DISKUZE K ČLÁNKU Další z výhod foukání po vzoru Red Bull: Zvyšování přítlaku přímo na kolech

V minulých článcích jsme se již několikrát zmiňovali, v čem spočíval přínos umístění výfuků Red Bullu po bočních stranách dole u podlahy při tvorbě přítlaku. Dnes bych chtěl poukázat na další oblast, která pomohla díky foukání zvýšit přítlak - totiž sofistikovaná křidélka na brzdových kanálcích. Proč jsou tak efektivní?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Další z výhod foukání po vzoru Red Bull: Zvyšování přítlaku přímo na kolech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 09.01.2012 19:10 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • hmmm

    XXX
    Chyba. Hydrodynamický (aerodynamický) paradox praví, že tlak je v proudící kapalině (plynu) NEPŘÍMO úměrný rychlosti jejího proudění. Ve zúžené části pomyslné trubice (úzký prostor mezi zemí a podlahou vozu) se rychlost kapaliny zvyšuje a tím klesá její tlak. V rošiřující se části (difuzor) rychlost proudění KLESÁ a tlak se ZVYŠUJE.

    Jinak se tomu říká Venturiho efekt a vyzkoušet si ho může každý doma fouknutím mezi dva listy papíru. Vezmeš dva listy A4 s nízkou gramáží (obyčejný kanclpapír do tiskárny) za rohy užší strany tak, že jeden držíš mezi palci a ukazováky a druhý mezi ukazováky a prostředníky. Podržíš si je tak, aby je statický náboj "neslepil" k sobě a zůstala mezi nimi mezera. Když pak dáš rty až na hranu papírů a foukneš mezi ně, papíry se k sobě "přicucnou". 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu