DISKUZE K ČLÁNKU Velká cena Abú Zabí: Hamiltonovi nepomohly ani intriky, Rosberg slaví první titul!
Aneb jak Rosberg k titulu přišel...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Velká cena Abú Zabí: Hamiltonovi nepomohly ani intriky, Rosberg slaví první titul!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001810
(Hlasovalo 9 lidí)
27.11.2016 18:39
Hamilton se zase předvedl. Ještě, že to Nico… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
skejpa
10:26 30.11.2016 89.102.220.XXX
To vůbec. Jen to jsou nýmandi, když si nedovedou, se vší tou technikou, spočítat, že to před DR nestihne a že pak bude na žluté pomalejší. Jak píšeš, mohli to zkusit, byla by aspoň malá šance. Takhle nebyla prakticky žádná. Nikde nepíšu, že mu to udělali záměrně. Kdo ví, třeba na ně Kimi dokonce tlačil. Ale v těch strategiích to letos je jeden přešlap vedle druhého.
Mike17
10:18 30.11.2016 93.99.87.XXX
Jo asi máš pravdu, ikdyž to bylo o tom jak zajede kolo Kimi. Ale pro mne by tvou zvolená strategie nevedla k ničemu lepšímu. Mohli to aspoň zkusit? Mohli. Jasně.
Jak jsem psal dřív: nevím, jestli by bylo o nějakou sekundu lepší tato nebo druhá. Vadí mi to, že přisuzujete Ferrari úmysl poškodit Kimiho. A jsou dost dobré důvody k tomu, že to tak nebylo.
Jak jsem psal dřív: nevím, jestli by bylo o nějakou sekundu lepší tato nebo druhá. Vadí mi to, že přisuzujete Ferrari úmysl poškodit Kimiho. A jsou dost dobré důvody k tomu, že to tak nebylo.
Mike17
09:57 30.11.2016 93.99.87.XXX
Tak strategie měla vypadat tak, že vyjede před DR a ten ho nepředjede. Nic nereálného, jen to chtělo zajet poslední slušné rychlé kolo před výměnou a předtím mít malý náskok.
Připadá mi to jako menší risk, než ho nechat hodně ztrácet a pak se pokoušet to zase stáhnout a navíc předjet.
Ale to už se točíme dokola.
Připadá mi to jako menší risk, než ho nechat hodně ztrácet a pak se pokoušet to zase stáhnout a navíc předjet.
Ale to už se točíme dokola.
Mike17
09:05 30.11.2016 93.99.87.XXX
Jo, částečně máš pravdu. měl bych jen nějaké připomínky:
1. Nejen inženýr by měl znát silné a slabé stránky pilota. Měl by to vědět především pilot sám. A pokud chtěl jet na červených, měl si vzít jednu sadu navíc. Na čerstvých by nemusel jet tak dlouho na žlutách, Čerstvé pokud vím neměl.
2. DR jezdil stejné časy, poněvadž se vezl za Kimim. Jak předvedl v posledním stintu, byl o dost rychlejší než Kimi (0,45s na kolo je dost).
3. Kimi si stěžoval na druhou sadu. Nechat ho na nich ještě 7 kol by nic moc neřešilo. Musel by na nich ujet o 5 víc než Vettel, kterému odešly.
4. Kdyby přezul v 35-tém, musel by na těch "špatných" gumách odjet ještě 10 kol. Kolik by si zatím najel Ricci? 10-20s? Blbě by se to dojíždělo a ještě hůř předjíždělo.
1. Nejen inženýr by měl znát silné a slabé stránky pilota. Měl by to vědět především pilot sám. A pokud chtěl jet na červených, měl si vzít jednu sadu navíc. Na čerstvých by nemusel jet tak dlouho na žlutách, Čerstvé pokud vím neměl.
2. DR jezdil stejné časy, poněvadž se vezl za Kimim. Jak předvedl v posledním stintu, byl o dost rychlejší než Kimi (0,45s na kolo je dost).
3. Kimi si stěžoval na druhou sadu. Nechat ho na nich ještě 7 kol by nic moc neřešilo. Musel by na nich ujet o 5 víc než Vettel, kterému odešly.
4. Kdyby přezul v 35-tém, musel by na těch "špatných" gumách odjet ještě 10 kol. Kolik by si zatím najel Ricci? 10-20s? Blbě by se to dojíždělo a ještě hůř předjíždělo.
driverine
17:02 29.11.2016 78.102.189.XXX
No já se jen zamýšlel nad tím , proč udělali to co udělali. Závodní inženýr by měl znát silné i slabé stránky svého pilota, proto si myslím že ta křeč , kdy se snažili reagovat na Red Bull DR byla naprosto zbytečná. Měli nechat Red bull Red bullem a dělat to co umí a to je jízda na červených gumách. No a v kole tuším 28 kdy jel KR pro žluté měl na nich najeto nějakých dvacet kol a podle časomíry jezdili KR i DR před touto zastávkou srovnatelné časy, takže ze strany Ferrari tam šlo jen o zbrklou reakci na Red Bull , naproti tomu kdyby nechali KR jezdit ještě 7 kol myslím, že by to byla lepší volba. A podle hrubého propočtu v případě že by KR zajel pro červenou sadu v kole 35, měl by dalších 20 kol na to , aby dojel a pokusil se předjet oba Red bully.
Mike17
10:34 29.11.2016 93.99.87.XXX
Já si pod pojmem nestandartní představuji něco, co se nedělá běžně. Jestliže použil strategii jako 9 dalších jezdců z těch 16-ti co dojeli (3 použili f-ž-č, 3 použili ž-ž-č a Max č-ž), pak mám pocit že byla suverénně nejstandartnější ze všech. Proto nechápu kritiku pouze Kimiho strategie.
Ale souhlasím, nemá smysl to víc rozebírat.
Ale souhlasím, nemá smysl to víc rozebírat.
Mike17
10:28 29.11.2016 93.99.87.XXX
Jasně. Po dvou letech naprostýho válcování konkurence a po čtyřech naprosto jasných vítězstvích z pěti závodů (o to že nebylo i to páté se postaral pouze Hamilton, jinak bylo 5 z 5-ti a nebýt jeho problémů v kvaldách by to byl 5x double), nevěděli jestli budou mít tituly? Ale jdi ty.
Velký rozdíl v příjmech to není, ale rozdíl je stejně velký v Monaku i Abu Dhabi. Chápu, že fanouškům Lewise TR voní jen když je v jeho prospěch. Ale bylo by dobré si uvědomit, že prostě byla. A provedená POUZE v jeho prospěch.
Velký rozdíl v příjmech to není, ale rozdíl je stejně velký v Monaku i Abu Dhabi. Chápu, že fanouškům Lewise TR voní jen když je v jeho prospěch. Ale bylo by dobré si uvědomit, že prostě byla. A provedená POUZE v jeho prospěch.
Kevvin
22:33 28.11.2016 185.73.103.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Kevvin
21:08 28.11.2016 185.73.103.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Poky
20:50 28.11.2016 46.254.64.XXX
Pánové, tak jste mě po letech nečiného sledování donutili se zde zaregistrovat. a reagovat. Kvantum nesmyslných rečí o nesportovním chování a o intrikách (použito i v názvu článku) mě udivuje. Jste ještě vůbec fanouškové F1 a stojíte o ni? Tohle bylo jedno z nejlepších finále za spoustu let a hnedka ho začnete špinit.
ROS vyhrál a předvedl bravurní jízdu a tím si ten titul pro sebe urval. Nikdo jinej mu to nevyjel! Měl defakto dvě možnosti. Jet za HAMEM a doufat, že ho nikdo nedožene a nepředjede, což si i vybral. A nebo zatlačit na HAMA aby zrychlil. Ten si nemohl dovolit se nechat předjet a ani havarovat. Takže by musel přidat a měl by po strategii. Tím pádem byl pro ROSE jedinej problém MAX, když se ho ROS rozhodl předjet a poté zavřít u zdi. Jiné ohrožení defakto nepřišlo.
To samé HAM. Ten odvedl sakra dobrou práci. Když udržoval po celou dobu závodu domalejsí tempo, aby se jich dokázali ostatní držet a mohli něco vymyslet. Bohužel RBR a Ferrari se věnovali boji mezi sebou. Takže nakonec musel HAM zpomalit ještě více, coz bohužel taky k ničemu nebylo. Ale za celou dobu neprovedl nic nečestného a nesportovního. Pouze se snažil získat titul jediným možným sportovním způsobem co mu zbýval. Kdyby chtěl vyhrát nesportovně, tak mohl v nějaké ze zatáček více zpomalit a nechat ROSE více probrzdit, nebo vyjet mimo trať aby ho dostat víc pod tlak od soupeřů, nebo aby ho některý z nich předjel. Nic takového neudělal a nechat to pouze na těch za sebou. Celou dobu jel tak aby nedošlo mezi ním a ROSEM k žádnému kontaktu, jízde kolo na kolo či vytlačení z tratě.
Tak kde vidíte ten problém?? V tom, že na to nešlápl a neujel všem? Že ROS nedojel 10s za ním a někdo z RBR dalších 30s za ROSEM. To by byl asi další z nudných závodů, kde by jsme si pak klepali na čelo, že přece HAM musel vedět že tímto způsobem vyhraje pouze jen ten závod a ne titul. To by jste tu pak psali, jak byl HAM odevzdanej a ani se nic nepokusil udělat. Že by si vlastně ten titul ani nezasloužil, když o něj nebojoval.
Stejně tak nechápu Mercedes. Tím vměšováním a veškerým humbukem co tedka vytváří se akorát zesměšnuje a škodí si. Spíš by se měl Hamovi omluvit. Měl je nechat a neplést se jim do toho když se pořád chvástá tím jak nechává své jezdce bojovat mezi sebou. Nechává je bojovat a v okamžiku když už mercedesu o nic nejde tak zasáhne a defakto řekne kdo má bít mistr. To je slušná prasárna na konec.
ROS vyhrál a předvedl bravurní jízdu a tím si ten titul pro sebe urval. Nikdo jinej mu to nevyjel! Měl defakto dvě možnosti. Jet za HAMEM a doufat, že ho nikdo nedožene a nepředjede, což si i vybral. A nebo zatlačit na HAMA aby zrychlil. Ten si nemohl dovolit se nechat předjet a ani havarovat. Takže by musel přidat a měl by po strategii. Tím pádem byl pro ROSE jedinej problém MAX, když se ho ROS rozhodl předjet a poté zavřít u zdi. Jiné ohrožení defakto nepřišlo.
To samé HAM. Ten odvedl sakra dobrou práci. Když udržoval po celou dobu závodu domalejsí tempo, aby se jich dokázali ostatní držet a mohli něco vymyslet. Bohužel RBR a Ferrari se věnovali boji mezi sebou. Takže nakonec musel HAM zpomalit ještě více, coz bohužel taky k ničemu nebylo. Ale za celou dobu neprovedl nic nečestného a nesportovního. Pouze se snažil získat titul jediným možným sportovním způsobem co mu zbýval. Kdyby chtěl vyhrát nesportovně, tak mohl v nějaké ze zatáček více zpomalit a nechat ROSE více probrzdit, nebo vyjet mimo trať aby ho dostat víc pod tlak od soupeřů, nebo aby ho některý z nich předjel. Nic takového neudělal a nechat to pouze na těch za sebou. Celou dobu jel tak aby nedošlo mezi ním a ROSEM k žádnému kontaktu, jízde kolo na kolo či vytlačení z tratě.
Tak kde vidíte ten problém?? V tom, že na to nešlápl a neujel všem? Že ROS nedojel 10s za ním a někdo z RBR dalších 30s za ROSEM. To by byl asi další z nudných závodů, kde by jsme si pak klepali na čelo, že přece HAM musel vedět že tímto způsobem vyhraje pouze jen ten závod a ne titul. To by jste tu pak psali, jak byl HAM odevzdanej a ani se nic nepokusil udělat. Že by si vlastně ten titul ani nezasloužil, když o něj nebojoval.
Stejně tak nechápu Mercedes. Tím vměšováním a veškerým humbukem co tedka vytváří se akorát zesměšnuje a škodí si. Spíš by se měl Hamovi omluvit. Měl je nechat a neplést se jim do toho když se pořád chvástá tím jak nechává své jezdce bojovat mezi sebou. Nechává je bojovat a v okamžiku když už mercedesu o nic nejde tak zasáhne a defakto řekne kdo má bít mistr. To je slušná prasárna na konec.
Kevvin
20:24 28.11.2016 185.73.103.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
odin
20:13 28.11.2016 77.240.103.XXX
V poslední době jsem hodně pracovně vytížen, a tím pádem, jsem poslední závod ani neviděl. Přečetl jsem celou diskuzi a Mike17 mě fakt baví.
Gratuluji Nicovi. Právě on je důkazem toho, co tu stále obhajuji. Že i pomalejší pilot (týmová dvojka), může být mistr světa, když proti němu tým neintrikuje. Vždy jsem tu tvrdil, že u Mercedesu nechávají své piloty mezi sebou závodit a TR používají velmi zřídka a opatrně. Je vidět, že lze nechat piloty mezi sebou soutěžit a přitom získat jak PK, tak PJ. Dokázali to v minulosti i letos.
Rosberga považuji za sympaťáka a-la Massa, Webber, Barrichello... a zároveň vím, že byl také tím "pomalejším" pilotem z dvojice týmových kolegů. Proto jsem rád, že dokázal naplnit mé přesvědčení, že rozdíly v pilotech nejsou tak veliké, aby pár chyb, nebo selhání technických, či lidských, nestačilo k překonání svého kolegy. Samozřejmě za předpokladu, že týmová režie neupřednostňuje jediného vyvoleného.
Jistě, že záleží na autě. Ale nemohu se zbavit dojmu, že Nicův titul bude velice podobný titulu Kekeho. Jediný a "haluz". rád bych se mýlil...
Gratuluji Nicovi. Právě on je důkazem toho, co tu stále obhajuji. Že i pomalejší pilot (týmová dvojka), může být mistr světa, když proti němu tým neintrikuje. Vždy jsem tu tvrdil, že u Mercedesu nechávají své piloty mezi sebou závodit a TR používají velmi zřídka a opatrně. Je vidět, že lze nechat piloty mezi sebou soutěžit a přitom získat jak PK, tak PJ. Dokázali to v minulosti i letos.
Rosberga považuji za sympaťáka a-la Massa, Webber, Barrichello... a zároveň vím, že byl také tím "pomalejším" pilotem z dvojice týmových kolegů. Proto jsem rád, že dokázal naplnit mé přesvědčení, že rozdíly v pilotech nejsou tak veliké, aby pár chyb, nebo selhání technických, či lidských, nestačilo k překonání svého kolegy. Samozřejmě za předpokladu, že týmová režie neupřednostňuje jediného vyvoleného.
Jistě, že záleží na autě. Ale nemohu se zbavit dojmu, že Nicův titul bude velice podobný titulu Kekeho. Jediný a "haluz". rád bych se mýlil...
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink ()
- Kvalifikace ()
-
Sobota
- Trénink ()
- Závod ()
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek