DISKUZE K ČLÁNKU "Je smlouva s McLarenem trefou do černého nebo krokem zpět?" ptá se Button
Expilot F1 Jenson Button se pozastavil nad jedním z posledních oznámených přestupů pro příští rok. Fernanda Alonsa nahradí jeho mladší krajan Carlos Sainz Jr., pro něhož nezbylo u továrního Renaultu místo příchodem Daniela Ricciarda.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Je smlouva s McLarenem trefou do černého nebo krokem zpět?" ptá se Button
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 4 lidé)
21.08.2018 19:02
S tou změnou pravidel to není tak horké, mění se… »
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
21.08.2018 17:25
tak s Renaultem je občas schopen bojovat Alonso,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
daaviid23
21:01 21.08.2018 91.245.26.XXXNo ano ale to není úplně odpověď na mojí otázku.
Renault ulovil Ricciho a celkově celkem dost posilují. Mclaren to letos podělal a soustředí se na další rok.
Podle mě by prostě tyhle dva týmy měly porazit Béčka pokud myslí reálně útok na čelo.-
Situs
21:51 21.08.2018 85.70.164.XXXA podle mě v F1 nemaj Bčka typu HAAS co dělat, není to k žádnému konstruktérovi fér. Stahování ztráty v F1 nepadaj z nebe, a Renault či McLaren to stojí nemalé peníze. Však Renault na to upozornil, nechce tam takový systém a varuje před tímto systémem. No tohle už jsme probrali tisíckrát, nechápu jak dlouholetý fanda F1 může říci že si Renault či McLaren nezaslouží nic když neporazí nějaké B-čko. Tohle prznění konstruktérů je katastrofa. No možná je čas na změnu a pro F1 je to cesta, ovšem přiznám se že pro mě se v F1 koukat na soutěže B-ček za továrními týmy má nulovou hodnotu. Když si vzpomenu jak Sauber dokázal porazit někdy i Ferrari, to byla frajeřina, to že HAAS dojede před Renaultem, to není frajeřina, to je u mě výsměch konstruktérského sportu.-
airwar1939
08:06 22.08.2018 176.74.141.XXXJaké plznění konstruktérů? Pokud pravidla umožňují odebírat PU(motor), převodovku, zadní nápravu, hydrauliku a chlazení od dodavatele PU, tak nedělá Haas nic špatného, a naopak je hloupost dalších zákaznických týmů, že se svými dodavateli nemají podobnou dohodu. Ušetřilo by jim to spoustu peněz a času, a pořád je ve Formuli 1 dost prostoru kde se mohou realizovat - mechanika přední nápravy a kompletní aero.
Na jednu stranu si mnoho týmů stěžuje jak je Formule 1 drahá, na druhou stranu ty samé týmy vyhazují plno peněz oknem za vývoj komponent které by mohli v lepší kvalitě koupit.
Krom toho si dovolím připomenout, že zákaznické týmy které si kupovali či pronajímali vozy F1, tu byly v šedesátých a sedmdesátých letech naprosto běžně, a Formuli 1 to nijak neublížilo.-
daaviid23
09:14 22.08.2018 90.182.169.XXXPřesně tak. Byly doby, kdy se kupovalo doslova celé auto!!! Proti tomu je Haas naprostá drobnost.
Nehledě na to, že když se podívá na vlastnosti vozů, tak loňské Ferrari dominovalo na pomalých tratích a letošní Haas je tam naopak velmi slabý a sedí mu rychlejší okruhy. Trochu rána pro jeho argumentaci.
Další aspekt je uplatnění kvalitních jezdců. Letos se klidně může stát, že Ocon bude bez místa kvůli platičům. Po Wehrleinovi další kvalitní jezdec bez místa. Kdyby měl Mercedes Béčko, tak se to nestane! Ale s tímhle Míša souhlasí. On byl tuze rád, když v Sauberu zůstal Sony, viď Míšo-
-
-
Situs
09:48 22.08.2018 85.70.164.XXXOcon má mít místo protože je dobrý, ne protože patří Mercedesu a musej ho umístit do jejich Bčka! Já vidím zničenou konstruktérsky velmi schopnou a efektivní FI ačkoliv se nemohla poslední roky umísťovat v F1 lépe. Jak někoho může těšit že takový tým není schopen přežít a bude nucen stát se otrokem továrny od které si koupí vše co může aby finančně přežil? To čeká i Williams? Mě fascinuje že nikdo nevidí dlouhodobá rizika s tímto spojené, a vidí jen ten výsledek na trati.-
-
Situs
10:18 22.08.2018 85.70.164.XXXPrávě že vůbec, ten papánek je právě ten kdo to totální Bčko z FI udělá, protože on chce jen co nejlepší auto za málo peněz, a je mu uplně jedno že si ho nevyrobí, ale že si ho koupí. Jako HAAS. Je to efektivní, ale zcela destruktivní pro soukromé týmy jak je známe konstrukčně před vznikem týmu HAAS. Vidíte jen Mercedes, Ferrari a RedBull, ostatní asi nevidíte.-
airwar1939
13:50 22.08.2018 176.74.141.XXXFI a Williams stejně berou motory od Mercedesu a jsou tedy zákaznické týmy. A jaký je rozdíl brát jenom motory, a nebo brát k motorům i převodovku, hydrauliku a zavěšení?
FI má posledních 10 let každý rok rozpočet kolem 100 milionů, TOP týmy jako Ferrari, RB či Mercedes se pohybují kolem 300 milionů. Při takovéto konstelaci a zázemí je velmi nepravděpodobné, aby tým jako FI byl schopen konkurovat továrním týmům.
Pokud má FI 100 milionů, může koupit za 18 milionů motory Mercedes, a převodovku, hydrauliku a zavěšení si může stavět samo... ale to je bude stát čas a peníze, a výsledek bude pravděpodobně horší než když totéž koupí od Mercedesu a ušetřený čas věnují dálším částem vozu.
Buďme realisti, pokud má tým bojovat o čelo, musí mít rozpočet 250-300 milionů + podporu automobilky, která mu dodá špičkový motor, bez toho to prostě nepůjde. A vize 10 automobilek ve Formuli 1 je podle mě nepravděpodobná.
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
21:13 21.08.2018 176.74.141.XXXHaas je letos sice výborný, ale pořád je minimálně sekundu za čelem. Haas nemá ani potenciál, ani ambice bojovat o vítězství a tituly, pokud chtějí Renault či McLaren bojovat o vítězství a tituly, tak si prostě musí Haas namazat na chleba.
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
16:29 21.08.2018 77.236.218.XXXJaký to bude krok se uvidí přiští rok. Proč hodnotit něco, co se ještě nestalo a neví se, jak bude Mclaren fungovat a neví se, jak na tom bude Renault
Až to budeme vědět, můžeme hodnotit. Teoreticky to tak může být, prakticky to však může být zcela obráceně. Rok 2019 ukáže...
.
-