DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech
Co se změnilo oproti minulé sezóně v oblasti brzd monopostů F1? Díky spolupráci se společností Brembo přinášíme několik přehled těch hlavních vylepšení.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
beran
23:53 04.04.2015 62.201.23.XXX
Podle teorie dynamiky vozidel. Brzdná síla na kole je součin zetové složky síly a součinitele tření. Při při stejném brzdném momentu vpředu a vzadu: na předních kolech šel do smyku a zadek by brzdil méně než může. U formule do toho vstoupí další faktory jako různá přední a zadní pneumatika, aerodynamika.... ale určitě nelze zobecnit, že vpředu a vzadu bude stejný brzdný moment.
Petr
11:38 03.04.2015 109.81.245.XXX
Pokud údaje pro Velkou cen Číny někde na světě najdete dříve než u nás (viz [odkaz na stránku] ), tak mi dejte vědět, ať si nemyslím, že jsme s takovým předstihem vždy první.
Kapor
16:57 01.04.2015 194.160.178.XXX
O tomto tu bol jasne článok v predošlom,... ...kde sa jasne písalo, že vzadu sú menšie rozmery kotúčov aj menej strmeňov, aby sa ušetrilo na hmotnosti a brzdný moment sa musí elektronicky upraviť tak, aby auto na danú trať vyhovovalo jazdcovi ako si to praje nastaviť, pričom súčet momentu MGU-K, kde sa mechanická práca marí v alternátore v brzdný moment bol v súčte s brzdným momentom zadných kotúčových bŕzd k tým predným v pomere, aby malo presne také jazdné vlastnosti ako to požaduje ten, ktorý pilot pre danú trať. A preto vlastne jazdci trénujú, lebo aj tieto veci treba nastaviť a nastavenie v Sepangu bolo iné, ako v Austrálii a v Číne bude zas úplne iné. Dúfam, že to už konečne chápeš.
anonym
16:29 01.04.2015 85.70.74.XXX
Na zadních kolech potřebuješ stále zhruba stejný brzdný moment jako na těch předních, aby chování auta na brzdách bylo předvídatelné nezávisle na momentální stavu a nabití baterií. Brzdný moment MGU-K je totiž docela nekonstantní. Třeba na městkých tratích, kde se opakovaně prudce brzdí v krátkém čase MGU-K nemusí ubrzdit zhola nic, protože už prostě není kam rekuperovat.
Jediné, kde se dá ušetřit hmotnost je ubrat na šířce kotouče, to má na účinnost zanedbatalný vliv, postihne to především výdrž a sníží tepelnou setrvačnost.
Jediné, kde se dá ušetřit hmotnost je ubrat na šířce kotouče, to má na účinnost zanedbatalný vliv, postihne to především výdrž a sníží tepelnou setrvačnost.
uzivatel000968
15:48 01.04.2015 95.105.187.XXX
... píšeš hlúposti ...
... RED BULL , po odchode Vettela, pre sezónu 2015 odišiel k inému dodávateľovi...a to k americkej firme HITCO ...
... v minulosti tak neurobil preto, lebo VETTEL si tohto dodávateľa vyslovene neprial ...
... a teraz, ak problémy sa nepodarí s HITCO-m doriešiť, zvažujú o spätnom krok... t.j. návrat k firme BREMBO ...
... ...
... RED BULL , po odchode Vettela, pre sezónu 2015 odišiel k inému dodávateľovi...a to k americkej firme HITCO ...
... v minulosti tak neurobil preto, lebo VETTEL si tohto dodávateľa vyslovene neprial ...
... a teraz, ak problémy sa nepodarí s HITCO-m doriešiť, zvažujú o spätnom krok... t.j. návrat k firme BREMBO ...
... ...
Kapor
13:12 01.04.2015 80.87.214.XXX
Je to individuálne,... ...ale vždy kvôli ušetreniu hmotnosti. Preto použiješ menšie priemery, alebo menej strmeňov pri rovnakých kotúčoch, lebo na zadné kolesá potrebuješ menší brzdný moment o ten, ktorý sa marí v alternátore pri dobíjaní v MGU-K. Inak to legovanie AL telesa Lítiom sa robí preto, aby si zvýšil nielen pevnosť, ale aj pórovitosť Al zliatiny a tým lepšie vlastnosti chladenia bŕzd, ty mysliteľ.
uzivatel000548
12:57 01.04.2015 78.156.157.XXX
"Výroba každého z těchto nových třmenů (z hliníku/lithia) vyžaduje 14 hodin nepřetržitého soustružení, aby bylo dosaženo perfektního vyvážení mezi hmotností a pevností."
Místo soustružení by spíše mělo být obrábění (jako souhrnné označení odebírání materiálu, nehledě na způsob). A podle mě se třmeny frézují.
Místo soustružení by spíše mělo být obrábění (jako souhrnné označení odebírání materiálu, nehledě na způsob). A podle mě se třmeny frézují.
Petr
12:47 01.04.2015 109.81.245.XXX
Myslíš to, co uvádíme vždy několik dní v představení před závodem? [odkaz na stránku] - díky spolupráci s Brembem dříve, než se to objeví na jejich webu?