DISKUZE K ČLÁNKU Domenicali je frustrovaný: Ferrari mohlo skončit druhé, Massova penalizace byla přísná

Šéf Ferrari je frustrovaný kvůli tomu, že se jim nepodařilo vybojovat druhé místo v šampionátu konstruktérů. Trest pro Felipeho Massu v podobě průjezdu boxy navíc byl podle něj příliš přísný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Domenicali je frustrovaný: Ferrari mohlo skončit druhé, Massova penalizace byla přísná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 27.11.2013 08:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Loqenc (Hlasovalo 12 lidí) 26.11.2013 09:19
Dostal varovaní a stejně tam znovu jezdil, tak… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 26.11.2013 09:04
Tak jsem se na ten závod včera podíval podruhé a… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 26.11.2013 10:26
Na "kdyby" se v F1 nehraje. Kdyby… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Duncan66

89.102.3.XXX
fajn a pamatujes si aspon jednoho dalsiho pilota, ktery tam jezdil opakovane jako Massa?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.102.3.XXX
Kdyby Massa nedostal trest, tak by se odvijel jinak zavod i pro Lewise a ona kolize s Bottasem by s pravdepodobnosti blizici se 1 nestala. 03

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.239.XXX
Já netvrdím, že to mají lehký. Já tvrdím, že je v jejich moci tu situaci ovlivnit (sami to v Austinu dokázali) a oni sami se můžou rozhodnout, jak s tou zkušeností naloží.

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Já ho nemám nahraný , opakovali ho na Fandovi.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.102.3.XXX
napis kdo konkretne tam jezdil opakovane. Psal jsi, ze mas zavod nahrany, tak pro tebe urcite nebude problem dolozit obrazky, kde jsou i jini piloti opakovane videt, jak projizdeji pres to misto. Ja jsem se dival opakovane docela pozorne a nikdo jako Massa tak nejezdil.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Souhlas.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Pokud je mezi závody 1 týden a asi půlku týdne je auto v kontejneru, moc se toho nestihne zkontrolovat. Navíc jsou mechanici časově omezeni a nemohou dělat na voze třeba přes noc. Šasi kontrolovali na základě chování vozu na dráze. Jinak by se nekontroloval a šel by do dalšího závodu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Andy

62.168.11.XXX
Jenže Massa to několikrát projel celý až za čarou. Ostatní přejížděli max čáru.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.239.XXX
"Třeba Hamiltonovo prasklé šasi."

No, tak to je zrovna ukázkový případ. Rozdělím to na dvě části.

-Vznik prasklin
To je jasný, nedostatečně nadimenzovaná nebo špatně provedená konstrukce (šasi si pečou sami, je to ruční práce z materiálu, který vybírají doslova holýma rukama, tam žádnou vadu materiálu nevyčarují), zřejmě v kombinaci s Lewisovou agresivní jízdou na obrubnících. Za to si můžou sami, jako tým (konstruktér + zhotovitel + pilot).

-Možná jízda vozu s prasklinami v několika závodech
Oni na ty praskliny přišli v místě konání před závodem. To znamená, že zřejmě v Austinu provedli kontrolu něčeho, co v Abu Zabi nekontrolovali, nebo to zkontrolovali jinak, líp. A protože to evidentně ŠLO zkontrolovat v polních podmínkách před závodem, znamená to jednoznačně špatně, nedostatečně nastavený postupy předzávodních kontrol.

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
A ještě dodatek. Všechno odzkoušet v dnešním kolotoči závodů nelze. Týmy jsou na cestách více než ve fabrice a na některé problémy se pak nepřijde. Třeba Hamiltonovo prasklé šasi. Zajímalo by mě, kolik velkých cen s tím vozem absolvoval než se přišlo na to, že jsou v něm praskliny. A to nemluvím o tom, že šlo i jemu o život. Stačilo by, aby se auto na dráze rozsypalo a mohlo být po něm. A to vše jenom proto, že vozy po každém závodě neprojdou repasí v dílně, ale pohybují se od jedné velké ceny k druhé.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.239.XXX
Příčinná asi žádná. Ale souvislost v tom, že rozhodovala stejná parta komisařů, zatímco jiná sestava by mohla rozhodnout jinak v obou případech, ta už tam je.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Součástka s vadou se přetíží celkem lehce.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Na "kdyby" se v F1 nehraje. Kdyby Massa v závodech více bojoval, kdyby Alonsovi vyměnili nalomené křídlo, kdyby Massovi v Abu Dhabí nepodělali strategii, kdyby........ tak by Ferrari zůstalo před Mercedesem a Domenicalli by teď nebyl frustrovaný. A to píšu jako fanda Ferrari a hlavně Massy. A pak by Massa zůstal u Ferrari a já bych nebyl frustrovaný, jestli mám v příští sezóně fandit Ferrari nebo Massovi a Williamsu.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Jak můžeš s jejich zkušenostmi a technologiemi nezaviněně přetížit správně dimenzovanou součástku?

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
"spolehlivost je stejně tak vlastnost auta, jako rychlost nebo ovladatelnost"

Přesně. Tohle řada lidí zkrátka ne a ne pochopit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Nevím, tak dalece do problému nevidím, ale myslím si, že některé poruchy skutečně způsobí vada materiálu + silné přetěžování. Je to ale jenom můj pocit.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
I jiní tam jezdili opakovaně. Jediný Massa byl potrestán.

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Můžete mi někdo vysvětlit, jaká je mezi trestem Massy a Hamiltona kauzální spojitost? Žádnou tam totiž nevidím. Ergo "kdyby" nedostal Massa tvrdý trest za něco, co se nikdy netrestalo, Hamilton by pořád dostal trest za to, co se stejně tvrdě trestá už 3 roky.

Konečné pořadí by pravděpoděpodobně bylo Massa 3., Alonso 4., Rosberg 6. a Hamilton 9., to máme 25 b pro Ferrari a 8 b pro Mercedes, ergo Ferrari by skončilo v PK 2. s náskokem 2 bodů.

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.239.XXX
S jejich kosmickými materiály, n-násobnou kontrolou kvality a důrazem na pečlivou, kusovou montáž? Kdyby se stejným poměrem projevovaly tzv. vady materiálů v sériové výrobě, tak se polovina populace v autech do týdne pozabíjí.

Moje přesvědčení je, že v 99 případech ze 100 jsou to pohádky pro frustrovaný sponzory a fanoušky a jde o synonymum pro frázi "poddimenzovaná konstrukce"

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Loqenc

Loqenc

77.240.177.XXX
Dostal varovaní a stejně tam znovu jezdil, tak nevím, co se diví. Nebyl jediný, kdo to varování dostal, ale asi byl jediný, kdo ho ignoroval.

+ 12 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu