Diskuze: Velká cena Abú Zabí: Hamiltonovi nepomohly ani intriky, Rosberg slaví první titul!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 100, poslední 30.11.2016 11:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» shazec (Hlasovalo 13 lidí) 27.11.2016 15:44
Hamilton to zkoušel dnes všemožně, ale je vidět,… »
» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 27.11.2016 16:06
Jak se to vezme. Určitě napětí až do poslední… »
» uzivatel001810 (Hlasovalo 9 lidí) 27.11.2016 18:39
Hamilton se zase předvedl. Ještě, že to Nico… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Tak podle fotky a nicku je jasné, že objektivní nebudeš. A ikdyž mám hodně rád oba dva, určitě i můj pohled je subjektivní. Myslel jsem to tak, že bysme museli porovnávat jeden konkrétní závod s druhým. Na tomhle nic podivného nevidím a ani jsem letos neviděl a neslyšel, kde jsou sympatie Ferrari.
Osobně věřím, že by Ari klidně posunul Vettela na 20-té místo pořadí, kdyby Kimi aspoň jednou vyhrál. To by mělo pro Ferrari mnohem větší cenu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ano ten závod to bylo podobné. A sám řekl, že žlutou tenkrát neměli a na červenou by zbyl rekordní stint. Opět sám prohlásil, že bylo dobře, že to zkusili. To není o tom, nekritizovat tým. Kdyby to nebyla pravda, vědomě by tvořil lži na vylepšování obrazu týmu.
Promiň, ale mám pocit, že ať zvolí jakoukoliv strategii, pokud skončí za Vettelem, bude to špatně. Někdy zbytečně riskují, jindy jsou moc konzervativní když neriskují. 03
Podstatné je, že se podobně dají zpochybnit strategie Vettela a nevidím VÝZNAMNÝ rozdíl mezi chybami týmu u obou dvou. A opakuju. Úmyslně si Arivabene nebude řezat větev pod zadkem. nebude riskovat post jen proto, aby zlepšil Vettelovi něco, na čem Vettelovi vlastně vůbec nezáleží. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Icewoman

Icewoman

178.255.168.XXX
Však já soukromě porovnávám 04. Včerejší důvod jsem popsala, ale jinak opravdu nevěřím, že je to Ferrari jedno, a když ne Ferrari, tak to není jedno někomu jinému. Ostatně letos to bylo docela viditelné a slyšitelné 12. Ale OK, já v tomhle fakt nejsem objektivní 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ty bysme museli srovnávat jeden závod vedle druhého. Včera prostě nebyl jediný důvod, proč za tím vidět nějaký zlý úmysl. A bavit se o tom, jestli by celkově dojel o nějakou sekundu líp nebo hůř, nemá cenu. Evidentně byl hodně pomalejší než Vettel (stejné časy na nových proti ojetým gumám).
Věř mi, že Ferrari je taky šumák, kdo z nich je čtvrtý a kdo pátý. Ti počítají jen vítězství a podia. Všechno ostatní je prostě jen neúspěch. Jedno čí. Takže určitě nikdo schválně nepřipraví Kimiho o podium, jen aby byl Vettel čtvrtý a on pátý. Letošní sezona je pro Ferko propadák. A Ari si nebude pod sebou řezat větev kvůli takové ptákovině. To fakt ne. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Icewoman

Icewoman

178.255.168.XXX
Přesně 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Icewoman

Icewoman

178.255.168.XXX
U Kimiho je to "zlepšování" otázka zahřátí pneu, může mu to při jeho stylu déle trvat.
Já bych celkem ani podrazy nehledala, kdyby se to nedělo témeř co závod, a zajímavé je, že vloni, když jezdil Kimi za Vettelem, pro něj žádnou alternativní rychlejší strategii nehledali.
Z mého pohledu je jedno, když nebojují o PJ, kolik kdo doveze bodů do PK, ale jak se zdá, Ferrari to asi jedno není.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

88.146.158.XXX
Mě je úplně jedno kolikátej kdo bude, když nevyhraje titul :D Jen mohli natáhnout žlutou sadu... Radši jezdit pomaleji ale pak na to moci tlačit. stejně bylo jasné, že jsou podseknutí - tedy kromě stratégů ferrari. A kimi když nasadil novou směs tak se mi nezdálo že moc zrychlil, ikdyž byly ty pneu čerstvé, to mohl jet na žlutejch ještě klidně 8 kol a pak vzít rovnou červené. Jasně, po bitvě každej generál ale je to opakující se věc, posledně taky jel pomalu na tvrdejch a dostal zase tvrdý (tuším dva závody zpět, jak si to tam Hamilton s Verstappenem zkracovali) a nezrychlil tam s novýma tvrdýma prakticky vůbec. Tady se to opakovalo, jen ne v takové míře.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Zkusím se polepšit :) ... Ale ty emoce hold pořád umí zacloumat :/ Snad v příští sezóně už nebudeme muset řešit, o kolik je PJ Renaultu slabší než Ferrari a že budeme moci s klidným svědomím konstatovat, že všichni výrobci si jsou výkonově natolik blízko, že půjde víc o šasi a hlavně o umění jezdců, než o rozdílné výkony PJ. :)

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Adi, děkujeme- 2. odstavce si s Robertem vážíme. A nepřeháněj to tak s tím fanděním Renaultu - nemám čas (a někdy chuť) to tady vše vyvracet a rovnat! 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
To máš pravdu. Ale jsou tu 2 aspekty, proč to tak je.
1. Má určitý počet sad, které si vybírá sám. Kolik kterých mu zůstane na závod, záleží tedy čistě na něm.
2. Na fialových by musel jet tak na 4-5 zastávek (i kdyby jich tolik měl, jakože mít ani nemůže). Použít po fialové 2 sady červených by teoreticky šlo. Ale na rozdíl od Vettela by na nich nejel 18 kol, ale na dvou sadách dohromady 48 (21+27, nebo 22+26?). To by musel hooodně šetřit. Musel by na těch gumách vydržet o 8-9 kol dýl jak Vettel. A tomu se už na konci rozpadaly. Fakt by to bylo rychlejší?
Promiň, můžeme se tu dohadovat, jestli by byl o vteřinku rychlejší nebo pomalejší a jestli my pozávodní generálové jsme chytřejší než u Ferek. Důležitý je, že mu nikdo záměrně neubližuje. Přicházet zbytečně a ZÁMĚRNĚ o bedny si nikdo u Ferrari dovolit nemůže. Už tak jsou v průseru. A chyby se najdou i u Vettelových strategií. A jestli bude čtvrtý o pár bodíků Vettel, nebo Kimi, je tam nejspíš každému u výfuku. Ti jsou v pr.. hlavně z toho, že jsou za RB a daleko za Merglem. Kdo z nich bude 4-tý a kdo 5-tý je důležitý snad jen pro Odina. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

88.146.158.XXX
Problém je v tom, že to Kimimu na tvrdých (tvrdších) nikdy nejde protože je svým šetrným stylem nezahřeje. A Ricciardo byl rychlejší, o tom žádná, na žlutých ale. To ale není ani vina Kimiho, prostě jel jen na sadě, na které je proti RBR pomalejší... Na fialové mu to jelo slušně.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Myslíš jako Vettel? Musel by na tom odjet ještě 12 kol. Nevím, kolik by zatím Ricci na něj najel, ale předpokládám, že dost. Těžko říct, mohl dopadnout teoreticky líp, ale dost těžko.
Strategie co měl mohla vyjít. Stačilo jediné. Nenechat se podseknout. A promiň, že to nevyšlo není chyba Ferrari. Jezdec si nesmí nechat toho druhého (Ricci) těsně před výměnou přiblížit na křídlo. Kdyby si nechal před Riccim malý náskok, nebylo by co řešit. Prostě byly RB rychlejší jak on. Tudíž se připravil o bednu sám.
Vettel si s druhou sadou rozumněl podstatně líp. Vždyť po její výměně vyjel kousek za Kimim. Jel 12 kol na starých, Kimi na nových a neztratil v podstatě nic. Problém není ve strategii. Evidentně i kdyby mu červené sedly stejně jako Vettelovi, neudělal by stejný výsledek. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

88.146.158.XXX
Nesedl si se žlutou směsí, proto nechápu, že to nezkusili natáhnout na červenou...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
A to "zlepšilo" platí stejné sadě gum, nebo té druhé? Že by gumy byly nejdřív špatné a pak po větším opotřebení zlepšily, mne fakt nenapadlo. Obvykle to totiž bývá jen naopak. Zvlášť, když ještě napíše, že po zlepšení se propadal pořadím. 03
nejspíš asi počítali, že podseknutí nevyjde a nebude muset na stejných gumách nikoho předjíždět. 03 jednoduchý. Vettel byl opět v jiné pozici. Předjíždět musel. Takže tam ze stejného důvodu, přišli se strategií jinou. Je to naprosto logické, pokud za tím nehledáš podraz. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Icewoman

Icewoman

178.255.168.XXX
Já nevím, ignoruješ to záměrně, že říká, že se to pak zlepšilo ... 04
Já chápu, že snaha o zabránění podseknutí je standardní, jenže Ferrari to standardně jaksi nevychází - tak proč nezkusit něco jiného, vždyť ten undercut snad není povinný... Samozřejmě, že šesté místo mohlo zapříčinit cokoliv, ale je těžké nekonspirovat, když téměř vždy Ferrari podělanou strategií nezklame. Na stejných pneu se Kimi těžko mohl před Ricciarda dostat, za ním dlouho nikdo, tak kam se hnát?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Já nevím, jestli to ignoruješ záměrně, nebo...
Kimi sám napsal, že se na druhá sadě trápil. Ty na to napíšeš, že ho na ni měli nechat dalších 12 kol, ideálně dalších 30? Opravdu si myslíš, že by na ní byl rychlejší, než na nové?
Nechci být příliš sarkastický, ale dostalo ho na 6-té Ferrari? Nemohlo to být něčím jiným, když s úplně stejnou strategií dojel Ricci 13,5s před ním? Nemohl si nějak nesednout s gumama, když se o tom sám zmiňoval? Snaha v následujícím kole zabránit Ricciho podseknutí je naprosto standartní a obyvklý tah. Jinými slovy, dělá se to furt a každý závod. Vidět v tom podraz můžeš jen v případě, že ten podraz chceš někde najít.
Pamatuju si kritiku v Mclarenu, v Renaultu i první rok u Ferrari. Jak strategie, tak nastavení vozu. Ne, není to typ pořád brečícího pilota, ale že by si sám vymýšlel obhajobu týmu tam, kde tým viditelně chyboval, to taky ne. Ne, fakt Kimi není známý jako vlezdoprdelista. Neznám jediný případ, kdy by něco takového předváděl. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Sice trochu zpětně, ale taky přidávám svoji kapku do diskuzního moře :)

Předně gratulace Nicovi. Ustál to psychicky a poslední závody jel to ,co potřeboval. Lewis nám všem ukázal, že v absolutní rychlosti je krůček před Nicem, ale letošní titul vyhrál Nico díky své lepší konzistenci a taky měl více štěstí na techniku. Od Lewise jsem včera viděl asi nejvyspělejší výkon za celou jeho kariéru, jel skvěle a dělal přesně to, co potřeboval. Jestli je to fér nebo ne podle mě není nasnadě. Kdyby zdržoval moc, Nico ho předjede, kdyby nezdržoval vůbec, byla by to nudná GP s titulem pro Rosberga, což Ham nechtěl. Udělal show a Vettel díky dobré strategii předvedl taktéž velmi dobrý výkon. Max nám opět ukázal, že prokousávání polem není problém ani za sucha, taktéž zaslouží velkou pochvalu hlavně za první stint, kdy skvěle pracoval s červenou sadou.

Celá sezóna se mi líbila, vrátil se Renault, o titul se bojovalo do poslední zatáčky a díky borcům jako je Sebastian, Kimi, Max, Lewis, Nico, Daniel a další jsme mohli mnohdy opravdu živě diskutovat, hádat se, polemizovat... tímto bych chtěl celé redakci poděkovat za skvělou práci v celé sezóně již od zimních testů. Jsem rád, že se redaktoři, hlavně Petr a Robert zapojují do diskuzí, pro mne je F1News jasná jednička a nejlepší diskuzní fórum u nás!

Doufám, že se příští rok na špici dostane Mclaren s Hondou a že taky Renault dostojí svému jménu a nebude opakovat letošní startovací sezónu, asi to pro ně byla velká kocovina, tak doufám, že se poučí a Hulk naváže na skvělé výkony ke konci sezóny, kdy Checa dokázal pravidelně porážet!

Snad se pochlapí u Williamsu a indiálni vydrží. Očekávám i u béčka Rudých býků posun polem, protože "Tostovci" již několikrát dokázali, že auta stavět umí.

Velká neznámá budou PJ Renaultu a Hondy, kteří vzali čistý list papíru, data za poslední roky a pokusí se konečně ukončit nadvládu Mercedesu. O PJ Ferrari si myslím, že již letos byla defakto shodná s Mercedesem, Italové toto umí a jestli se Roy Byrne vytasí s nějakým geniálním konceptem, klidně se můžeme stát svědky nové rudé dominance... otázek k zodpovězení je opravdu mnoho a i když je ještě Nicův titul čerstvý jako před minutou utržené jablko ze stromu, tak již nyní jsem myšlenkami na začátku zimních testů sezóny 2017 a nemohu se dočkat až se naše diskuzní kola opět roztočí naplno! Budu u toho! :)

Všem přeji málo abstinenčních příznaků a hlavně ať se tady zase všichni na začátku příští sezóny ve zdraví sejdeme :)

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Icewoman

Icewoman

178.255.168.XXX
Nemuseli hned kopírovat strategii Red Bullu, mohli ho nechat jet a pokusit se stint více natáhnout - nakonec říká, že se to pak zlepšilo. Pokud si já pamatuju, když nebyl Kimi s týmem ve při, tak byl vždycky loajální, myslím, že i to je jeden z důvodů, co ho udržel ve Ferrari. Ale jestli se ti zdá v pořádku, že ho Ferrari dostalo ze třetího místa na šesté, tak se s tím nedá nic dělat 04

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Taky mne to napadlo. 12

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Promiň. Nehledě na to, že by to bylo pochopitelné, to ani nebylo "jetí na Vettela". Kimi jasně řekl, že mu gumy odcházely. Přezout na 30 kol červené je naprostý nesmysl, Vettelovi nevydržely ani 18 kol. A kdyby přidali další výměnu, "prskali" byste ještě víc.
Kimi mnohokrát neměl problém kritizovat tým. Je možné, že poněkud "dospěl" a kritiku moc nepoužívá. Ale určitě si nevymýšlí pohádky, aby lakoval tým na růžovo. Takový vlezdoprdelista Kimi fakt není. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama