DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyjasňuje pravidla pro bránění pozic a pojem "významná část vozu"

Letos už jsme několikrát byli svědky situace, kdy došlo k incidentu při předjížděcím manévru, respektive při bránění pozice. FIA nyní vyjasnila pravidla, podle kterých se nyní sitauce budou posuzovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA vyjasňuje pravidla pro bránění pozic a pojem "významná část vozu"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 14.07.2012 12:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000026 (Hlasovalo 7 lidí) 13.07.2012 10:28
No konecne... Jestli tomu spravne rozumim, tak… »
» uzivatel000026 (Hlasovalo 6 lidí) 13.07.2012 11:43
To je prece smesne. Pravidla nepravidla, mne… »
» Pikaso (Hlasovali 4 lidé) 13.07.2012 12:26
Opět jenom komedie Je až neuvěřitelné čím nás… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

McMatej

McMatej

81.201.60.XXX
Dotaz redakce Je text článku přesným zněním a je dostatečně srozumitelný??? Na jiných serverech jsem četl formulaci, že se toto týká jen první změny směru jízdy na rovině a před brzdnou zónou a pokud jde o druhou změnu směru jízdy, tak tam musí nechat prostor v každém případě.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
No to nevím, jestli myslíme to stejné. Podle mě ani tak moc nejde ani tak o změnu stopy v soubojích typu Rosberg-Hamilton a Ros-Alonso (ikdyž částečně také). Spíš neustálé nehody zavření vnitřku zatáčky, nebo vytlačení na jejím vnějšku při výjezdu. Nebo to aspoň tak vnímám já. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
To má jezdec vepředu uhnout do vnější stopy pokaždé, když se mu někdo dostane k zadnímu křídlu a nechat se předjet? To by tě nebavilo. 03 To bys nefndil Lewisovi. 04

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

178.17.100.XXX
Nikdo přeci neříká, že musí nechat volnou ideální stopu. To s prominutím trošku nechápeš pravidla, nebo možná já. To o čem se tu píše je doplnění pravidla o změně stopy. To znamená, že stále platí, že jí během obraného manévru můžu jednou změnit. Jediné co bylo doplněno, že tento jeden manévr se počítá právě od okamžiku kdy mě jezdec zamnou dojede významnou blablabla.....
Jestli jsem to bodře pochopil tak jak mě útočník dojede tou význ. částí atd., můžu ho stále zavřít, ale teď už jenom jednou od konkrétní doby. Pokud pojedu obranou stopu, zavřu tu ideální i pro útočícího jezdce a on bude buď muset velice dobře brzdit (na široké trati), aby se tam vešel, nebo bude muset jet vnějškem a tedy také ne v ideální stopě. Aspoň tak jsem to pochopil já.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

178.17.100.XXX
Opět jenom komedie Je až neuvěřitelné čím nás stále FIA krmí a co vymýšlí. Pokud je v článku obsažena celá změna, nechápu čemu to má pomoci. Pravidlo o změně stopy pouze jednou při obraně pozice bylo zcela jasné a jednoduché. Nesmysli o významné části vozu opět nic neřeší. Pokud připustíme, že touto úpravou je jasně stanoveno, kdy platí pravidlo o jedné změně stopy, pořád to neřeší podstatu skutečného problému. Ten podle mě stojí úplně jinde. Dokud nebude jasně upraveno pravidlo, že jak předjíždějící tak předjížděný musí soupeřit nechat místo na závodní dráze, skutečný problém kolem prasáren NR a především PM (prasonáda jak jsme si jej u nás překřtili) nebude nikdy vyřešen a pořád se bude moci posuzovat dle libosti a oblíbenosti, nebo dle čeho FIA rozhoduje. Jasný příkladem je právě ono nepotrestání NR za prasárny na LH a FA a třeba již nesmyslná předloňská penalizace FA za souboj s RK v Anglii. Každý soudný člověk zde musel vidět, že FA byl v druhé tedy pravé zatáčce esíčka již pře RK a ten ho stejně vystrčil mimo trať. Pak odstoupil pro poruchu a místo penalizace RK byl penalizován FA. Prostě trapná komedie, která zůstane zachována.
Pokud bránící pilot počká až jej útočící začne předjíždět a prostě ho sprostě vytlačí z trati při prvním manévru jako již uváděný NR výsledek bude znovu stejný a penalizovat pořád nebude za co.

Pravidlo o změně stopy při obraném manévru je naprosto zbytečné, pokud bude jasné pravidlo o nutnosti nechat soupeři místo na závodní dráze ať už je bránící či útočící závodník, nebude moci nikdo nesmyslně plkat a každý hned uvidí kdo je viníkem, protože ten poškozený bude muset mimo silnici. Navíc je to i pravidlo, které řeší problém s předjíždění, protože dnes v opravdovém souboji předjíždí jenom málo pilotů, protože nejsou ničím chráněni. Pak by se mohli zrušit i nesmyslnosti obrovský rozdílech mezi pneumatikami, kdy jedna směs vydrží klidně celý závod a druhá 7 kol.
Kdyby takové pravidlo platilo již nyní, musel by být za souboj PM a SP potrestán právě SP a ne PM, protože konečná chyba byla na straně SP. On vytlačil PM a i když ho nesnáším v tomto konkrétním souboji byl na vině SP. Jiná věc je ta, že stejně prasácky se před tím zachoval ve stejném místě právě PM a kdyby ono pravidlo platilo, do souboje s SP by se vůbec nedostal, ale to je na dlouho.

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

93.99.123.XXX
Tady je řečeno A a zapomíná se na B tzn. Pokud si předjíždějící vynutí prostor musí ho také poskytnout. Tím myslím, že pokud předjížděného v následující zatáčce vytlačí z dráhy, protože se v té rychlosti tam prostě jinak nevejde - automaticky penalizaci. Tak to totiž s oblibou dělal Hamilton

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

93.99.198.XXX
Blbost je když se nechá dojet. A když už se nechá dojet, tak ať alespoň nepřekáží. Dost bylo kličkování a vytlačování z trati.
Kdyby s tímto upřesnění přišli dřív, tak nemuseli vymýšlet DRS a podobné umělotiny.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Upřímně nevím, jestli souboje z WTCC chci vidět. Tam se občas získávají pozice tím, že v zatáčce narazí do zadku auta před ním, roztočí ho a pak si klidně jedou dál. Vozy F1 jsou křehčí, budou se navzájem vystrkovat z tratí? Chci vidět vyhrávat nejrychlejší piloty (vozy) a ne ty s nejpevnější špičkou. 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Taky neříkám, že má někdo úmyslně zavírat soupeře. Ale pokud zvolí "významnou část" na konec vozu, bude se to někomu hodně těžko odhadovat. Je přece blbost, aby první jezdec projížděl zatáčku 2m od ideální vnitřní stopy jen proto, že si není jistý jestli jezdec za ním není nějaký mm vedle jeho vozu. Ztratil by v té zatáčce zbytečně nějakou desetinku a další na následující rovince.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000026

uzivatel000026

193.165.205.XXX
To je prece smesne. Pravidla nepravidla, mne prijde hloupy krizit nekomu cestu, kdyz nevim jiste, jestli mu tim neulomim kridlo...vetsi frajerina je nechat mu misto aspon na sirku auta a presto tu zatacku tak zvladnout, ze pozici neztratim.

Pozor, neni to zakaz braneni pozice. Ten vpredu je na tom porad dobre - pravidlo mu nezakazuje branit se a volit si stopu, v podstate mu jen zakazuje tlacit soupere az za okraj trati.

Predpokladam, ze kdyz zezadu prileti nejaky japonec, ktery byl sotva na dostrel, a ulomi si kridlo, tak toho vpredu penalizovat nebudou... Ale uz se piloti nebudou tak zbabele zavirat v zatackach nebo vytlacovat ven, jestli se to bude trestat.

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
takove souboje jsou k videni i v F1, ale neni to tak casty jev, zvlast kdyz predjizdeny je Massa, Maldonado etc. Staci si vzpomenout na lonskou tusim Koreu, jak Lewis s Markem projeli bok po boku asi 6 zatacek a nic se nestalo. 11

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Tak mě napadlo: bylo by v dnešní složité době dát na vůz čidlo, které by rozsvítilo diodu v zrdcátku, aby pilot věděl jistě, že je soupeř "významnou částí" vozu vedle něj a podle toho nechal místo, nebo zvolil ideální stopu?

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
vyjasnění? Nejsem si jistý, jestli to úplně vyjasnili. Významná část tedy znamená dostat se špičkou předního křídla vedle zadních kol předjížděného. Ale stačí kouskem na zadní část pneumatiky, do jejího středu, nebo vedle celé pneumatiky? Jestli bude platit první možnost, tak jsem zvědavý jak v těch pidizrdcátkách budou zkoumat jak daleko je to křídlo od zadních kol. Jestli je za celým vozem, nebo milimetr vedle zadních gum. 17

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Dlouhaaan

178.255.168.XXX
Tohle pravidlo by ani nemuselo být, kdyby si piloti v soubojích nechávali vzájemně prostor. Bohužel se nikomu nechce zpomalit, aby mohli oba projed zatáčkou bok po boku. Třeba se teď dočkáme soubojů podobných závodům WTCC. :-)

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000026

uzivatel000026

193.165.205.XXX
No konecne... Jestli tomu spravne rozumim, tak ted budou piloti konecne nuceni pozici branit bez zavirani a vytlacovani soupere. Konec hloupemu nepsanemu pravidlu: "Kdo je v zatacce o aspon palec driv, muze srabsky zavrit soupere."

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu