DISKUZE K ČLÁNKU Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

Bylo by předčasné po prvním závodě hovořit o podobně celého mistrovství, ale britské deníky se radují, že po tříleté nadvládě Mercedesu se rýsuje možnost souboje dvou týmů o korunu šampiona Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 27.03.2017 19:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 2 lidé) 27.03.2017 15:04
Trpělivost pánové... Mnoho let jsem četl rozumné… »
» dannak (Hlasovali 2 lidé) 27.03.2017 16:20
@Rock: Já bych asi neříkal neškrtne, tak… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 27.03.2017 14:46
Už jsme to vysvětlovali během testů - Verstappen… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • dannak

    dannak

    89.103.144.XXX
    "Na trati by Hamiltona nepředjel, ani kdyby se postavil na uši." Proboha, dyť píšu, že SV nebyl rychlejší o tolik, aby to stačilo na předjetí na trati.
    "Subjektivně se mu jelo blbě, ale objektivně držel už 8 kol konstantní časy". Pokud se mu jelo blbě, tak celkem dost roste šance, že někde něco nezvládne.
    "zatímco při jízdě v závěsu za Verstappenem si ty pneu zlikvidoval" to by mohl říkat i SV o LH, že si za nim zlikvidoval gumy.
    Uvidíme ale na tratích s jiným profilem, jaké bude rozložení sil, mimo to se týmy lépe sjiží s pneumatikami.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dannak

    dannak

    172.20.150.XXX
    @Rock:
    Já bych asi neříkal neškrtne, tak jednoznačné to IMHO rozdhně nebylo, ani z jedné strany.
    LH rozhodně neměl rychlost na to, aby se nějak významně trhnul a najel si náskok.
    SV by dost možná neměl rychlost na to přímo s LH bojovat na trati. Co z toho plyne ? Řekl bych, že vlastně nic moc, když vezmeme v úvahu, že předjíždění je teď těžší díky ještě větším turbulencím, kterým je pronásledovatel vystaven.
    Fakt je, že se SV nemálo kol dokázal za LH držet v závěsu, tzn. víc trápit přední pneu a ještě na nich pak zajet dalších 5 kol na čerstvém vzduchu.
    Dále, když VER konečně zajel a LH tedy měl čerstvý vzduch, rozhodně nezačal SV rychle stahovat, rozdíl byl víceméně konstantní, nebo se lehce natahoval.
    Rozdíl mezi SV a LH tedy byl celkem minimální a roli sehrály jiné faktory, např. ten VER. To je ale strategie, tým musí přeci vědět, kam jezdce vypustí. Nabízí se tak varianty:
    1) LH by zajel o kolo dřív, než by zajel => vyjel by před VER a dost blízko za SV, aby se vrátil na P1 ?
    2) LH by zajel o kolo později, než zajel => možná by se udržel před SV, ale taky mohl díky odcházejícím pneu udělat chybu a někde vyletět nebo nedotočit/nedobrzdit atp.

    Prostě to tady Merc nevyšlo s vypuštěním do provozu a tu ztrátu už pak nebyl LH schopen stáhnout, ani pak na čerstvém vzduchu.
    Z toho bych tedy rozhodne nevyvozoval, že by si SV, jak říkáš, neškrtl, nebýt VER.
    naopak bych řekl, že SV byl rychlejší, ne však o tolik, aby LH předjel přímo na trati.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.142.XXX
      Hamiltonovy časy se nijak nezhoršovaly, s tou degradací to ani zdaleka nebylo tak zlý, jak si Ham myslel. Subjektivně se mu jelo blbě, ale objektivně držel už 8 kol konstantní časy.
      Vettel možná stahoval, ale po desetinách. Na trati by Hamiltona nepředjel, ani kdyby se postavil na uši.
      Verstappenovi Hamilton odjížděl o sekundu na kolo. Dokonce i na pneu, na kterých údajně neměl grip. S pitstopem o 5 kol později (a s odkazem na první odstavec tohodle postu by to ty pneu dost možná vydržely) by se Ham vrátil před Verstappena a nebylo by co řešit. Na čerstvých pneu a čerstvém vzduchu zrychlil o sekundu na kolo, zatímco při jízdě v závěsu za Verstappenem si ty pneu zlikvidoval.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.138.XXX
    No, já tam viděl, že Ham byl s přehledem rychlejší v kvaldě (0.3s zas tak málo není) a nebýt zřejmě nevynucené chyby ve strategii, tak si Vettel během závodu ani neškrtne.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Taky bych to neviděl tak jednoznačně. Rychlost měli v podstatě stejnou. Podle toho, že si Ham nebyl schopný najet náskok a pak Vettela nestahoval, bych řekl, že Vettel byl na tom malinko líp. Pak už to bylo jen o tom pitstopu. Kdyby Ham zajel později, nepodsekl by ho Vettel? 50:50?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Myslím, že ne. Vettel nemohl do boxů dřív, než reálně jel, protože pak by za tím Verstappenem zůstal viset on. Hamilton mohl o kolo dřív než Vettel.
        90:10 pro Hama (těch 10 % za možnost, že by mu ty pneu odešly doopravdy).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Trpělivost pánové... Mnoho let jsem četl rozumné názory na úvodní závody, že nemusí ukazovat skutečné rozložení sil a je to samozřejmě pravda.

    Pro příklad, velmi jednoduché vítězství v Austrálii v r. 2013 Kimmiho na Lotusu. Nakonec jeho tým skončil 4. v PK a bylo to Kimmiho jediné vítězství tuto sezónu. Nebo Sebovo vítězství v r. 2015 (tehdy druhý závod sezóny v Kuala - Lumpur). Jak dopadl souboj Mercedes - Ferrari v tom roce víme všichni. Naopak, loni na tom byl Red Bull v úvodu ještě hůře než letos a byl to nakonec jediný tým, který potrápil Mercedes (hlavně v Monacu a v Singapuru). Přeji si tvrdou bitvu mezi 3 top týmy do posledního závodu a doufám, že mistr světa bude z jiné stáje než z Mercedesu, ale ještě stále můžeme být svědky podobné dominance jako v posledních 3 letech.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Stát se může cokoliv, i dominance Ferrari. Ale proti předchozím 3 rokům nevyhrál Mercedes kvaldu o skoro vteřinu. Naznačuje to, že by jsme mohli vidět po 4 nudných letech i souboj o titul.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      86.49.126.XXX
      Pěkně napsáno. Možná jsem jen paranoik, ale já si pořád myslím, že Mercedes mlží a během pár závodů se dostane zase na koně.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    178.165.128.XXX
    No ještě že se HAM zasekl za VES, pardon VER*. Jinak by neměli o čem v GB psát 12

    VES > VER, nějak mi to uniklo a všiml jsem si až při závodě. Byl k tomu nějaký důvod? Respektive proč měl předtím VES?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Už jsme to vysvětlovali během testů - Verstappen nemohl používat zkratku VER, protože tu měl před ním Jean-Éric Vergne. Když se z F1, i ze svých testovacích aktivit, stáhl, "předal" VER právě Verstappenovi.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu