VC Monaka: Absolutní triumf Ferrari, Wehrleinova nehoda zdramatizovala závěr

Jan Pánek, 28. května 2017, 15:50 Google+

GP Monaka - závod aneb jako dokáže jedna nehoda zdramatizovat celý závod.

Počet komentářů:  121 komentářů (Poslední 01.06. 10:16) Napište svůj názor
Sebastian Vettel při tréninku v Monaku

Sebastian Vettel při tréninku v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Monacká trať stejně jako včera přivítala piloty velmi teplým počasím, asfalt se přehříval dokonce přes 50 °C. Už před závodem McLaren avizoval, že na Buttonově voze provede úpravy neslučitelné s farc farmé, takže Brit do závodu nastoupí z boxů. 

Na startu se nestalo nic závažného, špička si udržela své posty, Hamilton získal jedno místo, Magnussen dvě a po prvním kole zamířil Button s Wehrleinem do boxů. 

O vzruch se postaral až Nico Hülkenberg, tomu v 17. kole selhala převodovka a chvíli se mu kouřilo z auta. Načež zastavil a odstoupil. Zanedlouho poté se první Räikkönen začal dotahovat na pomalé jezdce, což jej zbrzdilo a snížilo rozdíly na špičce.

Hlavní důsledek byl ale v taktických manévrech. Verstappen se pokusil přechytračit Bottase a zajel v 33. kole k mechanikům. Ten a Räikkönen jej napodobili o kolo později. 

Ricciardo mezitím využil čistého vzduchu a zajížděl dobrá kola, zastávka v 39. kole jej vyšvihla až na bednu - 3. místo. Vettel zastavil o kolo později, což jej dostalo na první místo před Räikkönena.

Hamilton zvolil podobnou strategii jako Vandoorne, dlouhý stint na ultraměkkých pneumatikách. Vandoorna strategie vynesla na 10., Hamiltona na 7. místo. 

V 60. kole kolidoval Wehrlein s Buttonem, což Němce poslalo do bariér před tunelem. Safety car byl jednoznačným řešením, naštěstí se nikomu nic nestalo. 

Zpomalení využil například Verstappen k beztrestné výměně pneumatik. I při zaváděcím vozidle neukočíroval své auto Ericsson, zabodl se do bariér v první zatáčce. Sotva jej odklidili a zavlála zelená vlajka, na stejném místě skončil závod pro Vandoorna při kontaktu s Perezem, který se jej pokusil předjet.

Tím dramatické momenty neskončily, Ricciardo, Bottas a Verstappen vytvořili sendvič a bojovali od restartu o poslední pódiové umístění. 

Perez nepřestal s agresivními manévry, v La Raccasse při pokusu o předjetí vrazil do Kvjata a Rus musel následně odstoupit. Nakonec se to nevyplatilo ani Mexičanovi, který se propadl na chvost startovního pole. Mezitím odstoupil Stroll pro přehřívající se brzdy.

Do konce závodu se už nic dramatického nestalo, takže Ferrari v Monaku oslavilo vítězství po dlouhých 16 letech. Hamilton zachránil, co jen mohl, dojel závod na 7. příčce. Slavit může i Ricciardo, který vytlačil Mercedes z pódia. Naopak Räikkönen nadšený z druhého místa moc není.

Perezova kolize odsunula Force Indii z bodovaných pozic a přerušil tím sérii na bodech od minuloroční VC Rakouska. Naopak posunula na body Magnussena, který měl v závodě defekt a musel absolnovat zastávku v boxech navíc.

GP Monaka (Circuit de Monaco)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 251:44:44,340 hod
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 18+ 3,145
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing 15+ 3,745
4. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo 12+ 5,517
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing 10+ 6,199
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso 8+ 12,038
7. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo 6+ 15,801
8. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team 4+ 18,150
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing 2+ 19,445
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team 1+ 21,443
 
 
11. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team  + 22,737
12. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team  + 23,725
13. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team  + 49,089
14. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso  havárie
15. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  brzdy
 DNF  2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team  havárie
 DNF  9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  havárie
 DNF  22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Honda Formula 1 Team  havárie
 DNF  94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team  havárie
 DNF  27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team  převodovka

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: VC Monaka: Absolutní triumf Ferrari, Wehrleinova nehoda zdramatizovala závěr

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 121, poslední 01.06.2017 10:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 121 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H)

Takhle to dál nepůjde! Honda přiznává, že jejich MGU-H vydrží jen 2 závody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  3. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  4. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud