byl mimo bodovaná pořadí.

Pak jsem ucítil na pravé straně něco divného a pak došlo k defektu pneumatiky. Takový moment je vždy překvapením, je neočekávaný a zároveň nebezpečný. Když jsem se vrátil zpět na trať, bylo to těsně za Ricciardem, ale podařilo se mi zabránit srážce. Je třeba otočit stránku, nebyl to pro mě šťastný víkend, proto se těším na Austin.

Paddy Lowe, technický ředitel
Oba piloti velmi dobře odstartovali, Felipe poskočil na osmé místo a Lance byl jedenáctý. Ale brzy měl Lance podezření na defekt pneumatiky, a tak jsme ho odvolali do boxů pro další sadu. To ho přinutilo přejít na strategii dvou zastávek, byl při ní dost rychlý, ale v "S" Curve došlo k dalšímu defektu, po němž skončil mimo trať. Příčinu tohoto problému musíme ještě určit.

Felipe jel opravdu velmi dobře, ale během závodu čelil několika problémům a poškození vozu. Když se závod přehoupl do druhé poloviny, začal ztrácet rychlost. Ztratil dvě místa, ale v dramatickém závěru dokázal obhájit jeden bod před Alonsem. Přestože jde jen o jeden bod, byl to jeden z těch těžce vybojovaných. Tým si vedl dobře a dík patři Felipemu a Lanceovi za to, co pro něj o víkendu udělali.


MCLAREN

Fernando Alonso, 11. místo
Začal jsem dvacátý, dojel jedenáctý, dobrý postup s jednou zastávkou, začínal jsem na použité sadě pneumatik, to reprezentuje velké úsilí týmu. Poté, co jsem byl kvůli výměně motoru penalizován jsme si určitě bod zasloužili - aspoň jsem o něj tvrdě bojoval.

S Felipem ke konci závodu šlo o nešťastnou záležitost. V době, kdy byl vyhlášen virtuální safety car se hodně potýkal s pneumatikami. Díky VSC tak mohl během těch několika kol zase získat půdu pod nohama. V posledních dvou kolech nás dojeli vedoucí piloti, takže Felipe unikl mému útoku. Snažil jsem se nikomu nepřekážet...

Zkusíme to znovu v Austinu, doufám, že už bez trestu a na naší obvyklé pozici ve startovní pole. Mohlo by se k nám zase jednou přiklonit štěstí...

Stoffel Vandoorne, 14. místo
Měl jsem dobrý start, ale při nájezdu do zatáčky 2 si všichni zkoušeli najít nějaké místo, narazil jsem do Kimi Räikkönena. Myslím, že to bylo neúmyslné, prostě jen dva vozy, které se nacházely v nesprávný čas na nesprávném místě. Od této chvíle byl můj závod vlastně ztracen - spadl jsem na chvost startovního pole a až do cíle jel vlastně svůj osamělý závod. Suzuka je velmi zvláštní místo, takže mě mrzelo, že jsme před všemi těmi tisíci fanoušky na tribunách nedosáhli dobrého výsledku.

Tým si po tvrdé asijské části šampionátu zaslouží odpočinek. V posledních třech závodech jsme odvedli fantastickou práci, nyní je čas vrátit se do Evropy a poté v posledních čtyřech závodech ještě jednou udeřit.

Eric Boullier, závodní ředitel
Dnes to nebyl náš den, navzdory výborným výkonům jak Fernanda, tak Stoffela. Po potížích v kvalifikaci dnes Fernando vyrazil do závodu s ohromným odhodláním, ale měl smůlu a odjíždí bez bodu, přestože svedl udatný souboj s Felipe Massou. Stoffelův závod byl ovlivněn situací v zatáčce 2, kdy se po nárazu od Kimiho dostal mimo trať. Ale to se při závodění stává, poté se opravdu snažil a jel naplno. 

Přes tyto problémy lze asijské tři závody hodnotit z hlediska týmu pozitivně. Zaznamenali jsme pár důležitých bodů a rozhodně si myslím, že jako tým jsme od začátku této minisérie hodně posílili. Určitě to je pro nás impuls k dalším dobrým výsledkům v posledních čtyřech závodech. Budeme v nich tvrdě bojovat s novým odhodláním a důvěrou.

Rád bych ještě vzdal hold dvěma důležitým skupinám lidí. Především celému týmu za neutuchajícího ducha a tvrdou práci během pěti vyčerpávajících týmu na asijské půdě. Byla tu obrovská snaha a jsem mimořádně vděčný za jejich odhodlání a úsilí. Dále bych chtěl složit poklonu všem úžasným fanouškům v Suzuce. Jejich podpora a nadšení jsou neuvěřitelné, inspirativní a je škoda, že je dnes nemůžeme dostatečně ocenit dobrým výsledkem za jejich přízeň McLarenu-Honda a Formuli 1 jako celku.

RENAULT

Jolyon Palmer, 12. místo
Byl to můj poslední a solidní závod, začal jsem zezadu a kdybych mohl jet ještě jedno kolo, možná bych skončil devátý. Byla to těžká sezóna, ale tým a já jsme z ní hodně vytěžili, byl jsem na počátku nové éry. Bude to dlouhá cesta a já si jí opravdu užil. Týmu přeji do budoucna všechno nejlepší.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Je to velké zklamání, protože dnes jsem měl šanci na dost bodů. Měl jsem čerstvé superměkké pneumatiky krátce před koncem, dokázal jsem předjet Toro Rosso a chystal se zaútočit na oba Haasy. Je to smůla, ale zlomila se malá kovová část v mechanismu DRS, křídlo tak zůstalo otevřené. Musíme zjistit, proč se to stalo, protože jsme tím ztratili dobrou příležitost. Jsem si jistý, že můžeme bojovat o vyšší pozice, auto bylo v dnešním závodě dobré a v posledních čtyřech závodech bude ještě dost příležitostí.

Cyril Abiteboul, výkonný ředitel
Jolyon dnes jel za nás poslední závod. Bylo to hodně obtížné, protože musel startovat zezadu kvůli trestu, ale díky dobré strategii a solidnímu výkonu se dokázal posunout o šest míst, nakonec skončil dvanáctý. Jeho jízda je potvrzením profesionalismu a jeho loajality, s rodinou Renaultu se rozloučil opravdu impozantním způsobem. Upřímně mu přejeme vše nejlepší.

Nico jel také dobrý závod, měl výborný start, získával pozice a strategie vycházela. Bohužel, krátce po jeho zastávce, kdy byl v dobré pozici a mohl se dostat ještě výš, jsme museli jeho auto odstavit. Je to zklamání, v této sezóně je spolehlivost naší slabinou. Také nás rmoutí další závod bez bodového zisku. Náš boj v Poháru konstruktérů je velmi těsný a musíme co nejlépe a efektivně využít posledních čtyř závodů. Musíme vše přehodnotit než se vydáme do Austinu, sem se chceme vrátit s obnovenou dynamikou.

Rád bych pogratuloval Red Bullu k jejich dvojnásobným stupním vítězů. Zde v Suzuce byli velmi silní, je to citlivá trať a znovu demonstruje, jak motor Renault v neděli pracuje...


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 13. místo
Byl to těžký závod, jsem trochu zklamaný, celkově dnes nebylo tempo dostatečné a s vozem jsem se docela potýkal. Pořád jsem se pokoušel dostat z něj co nejvíc a v jedné pasáži jsem jel dobře a dokázal se držet vozů Haas, ale jakmile jsem se k nim přiblížil, bylo obtížné za nimi zůstat nebo pokusit se je předjet. Pak jsem hodně probrzdil a musel jsem do boxů dříve, než jsem potřeboval... nebyl to lehký závod, to je jasné, ale chci být nadále silný! Musím dnešní závod zanalyzovat a pokusit se celkový výkon zlepšit.

Carlos Sainz jr., nedokončil
Je to velká frustrace, takhle jsem se s mým působením v Toro Rosso rozloučit nechtěl, to je jasné! Chci se celému týmu omluvit za to, že jsem vypadl v prvním kole... Pokusil jsem se na začátku zariskovat a snažil se získat nějaké pozice, tak jsem do šesté zatáčky najel zvenku, ale na trati bylo mnohem více nečistot než jsem očekával, takže jsem vyletěl, až příliš jednoduše. Je to škoda, protože jsem v Suzuce očekával hodně dobré umístění, ale chci si zachovat pozitivní dojmy.

Tři roky v Toro Rosso byly naprosto úžasné, pro mě to byla ideální příprava, jako pilot ve srovnání s rokem 2015 jsem komplexnější, což je zásluha Toro Rosso, kde mi skupina odborníků hodně pomohla stát se skutečným pilotem, kterého jste dnes mohli na trati sledovat...

Franz Tost, šéf týmu
Pro nás to byl hodně těžký závod plný zklamání. Carlos musel startovat z poslední řady, protože jsme museli vyměnit celou pohonnou jednotku, pak vyjel z trati v polovině prvního kola a závod pro něj skončil. Pierre začal ze 14. místa a jednu chvíli byl blízko k bodům, ale musel udělat extra zastávku, takže to v konečném důsledku znamenalo až 13. pozici. Pozitivní je, že závod dokončil a pokračoval v získávání zkušeností za volantem vozu. Obecně lze konstatovat, že naše rychlost dnes nebyla na očekávané úrovni, ale doufejme, že se nám ji podaří opět zvýšit už za dva týdny v dalších dvou závodech.


SAUBER

Pascal Wehrlein, 15. místo
S dnešním závodem nemohu být spokojen. Měl jsem problémy s vyvážením vozu od samého počátku závodu. Nemohl jsem tedy jet tak rychle, jak bych za normálních okolností chtěl. Nyní musíme projít naše data a zjistit, co bylo přesnou příčinou. Závod v Suzuce je pro mě celkovým zklamáním.

Marcus Ericsson, nedokončil
Suzuka je pro mě velkým zklamáním. Začátek závodu vypadal velmi dobře, protože jsem krátce po startu získal několik pozic. Ale pak jsem v zatáčce 9 vylétl z trati a narazil do svodidel. Už nyní přesouvám svou pozornost na další závod v Austinu a těším se, že se zase brzy posadím do vozu.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byl to pro nás tvrdý závod. Marcus byl zpočátku hodně rychlý, ale pak byl příliš široký v zatáčce 8 a v následující "devítce" narazil do bariéry. Pokud jde o Pascala, mám dojem, že měl v prvním kole kontakt s jiným vozem, proto musíme analyzovat, do jaké míry byl jeho vůz poškozen. Současně už je třeba se připravovat na další závod v Americe.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: "Je to problém," uznává Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.10.2017 12:24 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Michael Schumacher nadále zůstává v srdcích fanoušků

Je to jak vystoupení Mickey Mouse, hodnotí současnou F1 Schumacherův bývalý manažer

Fernando Alonso v Brazílii

Starosta São Paula jednal s Pirelli ohledně možnosti privatizace tamního okruhu Interlagos

Co myslíš, mám aspoň jednou odpadnout, aby to bylo zajímavější? (Hamilton a Vettel, ilustrační foto)

Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

Carlos Sainz už si zvyká na žlutočernou barvu

Sainzova nová kapitola: první rozhovor u Renaultu

Kimi Räikkönen v boxech Ferrari

Aston Martin nabral lidi z Ferrari, zvažuje stavbu vlastní pohonné jednotky

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel na tiskové konferenci v Malajsii

Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

Jolyon Palmer v závodě v Japonsku

Renault je ochoten pomoci Palmerovi s hledáním nového angažmá

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Týmům se logicky angažmá Budkowského u Renaultu nelíbí

Týmy u FIA lobují proti angažování Budkowského ze strany Renaultu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Haas odmítl požadavek Ferrari. Do jedné věci si Američané zkrátka mluvit nenechají

  3. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  4. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  5. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

  6. Renault podcenil varování. Vysoké sebevědomí si pak vyčítal dlouhých 22 let

reklama

Zprávy odjinud