Týmy u FIA lobují proti angažování Budkowského ze strany Renaultu

-haj, 7. října 2017, 22:48 Google+

TOP6 týmů Formule 1 napsalo prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi, a CEO F1, Chase Careymu, dopis, ve kterém vyjadřují svoje obavy ohledně odchodu Marcina Budkowského z FIA k Renaultu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Týmům se logicky angažmá Budkowského u Renaultu nelíbí

Týmům se logicky angažmá Budkowského u Renaultu nelíbí | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Jen připomeňme, že Budkowski rezignoval na svoji funkci ve FIA minulý týden a poté bylo oznámeno, že míří k Renaultu. Až do bodu své rezignace přitom zůstával Budkowski zasvěcen do důvěrných informací všech týmů, včetně jejich budoucích vývojových nápadů, které jsou obvykle prezentovány FIA ke schválení. 

Ostatní týmy byly zděšeny, když se od Charlieho Whitinga dozvěděly, že někdejší aerodynamik Ferrari a McLarenu má s FIA ujednáno jen tříměsíční období, kdy nesmí pracovat v F1 po svém odchodu z FIA. To znamená, že ve své práci může začít už zkraje nového roku. Mohly by tak stihnout signifikantně ovlivnit práce na vozech pro příští rok. Celé téma bylo diskutováno na setkání Strategy Group v Malajsii, do které patří šest předních týmů. Jednání se účastnili Toto Wolff (Mercedes), Christian Horner (Red Bull), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Paddy Lowe (Williams) a Bob Fernley (Force India). Renault aktuálně náhodou členem této skupiny není.

V dopisu, který je výsledkem tohoto jednání stojí, že týmy by chtěly diskutovat možné důsledky příchodu Budkowského do Renaultu a navrhují, aby pro členy FIA a F1/Liberty platila nová pravidla s mnohem delší dobou, po které budou moci začít pracovat v některém z týmů F1. "Přeji Marcinovi vše dobré, je to dobrý chlapík. Myslím, že pokud se může vrátit zpět do týmu a udělat tam kariéru, tak bych mu nechtěl stát v cestě. Ale jako oficialita FIA, když vytváříte pravidla a vydáváte technické směrnice, tak nemůžete vyjednávat o připojení se k týmu a během třech měsíců se připojit," říká Toto Wolff pro motorsport.com. 

img-responsive

Toto Wolff spokojen není | foto: Daimler AG

"Mohlo by zde dojít ke konfliktu zájmů, což neříkám, že ho nějakým způsobem zneužil, ale měl by zde být určitý druh etické politiky, kterou bychom se všichni řídili. Nechceme, aby se zkompromitoval v pozici, ve které byl hluboce zapojen do vytváření pravidel a na druhou stranu měl pokračující diskuze s týmy. Hádám, že by zde měl být jednoznačný odklad," dodal Wolff.

Bob Fernley z Force Indie k případu dodává: "Nevím, jestli v tomto bodě může být něco uděláno. Ale měli bychom se pravděpodobně podívat dozadu a dopředu. Je pravděpodobně moc brzy na to, abychom ohledně toho dělali nějaká rozhodnutí. Realisticky bychom měli vzít Japonsko stranou a měli bychom určitý prostor pro lepší prodiskutování. Je docela jasné, že jde do Renaultu, takže je zde hrozba. Force Indii to neovlivní tak, jak to očividně ovlivní lidi v Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Ale stále nás to ovlivní a stále jsou tu věci, které děláme." 

img-responsive

Robert Fernley (vlevo) přiznává, že na Force Indii sitace nebude mít takový dopad, ale spokojen také není | foto: Sahara Force India

"Proces v minulosti byl takový, že jste šli za FIA a řekli, že toto věc, o které uvažujete, že byste ji udělali a zeptali se, jak to sedí z jejich strany. A dostali jsme od nich velmi nezaujatou a jasnou instrukci. Problémem je, že pokud se na to nemůžete spolehnout, tak musíte vzít více možností," zakončil Fernley pro motorsport.com.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Týmy u FIA lobují proti angažování Budkowského ze strany Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer v GP Austrálie 2017

Palmer končí v Renaultu. Zítra jej čeká jeho poslední GP v barvách francouzské…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama