Napsal jsem to malinko nešikovně. "Atmosféra v týmu" není to pravé, co jsem měl na mysli. Proto ti pořád leží v hlavě zda se šéfové týmu usmívají na někoho, či nikoliv. Já věřím, že se usmívají na oba ve všech týmech. Ovšem pak bývají někteří piloti rozčarováni, když jim šéfové pošlou jen esemesku, že s nimi už nepočítají.
Řekl bych, že si spousta fans, včetně tebe, vztahy v F1 hodě idealizuje.
add 1 Souhlas, že se oba piloti v McLarenu obírali o body, souhlas, že Ferrari jelo (ale až v závěru sezóny) na Kimiho. Ale nesouhlasím s tím, "kdyby"... Těch kdyby mohu uvést spousty ex post ve prospěch všech zúčastněných a hrát si tady na chytrého. A navíc, nebyly ty chyby Lewise právě v důsledku jakési "atmosféry", která se rapidně změnila v porovnání se začátkem sezóny? Není to další příklad jen z jiné stáje, který jsem uváděl výše v podání Vettela, Kimiho a Leclerca?
add 2 Pokud vím, tak Kimimu upravovali pouze zavěšení předních kol. Ale samozřejmě, že propastný rozdíl mezi ním a Fernandem byl v koncepci auta. A zase to mávztah k tomu, co jsem měl na mysli. Když máš v týmu dva piloty, kterým sedí odlišná koncepce vozu, musíš jednoho nutně "poškodit" při stavbě auta. A pak je tento pilot vnímán takovými fans jako jsi ty, za pomalého a odepsaného. (toto je ale extrémní příklad, já mám na mysli spousty detailů, které jsou dělány uvnitř týmu ve prospěch preferovaných pilotů a které v důsledku znamenají určitý náskok na kolegu).
add 3 Ne, je to o tobě a tvém vnímání. Píšu co dělali Kimimu (nikoliv Leclercovi) a pak to samé, když už Seba odstavili na vedlejší kolej, začali dělat Vettelovi. Ferrari dělá boty ve strategiích hodně často, to máš pravdu, ale vždycky na ty jejich boty doplácí jejich méně preferovaný pilot. Tak že je jasné s jakým záměrem ty boty dělají, čili tým s tím má hodně společného.
add 4 Tady máš hodně pravdy. A řekl bych, že jsi se dotkl dalších aspektů výkonnosti pilotů