DISKUZE K ČLÁNKU Domenicali je frustrovaný: Ferrari mohlo skončit druhé, Massova penalizace byla přísná
Šéf Ferrari je frustrovaný kvůli tomu, že se jim nepodařilo vybojovat druhé místo v šampionátu konstruktérů. Trest pro Felipeho Massu v podobě průjezdu boxy navíc byl podle něj příliš přísný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Domenicali je frustrovaný: Ferrari mohlo skončit druhé, Massova penalizace byla přísná
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Duncan66
11:45 26.11.2013 89.102.3.XXX
napis kdo konkretne tam jezdil opakovane. Psal jsi, ze mas zavod nahrany, tak pro tebe urcite nebude problem dolozit obrazky, kde jsou i jini piloti opakovane videt, jak projizdeji pres to misto. Ja jsem se dival opakovane docela pozorne a nikdo jako Massa tak nejezdil.
Pepan
11:07 26.11.2013 89.24.157.XXX
Pokud je mezi závody 1 týden a asi půlku týdne je auto v kontejneru, moc se toho nestihne zkontrolovat. Navíc jsou mechanici časově omezeni a nemohou dělat na voze třeba přes noc. Šasi kontrolovali na základě chování vozu na dráze. Jinak by se nekontroloval a šel by do dalšího závodu.
rock
11:03 26.11.2013 37.188.239.XXX
"Třeba Hamiltonovo prasklé šasi."
No, tak to je zrovna ukázkový případ. Rozdělím to na dvě části.
-Vznik prasklin
To je jasný, nedostatečně nadimenzovaná nebo špatně provedená konstrukce (šasi si pečou sami, je to ruční práce z materiálu, který vybírají doslova holýma rukama, tam žádnou vadu materiálu nevyčarují), zřejmě v kombinaci s Lewisovou agresivní jízdou na obrubnících. Za to si můžou sami, jako tým (konstruktér + zhotovitel + pilot).
-Možná jízda vozu s prasklinami v několika závodech
Oni na ty praskliny přišli v místě konání před závodem. To znamená, že zřejmě v Austinu provedli kontrolu něčeho, co v Abu Zabi nekontrolovali, nebo to zkontrolovali jinak, líp. A protože to evidentně ŠLO zkontrolovat v polních podmínkách před závodem, znamená to jednoznačně špatně, nedostatečně nastavený postupy předzávodních kontrol.
No, tak to je zrovna ukázkový případ. Rozdělím to na dvě části.
-Vznik prasklin
To je jasný, nedostatečně nadimenzovaná nebo špatně provedená konstrukce (šasi si pečou sami, je to ruční práce z materiálu, který vybírají doslova holýma rukama, tam žádnou vadu materiálu nevyčarují), zřejmě v kombinaci s Lewisovou agresivní jízdou na obrubnících. Za to si můžou sami, jako tým (konstruktér + zhotovitel + pilot).
-Možná jízda vozu s prasklinami v několika závodech
Oni na ty praskliny přišli v místě konání před závodem. To znamená, že zřejmě v Austinu provedli kontrolu něčeho, co v Abu Zabi nekontrolovali, nebo to zkontrolovali jinak, líp. A protože to evidentně ŠLO zkontrolovat v polních podmínkách před závodem, znamená to jednoznačně špatně, nedostatečně nastavený postupy předzávodních kontrol.
Pepan
10:43 26.11.2013 89.24.157.XXX
A ještě dodatek. Všechno odzkoušet v dnešním kolotoči závodů nelze. Týmy jsou na cestách více než ve fabrice a na některé problémy se pak nepřijde. Třeba Hamiltonovo prasklé šasi. Zajímalo by mě, kolik velkých cen s tím vozem absolvoval než se přišlo na to, že jsou v něm praskliny. A to nemluvím o tom, že šlo i jemu o život. Stačilo by, aby se auto na dráze rozsypalo a mohlo být po něm. A to vše jenom proto, že vozy po každém závodě neprojdou repasí v dílně, ale pohybují se od jedné velké ceny k druhé.
Pepan
10:26 26.11.2013 89.24.157.XXX
Na "kdyby" se v F1 nehraje. Kdyby Massa v závodech více bojoval, kdyby Alonsovi vyměnili nalomené křídlo, kdyby Massovi v Abu Dhabí nepodělali strategii, kdyby........ tak by Ferrari zůstalo před Mercedesem a Domenicalli by teď nebyl frustrovaný. A to píšu jako fanda Ferrari a hlavně Massy. A pak by Massa zůstal u Ferrari a já bych nebyl frustrovaný, jestli mám v příští sezóně fandit Ferrari nebo Massovi a Williamsu.
anonym
10:05 26.11.2013 178.255.168.XXX
Můžete mi někdo vysvětlit, jaká je mezi trestem Massy a Hamiltona kauzální spojitost? Žádnou tam totiž nevidím. Ergo "kdyby" nedostal Massa tvrdý trest za něco, co se nikdy netrestalo, Hamilton by pořád dostal trest za to, co se stejně tvrdě trestá už 3 roky.
Konečné pořadí by pravděpoděpodobně bylo Massa 3., Alonso 4., Rosberg 6. a Hamilton 9., to máme 25 b pro Ferrari a 8 b pro Mercedes, ergo Ferrari by skončilo v PK 2. s náskokem 2 bodů.
Konečné pořadí by pravděpoděpodobně bylo Massa 3., Alonso 4., Rosberg 6. a Hamilton 9., to máme 25 b pro Ferrari a 8 b pro Mercedes, ergo Ferrari by skončilo v PK 2. s náskokem 2 bodů.
rock
09:55 26.11.2013 37.188.239.XXX
S jejich kosmickými materiály, n-násobnou kontrolou kvality a důrazem na pečlivou, kusovou montáž? Kdyby se stejným poměrem projevovaly tzv. vady materiálů v sériové výrobě, tak se polovina populace v autech do týdne pozabíjí.
Moje přesvědčení je, že v 99 případech ze 100 jsou to pohádky pro frustrovaný sponzory a fanoušky a jde o synonymum pro frázi "poddimenzovaná konstrukce"
Moje přesvědčení je, že v 99 případech ze 100 jsou to pohádky pro frustrovaný sponzory a fanoušky a jde o synonymum pro frázi "poddimenzovaná konstrukce"