DISKUZE K ČLÁNKU VC Monaka: Absolutní triumf Ferrari, Wehrleinova nehoda zdramatizovala závěr

GP Monaka - závod aneb jako dokáže jedna nehoda zdramatizovat celý závod.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: VC Monaka: Absolutní triumf Ferrari, Wehrleinova nehoda zdramatizovala závěr

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 121, poslední 01.06.2017 10:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovali 5 lidé) 28.05.2017 16:09
Pohled na upřímný rozhovor s Kimim je možná ještě… »
» Easy (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2017 15:54
FORZA FERRARI ! 21 Jenom v koutku duše doufám… »
» Duncan66 (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2017 16:03
Pohled na to, jak se Kimi "raduje" z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • jumpman

              jumpman

              92.62.237.XXX
              aha, takže poměřuješ jen dnešní VC, to je fakt super přístup. Že ferrari nechává závodit oba piloty, ale u mercedesu už letos musel botaska 2x na příkaz týmu dělat nosiče hamovi je co? Podle tebe určitě férové závodění.
              A že je podle tebe šampionát nekoukatelnej? Jako na F1 se dívám přes 30 let a letos se opět dostává někam, kde se na to dá koukat. Je nepředvídatelnej, o pozici musí pilot bojovat, ne jen zmáčknout čudlík a objet bezmocného soupeře a očekávám, že se do špičky ještě dotáhne red bull a bude ještě veseleji

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Problém je, že si oba nerozumíme. Buď porovnávejme dnešní Monako, nebo delší časový úsek. Ani s jedním nemám problém. Letošní Monako jednoznačná TR ve prospěch Seba. Viděl jsi snad něco jiného? Jsi přesvědčen, že by se Seb před Kimiho dostal na trati předjížděcím manévrem? Odpověz si sám, neboť já odpověď znám.
                Pokud se chceš bavit o delším časovém úseku, pak vzpomeň na loňský konec sezóny. Tam byly Kimiho strategie hodně sporné, dokonce se vymykaly i předpokladům Pirelli. A to jen pro dílčí úspěchy Vettela.
                Bottasův úděl nijak nezpochybňuji. Bohužel totéž zde od tebe a tobě podobných nezaznívá v případě TR u Ferrari. 02
                Chceš férový pohled od ostatních, ale sám ho nejsi schopen 02.
                Šampionát je stejně nekoukatelnej, nebo koukatelnej (to si vyber, co ti lépe vyhovuje), jako v minulosti. Mluvil jsi původně o třech letech, tedy době, kdy vítězil Mergl. Zajímavé, že jsi do toho nezahrnul i roky, kdy vítězil RedBull, nebo dříve Ferrari, či Williams, nebo McLaren. Když se tu chvástáš 30-ti lety, sledování F1. Ty v letech minulých a dominanci jiných týmů vidíš nějaký rozdíl v koukatelnosti?
                Promiň, ale tvým argumentům nevěřím. Je to jen fanboyovské tlachání.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  92.62.237.XXX
                  hmm, jenže v dobách kdy vítězil red bull nebo ferrari byla pořád šance, že ten víkend dokáže někdo jinej vyhrát, ta dominance nebyla tak výrazná, snad jen v roce 2004 si ferrari dělalo se soupeři co chtělo, ale poslední 3 roky nebylo pochyb, že na bedně bude na 100% mercedes (dle libosti TR který) a světelný rok za ním nějakej jinej chudák. Teď se mergl musí snažit a už ve 3 závodě sáhl k TR, což je prasárna.
                  Jestli TR byla dneska nebo ne, je věc trochu jiná. Pokud by kimi dokázal vettelovi ujet, tak by se přes boxy nemohl dostat, ale to kimi nezvládl, že? Letos mě přijde, že kimi trpí ztrátou konzistence a to je jeho problém. Vettel jezdí mnohem konzistentněji a v závodech je to znát. Rozhodně to není jako u merglu, kde bottaska musí pouštět hamiltona na trati. Dneska měl vettel lepší strategii, ale pokud se na to podíváš z hlediska standartních strategií, tak lepší byla pro kimiho, jel si dřív pro čerstvé pneu - měl být teoreticky rychlejší než vettel na ojetých, pokrýval svoje pronásledovatele a hlavně eliminoval riziko safety caru proti konkurenčním týmům. Vettelova strategie byla alternativní, ale ukázalo se, že v tomto závodě rychlejší, ale hlavně díky tomu, že vettel dokázal využít čisté trati, což kimi nezvládl...

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Ale vždyť to není pravda. V dobách dominance RedBullů si také Vettel dělal co chce, a když ne, tak vyvolali aféru a změnili konstrukci gum. Pak už bylo vše vpořádku a Vettel vítězil stejně pravidelně, jako oba piloti Mercedesu. Tam jsme se alespoň mohli těšit na boj mezi oběma piloty. V případě RedBullů, Ferrari, Williamsu tomu tak v minulosti nebylo. Naposledy spolu bojovali Prost a Senna v McLarenu. To bys mohl pamatovat, když tak dlouho F1 sleduješ.
                    A TR v třetím závodě? Malajsie 2013 a vítězství Vettela, byla TR už v druhém závodě. Prasárna? Tam šlo o Vettela tak nejspíše to nebyla ani prasárna, ani TR, viděno tvým "nezaujatým" pohledem. 13
                    Chápu, že ti nezbývá než zpochybnit dnešní TR. Zajímavé je, že předešlé tři roky, které ti tak vadí, k TR Merglů zas tak často nedocházelo. Mercedes alespoň nechával oba své piloty závodit.
                    Jak měl Kimi Vettelovi ujet na začátku s plnou nádrží? To si jako měl zničit pneu, aby ho tam Ferrari nechalo vydusit, tak jak to už předvedli? Jak by měl Kimi Sebovi ujet, aby to měl jisté, že mu přes boxy nevymění pozici? 10sec. 20sec. 30sec.??? Myslíš, že je to v Monaku reálné během třetiny závodu?
                    Strategie Kimiho byla naprd. Cituji právě Kimiho:Těžko se to hodnotí. Nevím, proč jsme zajeli, když tam byl provoz. Ale pochopitelně jsou důvody ke všemu, co děláme.

                    Zdroj: [odkaz na stránku]
                    Letos mi přijde, že Kimi trpí ztrátou motivace, nikoliv konzistence. A ani se mu nedivím.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      92.62.237.XXX
                      mě nejde o vettela, a v dobách red bullu i ferrari ta dominance nebyla tak razantní a navíc fixovaná pravidly jako výhoda mercedesu. A dojemný souboj mezi piloty mercedesu? To byla fraška pro diváky a hlavně FIA aby výhodu mercedesu neutnuli hned po první sezoně.
                      Souboje prost-senna si pamatuju moc dobře a i tam to nebylo úplně košér, denis evidentně držel na sennu a ikdyž nepřišel příkaz z boxů (který by stejně ani jeden neposlechli) tak měl senna výhodu v materiálu. A další věc, v době dominance mcl nebyla spolehlivost na takové úrovni co je dnes, tam pořád byla vysoká pravděpodobnost, že něco selže a ikdyž má favorit nejrychlejší auto, do cíle dojet nemusí, to dneska není, naopak, pokud někomu něco selže, tak je to ohromný problém
                      A pokud se podíváš na ten včerejší závod nezaujatým pohledem, tak musíš uznat, že pokud by byl kimi rychlejší, tak vyhrál, protože tvoje důvody jsou poměrně úsměvné - plnou nádrž měli všichni, naopak kimi na čistém vzduchu měl výhodu maximálního přítlaku a naopak jeho gumy měli mít menší degradaci než vettelovi, kterej ho sledoval ve "špinavém" vzduchu a neměl optimální aerodynamiku. Dovedu pochopit, že je kimi zklamán, ale nemyslím, že jeho strategie byla od začátku postavena na výhodu pro vettela, to bys mohl říct, že ricciho strategie byla taky postavená tak, aby porazil PF, přitom ten má u red bullu nevídané výhody, takže je to už z principu nesmyl, zkrátka tahle taktika byla rychlejší, ale na začátku závodu to nikdo neočekával.
                      A ještě jedna věc, ferrari se použitím TR nikdy netajilo, takže pokud by to byl úmysl, dostat vettela před kimiho, tak to normálně přiznají, zvlášť poté, co mercedes TR použil ve prospěch hamiltona již 2x...

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.128.XXX
                      Hmmm, zase TR v Malajsii 2013, kterou jsi postřehl jen ty a nikomu jinému nedává smysl a doteď to nepostřehl ani Webber. Ona totiž smysl nedává, naprosto
                      A je hezké, jak tu argumentuješ Kimiho plnou nádrží. On Vettel startoval s prázdnou? Stačilo, kdyby si Kimi najel na Bottase 10s (to je polovina, co dokázal Vettel za kratší dobu) a Ferrari by žádný argument s hrozícím undercuttem použít nemohlo. Stejně tak na konci mohl Kimi dokázat, že on je ten, co měl vyhrát a viset Vettelovi na křídle. A ne brzdit zbytek pole kdesi daleko za ním. Projel si to sám, bez ohledu na to, že se to vedení Ferrari hodilo do karet. 04

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • myron

                        myron

                        95.173.192.XXX
                        Pánové, pánové, pánové.
                        Zkuste při svých hodnoceních TR vypustit sympatie k tomu kterému týmu či pilotovi a vžijte se do role šéfa stáje. Pak vám logicky vyjde, že všemi způsoby zvýhodníte toho svého pilota, který má reálnou šanci získat jezdecký titul. To je veškerý smysl týmové režie- i když se mi to nelíbí. V kolotoči je příliš mnoho prachů na to, aby spolu stájoví kolegové závodili a jeden či oba tituly ohrozili.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.128.XXX
                          S tím souhlasím. Já ani nepopírám TR včera, ani u RB v dobách Vettela. Jen se podívej na Malajsii 2013 (stačí poslední stint), v čem je Odin schopný vidět záměr týmu. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • myron

                            myron

                            95.173.192.XXX
                            Ale on tam přece záměr týmu je, ale rozhodně ne některému z týmových jezdců záměrně kazit závod či jinak škodit. Vše by se totiž dříve nebo později obrátilo proti týmu.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.128.XXX
                              Bavíme se o té Malajsii 2013??? Jestli jo, tak tam záměr týmu jednoznačně je. To máš pravdu. Vettel dostal příkaz týmu na Webbera neútočit, což jistě TR je. problém je v tom, že podle Odina šlo o TR ve prospěch Vettela. 03

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                ,Promluvte si o tom s Easym. On ti vysvětl, kdo zajíždí první k pitstopu.

                                + 1 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.128.XXX
                                  Jasně, jen pro Monako 2017 platí opak. Že?

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    77.240.103.XXX
                                    Víš, ono záleží také na načasování.
                                    Pitstop na začátku závodu nemusí mít stejný efekt, jako na konci. Navíc, letos jsou gumy mnohem více stabilní, což v 2013 nebyly. Tam první pilot, který přezul, mohl najet na toho druhého dost velký náskok. Ale to už se zas ocitáme v oblasi, které evidentně nerozumíš, nebo rozumět nechceš.

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.128.XXX
                                      Já ji rozumím. Mně stačí fakt, že už chápeš, že načasování zajetí pilotů k pitstopu není vždy stejné. Tedy že neplatí: ten vepředu vždy první.
                                      Malajsii už rozebírat nechci, to jsme už rozebrali dost. A pořád jsem nečetl nic co by vysvětlilo, proč schválně Marka potopili rekordně rychlým pitstopem. 03

                                      + 0 / − 1

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.252.XXX
    Pěkně Kimiho vyškolili ... škoda a možná že i chyba.
    Co pak po něm mohou po dnešku ještě chtít?
    ... Leda tak ostré souboje v první zatáčce a pak se může Marchionne zlobit jak bude chtít a mlet o Frerrari ... možná že nakonec docela dobrý den i pro Hama i pro Kimiho a pro Seba zřejmě pověstné Pirhovo vítězství
    Doufám, že půjde ještě do Mclarenu místo Alonsa a Honda se akorát chytne a bude mít dobré auto pro Kimiho 11

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Účel světí prostředky.
      Nevěř tomu, že Ferrari chybovalo. Oni moc dobře vědí, jak na tom jsou. A myslet si, že Kimi podrazí Vettela? To je nesmysl.
      Co by Kimi dělal v McLarenu? Tam to je ještě na hodně dlouho, než zjistí, jak mají pracovat a pak na hodně dlouho, než se dostanou na pozice, které jim náleží...
      Pamatuj si, vždycky záleží na týmu, co ti dovolí. Nikoliv na pilotovi, čeho je schopen.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        178.209.132.XXX
        Odine, opravdu se podivuji nad tím, že s tímto postojem máš ještě chuť závody sledovat.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Chuť sledovat závody? Sleduji to spíše ze zvyku. To je fakt.
          Ale co ti vadí na mých postojích?
          Ty jsi přesvědčen, že v F1 je vše čisté? Že k žádným týmovým režiím nedochází? Že piloti jsou ti, na kterých závisí úspěch týmu i jejich vlastní? Že se současná F1 obejde bez stratégů a inženýrů ovlivňujících závody každého z pilotů?
          Já jsem přesvědčen, že dnešní závod mohl Kimi celý odkroužit na prvním místě na fialových gumách a Vettel by ho nepředjel. Rozhodoval tedy povinný pitstop a způsob, jakým se ho tým zhostí. To, co Ferrari předvedlo bylo jasně vypovídající o poměrech v F1. Co chceš více za důkazy? Proč bych měl mít nějaké nesmyslné a pokrytecké postoje? Píšu jen to, co vidím a co si myslím.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            178.209.132.XXX
            Hergot, už mě vážně štveš. Absolutně odmítám podsouvání tvrzení, která jsem nikdy nepsal. Nejsem padlej na hlavu, že je v F1 vždy všechno fér a bez skvrn. Neměj mě prosím za hlupáka a obecně řečeno by Ti víc slušelo respektovat názory ostatních.
            V dnešním závodě měl Kimi šanci ukázat rychlost od prvního kola. Nevšiml jsem si, že by Sebovi nějak ujížděl. Jakmile bylo pořadí opačné, Seb sázel mnohem rychlejší kola. Livetiming mluví jasně a nijak to neokecáš. A že by se Kimi po pitstopech hecnul jak malé děcko a jel schválně pomaleji, protože neměl motivaci? Tím by si opravdu posílil kredit závodníka...

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Nic ti nepodsouvám. Jen jsem se zeptal.
              Pokud chceš, abych respektoval tvoje názory, respektuj ty moje a odpovězmi. Myslíš si, že by podle tebe rychlejší Vettel předjel dnes Kimiho na trati bez TR? Já ne
              Myslíš si, že kdyby pořadí pitstopů u Ferrari bylo opačné, že by Vettel v provozu za ostatními byl tak rychlý, jako na čistém vzduchu a i tak zvítězil? Já opět tvrdím, že ne. Čili, pomalost Kimiho a rychlost Seba byly vynuceny strategií Ferrari. Nic víc, nic míň.
              Pokud máš rozdílné odpovědi na moje otázky, stačí uvést argumenty proč.
              A o hecnutí Kimiho si spekuluj jak chceš. Jisté je, že s těmito auty se těžko předjíždí na tratích, kde to lze a téměř nemyslitelně na tratích jako je Monako. Tak že pro Kimiho bylo úplně jedno, zda dojede DRUHÝ s pěti koly ztráty, nebo se ztrátou 0,001sec.
              Ferrari ho chtělo na druhém místě a to splnil.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama